Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Δεν υποδυόμαστε τους σωτήρες. Άλλοι υποδύονται τους Σχολικούς Συμβούλους !!


ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ                                                                      Καρδίτσα   17/ 10 / 2014

ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 3


ΤΗΛ. : 2441026197 – 27646                                                                   ΠΡΟΣ: Σχολεία του νομού, ΜΜΕ

FAX : 24410 26197

email: elmekard@otenet.gr                                                                     

 

Δεν υποδυόμαστε τους σωτήρες. Άλλοι υποδύονται τους Σχολικούς Συμβούλους !!

Μια οφειλόμενη απάντηση στην ανακοίνωση των Σχολικών Συμβούλων Ν. Καρδίτσας με τίτλο «ποιος θα μας σώσει από τους «σωτήρες»»;

Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε μια περισσότερο προσεκτική απάντηση στην ΕΛΜΕ Καρδίτσας από τους Σχολικούς Συμβούλους του νομού μας. Αντ’ αυτής δημοσιοποιήθηκε ένα κείμενο που φέρει την υπογραφή τους, το οποίο επιβεβαιώνει πλήρως και εντελώς αβίαστα την ορθότητα όσων υπερασπιστήκαμε στην ανακοίνωσή μας (δημοσιεύτηκε στις 8/ 10 / 2014) και με την οποία η ΕΛΜΕ εξέφρασε την αντίθεσή της στη «δράση» που φέρει τον παιγνιώδη τίτλο «τρέχουμε και περπατάμε για τα σχολεία των παιδιών μας».

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση–απάντηση των Σχολικών μας Συμβούλων, η «δράση» χαρακτηρίζεται «μη ανταγωνιστική», ενώ στην πρόσκληση για συμμετοχή αναφέρεται επί λέξει: «υπενθυμίζουμε ότι όσο πιο μαζική θα είναι η συμμετοχή γονέων και κηδεμόνων τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να κληρωθεί το σχολείο σας!». Σύμφωνα με τα μαθηματικά που διδαχτήκαμε και διδάσκουν οι μαθηματικοί συνάδελφοί μας, αυτό σημαίνει πως όσο αυξάνονται οι πιθανότητες ενός σχολείου να κληρωθεί, τόσο μειώνονται ενός άλλου, εκτός αν οι Σύμβουλοι και οι Δημοτικοί μας άρχοντες κατέχουν κάποια «νέα» λογική μαθηματικής σκέψης, για την οποία ίσως μας διαφωτίσουν … κάποια στιγμή στο μέλλον. Δεν χρειαζόμαστε άλλο επιχείρημα για να αποδείξουμε ότι τα σχολεία καλούνται να ανταγωνιστούν μεταξύ τους.

Ανερυθρίαστα επίσης ομολογείται από τη μεριά των Σχολικών μας Συμβούλων η οικονομική συνεισφορά των συμμετεχόντων (γονέων και εκπαιδευτικών) καθώς και η προσφορά των χορηγών. Αντιγράφουμε από την ανακοίνωση: «Αναρωτιόμαστε αλήθεια, πώς  φορείς όπως η Εθνική τράπεζα, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, η Cosmote, που προσφέρουν τεχνικό εξοπλισμό, συνιστούν απειλή για το δημόσιο σχολείο. Είναι αλήθεια αυτή η πραγματική απειλή ή πρόκειται για αντιλήψεις που αγωνίζονται να κρατήσουν τα σχολεία σε ένα περιβάλλον των αρχών του προηγούμενου αιώνα;». Έτσι, με την ανακοίνωση των Σχολικών μας Συμβούλων, μάθαμε κι εμείς τα πολλά ονόματα της «γενναιοδωρίας», αλλά παράλληλα διαπιστώσαμε πως οι Σχολικοί μας Σύμβουλοι ξεχνούν πως βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και πως αποτελεί δικαίωμα του κάθε παιδιού η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Ξεχνούν επίσης πως το δικαίωμα αυτό σήμερα απειλείται, παρότι πολλοί σπουδαίοι αγωνιστές, μεταξύ αυτών και Δάσκαλοι όλων των βαθμίδων, αφιέρωσαν τη ζωή τους για να κατακτηθεί και να κατοχυρωθεί. Οι εθνικοί ευεργέτες μάλλον αναφέρονται στον 19ο αιώνα κι όχι στο σήμερα. Έτσι λέγονταν τότε οι χορηγοί και μάλλον η δική τους πρακτική συνιστά επιστροφή στο παρελθόν, εκτός κι αν υπάρχει … άλλος τρόπος να μετρούμε το χρόνο και δεν το γνωρίζουμε.

Φαίνεται ακόμη, να αγνοούν, σκόπιμα ίσως, πως η ΕΛΜΕ εκπροσωπεί τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ είναι εκλεγμένα και δεν διορίστηκαν από κανέναν. Λογοδοτούν μόνο στους συναδέλφους τους, υποχρεούνται να υπερασπίζονται το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών. Είμαστε αναγκασμένοι να υπενθυμίσουμε στους Σχολικούς μας Συμβούλους πως και για να υπάρχει το σωματείο μας και για να έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε συλλογικά, δημοκρατικά και οργανωμένα, κάποιοι συνάδελφοί μας, αλλά και πολλοί άλλοι εργαζόμενοι έκαναν σκληρούς αγώνες. Επειδή οι Σύμβουλοί μας αμφισβητούν στην ανακοίνωσή τους την εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών από την ΕΛΜΕ, μήπως τελικά πιστεύουν πως δεν χρειάζεται να εκπροσωπούνται οι εκπαιδευτικοί; Ίσως προχωρήσουν σε νέες «καινοτόμες δράσεις» για μια άλλη εκπροσώπηση, που θα εκφράζει περισσότερο τους ίδιους κι όχι τους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε, από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν, φαίνεται  πως αλλάζουν ιδιότητα και ρόλο και από Σχολικοί Σύμβουλοι μετατρέπονται σε συμβούλους επιχειρήσεων, μάνατζερ και πλασιέ χορηγών.

Τέλος, σημειώνουμε πως δεν πέρασε απαρατήρητο ότι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι έκαναν προσπάθεια να προωθήσουν αυτή τη δράση, ζητώντας ακόμη και οικονομική συνδρομή από τους συμμετέχοντες γονείς, οπότε επιβεβαιώνεται πλήρως ο ρόλος που έχουν αναλάβει και που επισημάνθηκε στην ανακοίνωσή μας.

Πιστεύουμε ακράδαντα πως η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι αποκλειστική υποχρέωση της Πολιτείας. Αυτή οφείλει να εξασφαλίζει τους αναγκαίους πόρους. Όσοι πιστεύουν το αντίθετο, μπορούν μετατρέψουν το Δημόσιο Σχολείο σε επαίτη των ψυχίων από το περίσσευμα στο πλούσιο φαγοπότι των επιχειρηματιών. Μπορούν να ζητούν ακόμη και χρήματα από τις οικογένειες των μαθητών μας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ας γίνουν αυτοί οι ... «σωτήρες» του Σχολείου, που, όμως, δεν θα είναι πια Δημόσιο και δεν θα είναι πια Σχολείο για όλα τα παιδιά. Εμείς δεν υποδυόμαστε τους σωτήρες, γιατί το Δημόσιο Σχολείο αποτελεί κοινωνικό κτήμα, οπότε και η υπεράσπισή του από όσους προσπαθούν να το απαλλοτριώσουν, αποτελεί υπόθεση όλης της κοινωνίας.

Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να μην συμμετάσχουν στον αγώνα επαιτείας την Κυριακή το πρωί.

Καλούμε τους γονείς, να δράσουμε πραγματικά από κοινού, για τα σχολεία των παιδιών μας, διεκδικώντας Δημόσια χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία του νομού.

Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση !!!

Καμία επιβάρυνση στους γονείς για τις ανάγκες των σχολείων!

Μας χρωστούν Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Το αξίζουμε και εμείς και τα παιδιά μας!

 

Για το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Η Πρόεδρος                                                                                                             Ο Γ. Γραμματέας

Γκαραγκάνη Ελένη                                                                                                   Ρέντας Ιωάννης

Μαθητές 39ου ΓΕΛ Αθηνών


Μαθητές 39ου ΓΕΛ Αθηνών

Μέσα στη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί σήμερα , όπου η ανεργία αυξάνεται και οι μισθοί μειώνονται συνεχώς , η παιδεία υποβαθμίζεται έχοντας σοβαρό αντίκτυπο σ´ εμάς και στις οικογένειές μας . Ο νόμος για το νέο Λύκειο και η τράπεζα θεμάτων που αποτελεί κομμάτι του μας αναγκάζει να παλεύουμε για κάτι αυτονόητο , την μόρφωσή μας , την στιγμή που δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να καλυφθούν τα έξοδα της παιδείας που μας επιβάλλουν. Αυτός ο νόμος μας ωθεί προς τα φροντιστήρια , τα οποία ωφελούνται από αυτόν οικονομικά. Αποτέλεσμα είναι η παιδεία να αποτελεί πολυτέλεια για τους λίγους και οικονομικά ευκατάστατες οικογένειες. Επομένως οι αδύναμοι οικονομικά μαθητές καταλήγουν μελλοντικά ανειδίκευτο φτηνό εργατικό δυναμικό στα χέρια των επιχειρήσεων. Το εξεταστικοκεντρικό σύστημα που μας επιβάλει να παίρνουμε γνώσεις μόνο απαραίτητες για την προαγωγή μας στις επόμενες τάξεις, δεν μας αφήνει να διαμορφώσουμε συνειδήσεις και ελεύθερες ανεξάρτητες προσωπικότητες. Μέσα σ´ αυτή την κατάσταση κάνουμε μάθημα σε άθλιες συνθήκες όπως : ελλείψεις καθηγητών , βιβλίων και δυσλειτουργικές κτιριακές υποδομές. 

 

                                 ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
•Αύξηση δαπανών για την παιδεία 

•Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων 

•Κάλυψη κενών με πρόσληψη μονίμων καθηγητών 

•Βελτίωση των σχολικών εγκαταστάσεων με κρατικά έξοδα και ευθύνη του Δήμου 

•Όχι στους εκβιασμούς προς τους καθηγητές 

•Δωρεάν σίτιση με ευθύνη του Δήμου 

•Αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος

 

Στον αγώνα μας καλούμε τους γονείς, τους καθηγητές και τους μαθητές να μας στηρίξουν.

Αγωνιζόμαστε και με άλλες μορφές δράσης , με επόμενη την κινητοποίησή μας .

Καλούμε όλα τα σχολεία σε συντονισμό και τους καθηγητές να αγωνιστούν μαζί μας.

         

                                                                                                 

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Πρόγραμμα δράσης ή «απόδρασης» από τα προβλήματα και τα αίτιά τους;


ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ                                                                                                    Καρδίτσα   8/ 10 / 2014

ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 3


ΤΗΛ. : 2441026197 – 27646                                                                               ΠΡΟΣ: Σχολεία του νομού, ΜΜΕ

FAX : 24410 26197                                                                 

 

Πρόγραμμα δράσης ή «απόδρασης» από τα προβλήματα και τα αίτιά τους;

Την προηγούμενη εβδομάδα πληροφορηθήκαμε από το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Καρδίτσας ότι διοργανώνεται ένα πρόγραμμα δράσης με τίτλο «Τρέχουμε και περπατάμε για τα σχολεία των παιδιών μας». Το πρόγραμμα προτείνει έναν αγώνα δρόμου, με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων. Με τα χρήματα «θα αγοραστούν φορητά συστήματα (φορητός ΗΥ + μηχάνημα προβολής - projector), τα οποία σε συνέχεια θα δοθούν με κλήρωση σε κάποια από τα 42 σχολεία της Καρδίτσας», όπως αναφέρει το σχέδιο δράσης. Στο ίδιο σχέδιο διαβάζουμε πως «Τα χρήματα για  τα μηχανήματα που θα αγοραστούν και θα κληρωθούν, θα τα αναζητήσουμε από χορηγούς της πόλης της Καρδίτσας, αλλά και των άλλων πόλεων του νομού» και παρακάτω διαβάζουμε: «Ο επιχειρηματικός κόσμος έχει την ευκαιρία να δείξει, ότι, πέρα από την απολύτως θεμιτή επιδίωξη του κέρδους, ενδιαφέρεται και  για την εκπαίδευση των μαθητών, επενδύοντας στον εξοπλισμό του σχολείου τους».

Ειλικρινά, δεν μας εκπλήσσει ιδιαίτερα το φαινόμενο. Προηγήθηκαν πολλά παρόμοια περιστατικά όπως:  Η προ διετίας, έναρξη της «πολιορκίας» σχολείων της Θεσσαλονίκης από την «Coca Cola-3Ε», η οποία διοργάνωσε ψηφοφορία μέσω facebook, αναζητώντας το σχολείο που θα αναλάβει να αναμορφώσει, κάποια μεγάλη εταιρεία στον Πειραιά, η οποία διαφήμιζε πως μπορεί να αναλάβει ορισμένα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, με αντάλλαγμα το 10% της επιφάνειας του σχολείου για την προβολή της, ή η περίπτωση της Καβάλας, όπου με πρωτοβουλία κάποιου αυτοαποκαλούμενου μη κερδοσκοπικού σωματείου και την «ευγενική» υποστήριξη μεγάλης καπνοβιομηχανίας, υπόσχονταν να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης σχολείων και πολλά άλλα παρόμοια που μακραίνουν τη λίστα των «φιλάνθρωπων» και δεν χωρούν όλα σε ένα κείμενο.

Ήταν θέμα χρόνου επομένως, η «νέα» εποχή για την εκπαίδευση να φτάσει και στην περιοχή μας!! Η τοπική Δημοτική αρχή, ακολουθώντας τις παραινέσεις του Υπουργείου και τα βήματα άλλων Δήμων, με πρωτοβουλία του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων, αποφασίζουν να μετατραπούν, συνεπικουρώντας αλλήλους, σε προωθητές – πλασιέ των επιχειρηματιών της περιοχής.

Αν αυτά συνέβαιναν ως μεμονωμένα περιστατικά, σε άλλη συγκυρία, θα μπορούσαμε, ίσως, να τα αγνοήσουμε. Συμβαίνουν όμως στην εποχή που το Δημόσιο Σχολείο μετατρέπεται στο σχολείο-επιχείρηση, στο σχολείο-πρότυπο του ΔΝΤ, των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Όλοι οι θεσμικοί υπηρέτες αυτών των πολιτικών στο υπουργείο, αντιγράφουν αυτολεξεί τις οδηγίες των «ειδικών» επιτηρητών μας και συμβάλλουν, εγχώριοι και ντόπιοι, μαζί, στην προμελετημένη και καλοσχεδιασμένη ένδεια σε υλικοτεχνική υποδομή, στις ελλείψεις σε προσωπικό, στην δήθεν αξιολόγηση των δομών και των προσώπων. Έτσι, μας καλούν να αποδεχτούμε ως τετελεσμένη την όλο και μεγαλύτερη ένδεια που δημιουργεί ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, μας προτείνουν «να τρέξουμε για τα παιδιά μας» και μας σερβίρουν ως λύση-μονόδρομο τη «χορηγία», αφού το κράτος «δεν μπορεί» να χρηματοδοτήσει επαρκώς τα σχολεία μας.

 Επιπλέον, ο νόμος για την «αξιολόγηση» προτείνει καθαρά τέτοιες «δράσεις» και αποτιμά τις «χορηγίες» των εταιρειών ως θετικούς δείκτες. Κατασκευάζει το «νέο» σχολείο της αγοράς, όπου οι διδάσκοντες και ο διευθυντής, ως μάνατζερ, θα κληθούν να προσελκύσουν πόρους, για να μπαλώσουν τις ρωγμές της εγκατάλειψης από την πολιτεία. Όσοι εκπαιδευτικοί αναλάβουν τέτοιες πρωτοβουλίες είναι οι «καλοί» εκπαιδευτικοί και τελικά αυτοί είναι αρκετά ικανοί και «άξιοι», ώστε να βρίσκουν λύσεις στα δύσκολα!! Εξίσου επικίνδυνο είναι το ότι την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της διαδικασίας Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, προωθείται η εξεύρεση πόρων για τα σχολεία έξω από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ (ΤΟΜΟΣ ΙΙΙ: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ σελίδα 27) περιλαμβάνεται προς διερεύνηση και αποτίμηση, μεταξύ άλλων δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα, ο σχετικός δείκτης. Τα σχολεία οφείλουν να αναζητήσουν χορηγίες από ιδιώτες, τοπικούς φορείς, εταιρείες και (γιατί όχι;) πολυεθνικές, τόσο για να καλύψουν τις ανάγκες τους, όσο και για να επιβιώσουν, καθώς, όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ (ΟΟΣΑ, σελ.67, παρ. 131) «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί, με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση». Όποιο σχολείο λοιπόν λειτουργεί ανταγωνιστικά απέναντι στα άλλα σχολεία και συμπεριφέρεται ως μια καλή επιχείρηση, είναι «καλό» σχολείο!

Η κυβέρνηση μας το λέει καθαρά και ο Δήμος μαζί με τους τοπικούς Σχολικούς Συμβούλους, συμπεριφερόμενοι ως θεραπαινίδες της κυβερνητικής πολιτικής, το αναμεταδίδουν: ΤΡΕΞΤΕ και ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ. Βρείτε τα λεφτά μόνοι σας. Από τους γονείς, από διαφοροποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα που χρηματοδοτούνται από πλούσιους κι «ευαίσθητους» χορηγούς, από επιχειρήσεις, από εσάς τους ίδιους. Οι προσπάθειές σας θα αναγνωριστούν, όταν έρθει «η ώρα της κρίσης», με την αυτοαξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων!!

Σ’ αυτή τη συγκυρία και σ’ αυτό το πλαίσιο τοποθετούμενες αυτές οι πρωτοβουλίες, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν καλοπροαίρετες, αλλά μόνον επικίνδυνες και λυπούμαστε ειλικρινά που τέτοιες προτάσεις προωθούνται από το Γραφείο των Σχολικών Συμβούλων και υποστηρίζονται από κάποιους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στο Δημοτικό Συμβούλιο. Τους καλούμε να αναθεωρήσουν τη στάση τους. Τα σχολεία δεν έχουν ανάγκη από «φιλάνθρωπους», ούτε από κάποιες ΜΚΟ και λοιπές κατηγορίες που προσφέρουν ψίχουλα με αντάλλαγμα την προβολή τους. Άλλωστε, πάντα υπάρχει τρόπος να βοηθηθούν τα σχολεία αθόρυβα, από όποιον πραγματικά ενδιαφέρεται. Σε καμία όμως περίπτωση, δεν επιτρέπεται η συμμετοχή εκπαιδευτικών με τα παιδιά της τάξης τους ή του σχολείου τους σε εκδήλωση χορηγών. Δεν επιτρέπεται να γινόμαστε μέσο για διαφήμιση εταιρειών. Αποτελεί προσβολή στο χαρακτήρα και στη φύση του Δημόσιου Σχολείου. Τα σχολεία έχουν ανάγκη μόνον από την απαραίτητη κρατική χρηματοδότηση.

ΕΜΕΙΣ οι εκπαιδευτικοί ΑΠΑΝΤΑΜΕ: Δεν λειτουργούμε ανταγωνιστικά δεν… διαγκωνιζόμαστε, ούτε διαγωνιζόμαστε. Αντίθετα:

·  Αγωνιζόμαστε για δημόσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

·  ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

·  Με τη φωνή μας λέμε «ΟΥΤΕ ΔΕΚΑΡΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ».

·  Αγωνιζόμαστε για ενιαίο Δημόσιο δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά. 

·  Αγωνιζόμαστε για τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων, που είναι οι γονείς των μαθητών μας.

·  Είμαστε απέναντι στην απαξίωση-υποχρηματοδότηση των σχολείων, στις ευρωπαϊκές οδηγίες για αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, στα αγοραία προγράμματα σπουδών, στο φτηνό, ευέλικτο, αγοραίο «Νέο Σχολείο» και εναντιωνόμαστε στην αυτοαξιολόγηση – κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

 

Η Πρόεδρος                                                                                                                Ο Γραμματέας

Γκαραγκάνη Λένα                                                                                                      Ρέντας Γιάννης

Η ΔΗΘΕΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η ΔΗΘΕΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ



Ο.Λ.Μ.Ε.

Η ΔΗΘΕΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προσπαθούν να σε πείσουν να αξιολογηθείς εθελοντικά. Σε έχουν κυριολεκτικά καθηλώσει μισθολογικά με το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο (νόμος 4024/11) και τώρα σου τάζουν ελπίδες για μισθολογική βελτίωση. Αρκεί να υποκύψεις.
Σου λένε «δέξου να αξιολογηθείς για να αλλάξεις βαθμό και να βελτιώσεις το μισθό σου».
Είναι όμως έτσι; Σου λένε για το «τυρί» αλλά σου αποκρύπτουν τη «φάκα».
ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

- Η αξιολόγηση έχει προκαθοριστεί: από όσους εκπαιδευτικούς «αξιολογηθούν» θετικά,μόνο ένα ποσοστό θα περνάει στον επόμενο βαθμό (το 100% από το ΣΤ στον Ε, το 90% από τον Ε στο Δ, το 80% από το Δ στο Γ, το 70% από τον Γ στον Β, το 30% από τον Β στον Α), νόμος 4024/11,
άρθρο 7 παρ. 6.
- Αυτό το ποσοστό όμως είναι το ανώτερο. Στην πραγματικότητα ο Υπουργός Οικονομικών θα αποφασίζει ποιο θα είναι το ποσοστό, γιατί θα το «μειώνει ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες», νόμος 4024/11, άρθρο 7, παρ. 6.
- Ακόμα όμως και αν όλ’ αυτά τα εμπόδια τα ξεπεράσεις, καμία βαθμολογική – μισθολογική βελτίωση δεν θα έχεις. Σύμφωνα με το νόμο 4263/14 (μεσοπρόθεσμο) μέχρι το 2016, η βαθμολογική ωρίμανση είναι «παγωμένη». Μετά δε το 2016, αυτή θα γίνεται σταδιακά για μια τριετία, μέχρι το 2018, αν δεν υπάρξει βέβαια κάποιο νέο μεσοπρόθεσμο μέχρι τότε, με βάση τις κατευθύνσεις Κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ (Τρόικας).
- Εξωφρενική είναι επίσης και η παρ. 4 του άρθρου 8 του νόμου 4024/11 που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικός που κρίνεται αρνητικά «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή του τα επόμενα δύο χρόνια.
- Ετοιμάζουν νέες υποψηφιότητες για διαθεσιμότητες – απολύσεις. Ο εκπαιδευτικός «ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται ….. στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο ….. μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό», άρθρο 95 του νόμου 3528/2007.
- Από την άλλη μεριά γνωρίζουμε πολύ καλά τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για νέο μισθολόγιο στο δημόσιο, που θα σφαγιάζει ακόμα περισσότερο τους μισθούς στη λογική σύγκλισης με τον ιδιωτικό τομέα.
Είναι κατανοητό λοιπόν πως πρέπει να αποφύγουμε τη«φάκα» της αξιολόγησης, όπως ήδη έχει νομοθετηθεί από την κυβέρνηση.
Όλα τα παραπάνω, είναι βέβαιο πως θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων σε κάθε σχολείο, θα οδηγήσουν σε διάλυση την αναγκαία οξυγονούχα συλλογικότητά μας και θα μετατρέψουν τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα».
Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,
Οφείλουμε να πούμε «όχι» στην υλοποίηση της αξιολόγησης που υλοποιεί με το ψηφισμένο νομοθετικό πλαίσιο το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση.
Οφείλουμε να αντισταθούμε. Να διασφαλίσουμε τη συλλογικότητά μας. Να αγωνιστούμε συλλογικά για να διασφαλίσουμε τα δημοκρατικά μας δικαιώματα, τις εργασιακές κατακτήσεις και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή που κήρυξε η ομοσπονδία μας.

Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2014

Βρε μπας και πρέπει να ψάξουμε για δουλειά στις ΗΠΑ ; :-)




Στην κοιτίδα του νεοφιλελευθερισμού, οι μαθητές συμπαραστέκονται στους απολυμένους καθηγητές τους. Εκεί δεν υπάρχει "μονιμότητα" όπως υπήρχε εδώ.

Κι όμως, εκεί οι πιτσιρικάδες δεν μπαίνουν στην τάξη επειδή δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις των καθηγητών τους! Εδώ απολύουν κόσμο και δεν τους συμπαραστέκονται ούτε οι ίδιοι οι "συνάδελφοί" τους.

Βρε μπας και πρέπει να ψάξουμε για δουλειά στις ΗΠΑ ; :-)

Φώτης.


http://www.commondreams.org/news/2014/10/08/students-walk-out-after-attack-union-defends-public-education

Γιατί η Αυτοαξιολόγηση είναι θηλιά στο λαιμό και όχι γραβάτα.


Γιατί η Αυτοαξιολόγηση είναι θηλιά στο λαιμό και όχι γραβάτα.


11 Οκτωβρίου 2014

 

Συνάδελφοι παρακαλώ πολύ να διαβαστεί το κείμενο αυτό κυρίως από εκείνους που είναι έτοιμοι να πουν το μοιραίο «ναι» όσον αφορά τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.
Όσο για εκείνους τους συναδέλφους που έσπευσαν να προσυπογράψουν από την αρχή την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης χωρίς, στην συντριπτική τους πλειοψηφία να έχουν στοιχειωδώς ενημερωθεί για το τι πρόκειται, θεωρώ ότι δημιουργούν ένα οξύμωρο σχήμα. Αποφάσισαν να αναλάβουν υπεύθυνοι μιας διαδικασίας  επιδεικνύοντας ανευθυνότητα (αφού έβαλαν την υπογραφή τους σε κάτι για το οποίο δεν είχαν ιδέα). Εύχομαι τούτη να είναι η μόνη ανεύθυνη πράξη που είναι διατεθειμένοι να κάνουν και να επανορθώσουν στο μέλλον.

15 ΔΕΙΚΤΕΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΓΗΣ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ

Υπάρχουν 15 δείκτες οι οποίοι σύμφωνα με τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης  πρέπει να εξεταστούν από τις ομάδες εργασίας.(Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα -Τόμος ΙΙΙ) Σε κάθε δείκτη υπάρχουν κάποια κριτήρια που γεννάνε κάποια ερωτηματικά. Σας αναφέρω μερικά από αυτά:

Α) Δείκτης Αξιολόγησης 2.2: Διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και πόρων

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«η συνεργασία του σχολείου με τοπικούς και άλλους φορείς για την εξεύρεση πρόσθετων μέσων ή πόρων» .Είναι σαφής ,πιστεύω, η οδηγία για αναζήτηση χρημάτων από μη κρατικούς φορείς και ιδιώτες με αντάλλαγμα τη συνεργασία του σχολείου. Αλήθεια τι είδους συνεργασία εννοεί ;Νομίζω ότι εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε.

Β) Δείκτης Αξιολόγησης 3.1: Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Παρατήρηση επιλεγμένων διαστάσεων της διδασκαλίας από συνάδελφο ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας» καθώς επίσης και «Συγκέντρωση των απόψεων των μαθητών με ερωτηματολόγιο σχετικά με ορισμένες πτυχές της διδασκαλίας στην τάξη». Δηλαδή με λίγα λόγια το υπουργείο προτείνει ως μοναδική μέθοδο βελτίωσης της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού να λάβει υπόψη  του τις γνώμες των συναδέλφων και των μαθητών για τον τρόπο διδασκαλίας του. Η περίπτωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από ανθρώπους που είναι ειδικοί στους τομείς τους δεν περνάει καν από το μυαλό της ηγεσίας του υπουργείου; Είναι σαφές ότι το υπουργείο διαλέγει τη πιο φθηνή (με διπλή σημασία) λύση.

Γ) Δείκτης Αξιολόγησης 3.2: Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Καταγραφή των απόψεων των μαθητών ή και των γονέων με ερωτηματολόγιο σχετικά με την ποιότητα των παιδαγωγικών πρακτικών και των πρακτικών αξιολόγησης» καθώς επίσης και «Το ερωτηματολόγιο προτείνεται να δοθεί από άλλο συνάδελφο στο τέλος μιας διδακτικής ώρας στους μαθητές». Δηλαδή με λίγα λόγια εκτός από τους μαθητές άποψη για τις παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζουμε θα έχουν πλέον και οι γονείς .Και μάλιστα η άποψη αυτή θα εκφράζεται και γραπτώς με τη χρήση ερωτηματολογίου. Αλήθεια έχουν σκεφτεί οι εμπνευστές αυτών των προτάσεων τι δύναμη παρεμβατικότητας δίνεται ,με αυτόν τον τρόπο, στους γονείς;  Άρα από εδώ και στο εξής οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται μόνο από το σώμα των αξιολογητών ,τον διευθυντή εκπαίδευσης, το σχολικό σύμβουλο, τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, τους συναδέλφους του (όχι απαραίτητα της ίδιας ειδικότητας) , τους μαθητές και τους γονείς.  Και ποιοι θα είναι οι ειδικοί σύμβουλοι που θα βοηθούν στην βελτίωση των εκπαιδευτικών; Μα οι συνάδελφοί τους, οι μαθητές και οι γονείς, φυσικά.

Δ) Δείκτης Αξιολόγησης 4.1: Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών και μεταξύ των μαθητών Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Παρατήρηση των αλληλεπιδράσεων των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς σε διάφορες ευκαιρίες συνάντησής τους».

«Παρατήρηση των αλληλεπιδράσεων των μαθητών μεταξύ τους είτε στο περιβάλλον της σχολικής τάξης είτε εκτός σχολικής τάξης».

«Βιντεοσκόπηση/μαγνητοφώνηση διδασκαλίας για τη διερεύνηση των αλληλοδράσεων που αναπτύσσονται είτε ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, είτε ανάμεσα στους μαθητές».

Πιστεύω ότι και μόνο με τα παραπάνω το «1984» του Όργουελ μπορεί να θεωρείται πλέον παρωχημένο και λάιτ. Αυτό που μας προτείνουν λοιπόν οι εμπνευστές της αυτοαξιολόγησης με τις προτάσεις αυτές είναι να γίνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί οι «Τα Μάτια» του «Μεγάλου Αδελφού» στα σχολεία μας.

Ε) Δείκτης Αξιολόγησης 4.2: Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς-κοινωνικούς φορείς

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Ανάλυση περιεχομένου αναφορών τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης σε δραστηριότητες ή θέματα που αφορούν το σχολείο». Δηλαδή μεταξύ άλλων προτείνει να συναντώνται οι εκπαιδευτικοί με γονείς και άλλους κοινωνικούς φορείς και να αναλύουν την προς τα έξω εικόνα του σχολείου, σαν να πρόκειται για επιχείρηση.

ΣΤΔείκτης Αξιολόγησης 5.1: Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Καταγραφή και επεξεργασία στοιχείων που αφορούν στις πρακτικές υιοθέτησης καινοτόμων δράσεων για την αντιμετώπιση προβλημάτων στο χώρο του σχολείου και υποστήριξη ορισμένων κατηγοριών μαθητών». Αναρωτιέμαι πως μπορεί να πεισθεί κάποιος για τις αγαθές προθέσεις του υπουργείου να βοηθήσει τους μαθητές εκείνους που έχουν διάφορα προβλήματα τα οποία δυσχεραίνουν τη πρόοδο τους όταν σχεδόν όλοι οι τομείς αντισταθμιστικής αγωγής έχουν ή καταργηθεί ή περιοριστεί δραματικά(τάξεις  υποδοχής και Ελληνομάθειας για τους μαθητές που δεν μιλούν καλά την ελληνική, Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το γυμνάσιο και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ) για το λύκειο για τους μαθητές με μαθησιακές αδυναμίες, Παράλληλη Στήριξη για μαθητές που αδυνατούν μόνοι τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα οπότε είναι αναγκαία η παρουσία εξειδικευμένου εκπαιδευτικού δίπλα στον μαθητή την ώρα του μαθήματος κ.α ).Άλλο λοιπόν είναι η καταγραφή των προβλημάτων και άλλο η πρόθεση για την ουσιαστική τους επίλυση.

Ζ) Δείκτης Αξιολόγησης 6.2: Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει:

«Σύγκριση της επίδοσης των μαθητών του σχολείου μας με την επίδοση μαθητών με παρόμοια κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά από άλλα σχολεία (π.χ. ποσοστό μαθητών που παίρνει τίτλο απολυτηρίου, ποσοστό μαθητών που επιτυγχάνει στις πανελλαδικές εξετάσεις κ.λ.π).» Είναι ,πιστεύω, φανερή η διάθεση να κατηγοριοποιηθεί το σχολείο σε καλό ή κακό ανάλογα με την απόδοση των μαθητών και σε σύγκριση με τα άλλα σχολεία.

Η)Δείκτης Αξιολόγησης 7.1: Επίτευξη των στόχων του σχολείου

Μεταξύ των άλλων αναφέρει επί λέξει(ως ερώτημα διερεύνησης του δείκτη):

«Αξιοποιήθηκαν αποτελεσματικά οι νέες τεχνολογίες σε θέματα οργάνωσης, διοίκησης, προβολής και δημοσιότητας του σχολείου;» Αλήθεια τι είναι το δημόσιο σχολείο ώστε να επιδιώκει προβολή και δημοσιότητα;

Ο ΝΕΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

1) «Τα κάνει όλα και συμφέρει». Ο εκπαιδευτικός πρέπει να καταγράφει τα πάντα στο σχολείο με σκοπό να ανιχνεύει τα προβλήματα. Αυτό που κάνει όμως ιδιαίτερη εντύπωση ότι σε κανένα σημείο των ατέλειωτων σελίδων της ΑΕΕ δεν αναφέρει ότι κάποια από τα προβλήματα αυτά θα φροντίζει να τα λύνει το υπουργείο .Χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως τους αποκλειστικά υπεύθυνους να λύσουν όλα τα προβλήματα του σχολείου.

2) «Στο μικροσκόπιο των άλλων». Ο εκπαιδευτικός θα είναι ο υπόλογος και το αντικείμενο αξιολόγησης όλων των εμπλεκομένων με το σχολείο (συμπεριλαμβανομένων και των συναδέλφων του ,των μαθητών και των γονέων).

3) «Αυτός φταίει για όλα». Διαβάζοντας κανείς την ΑΕΕ εύκολα θα καταλάβει ότι πίσω από τις λέξεις κρύβεται μια τάση να δημιουργήσει στους εκπαιδευτικούς συμπλέγματα ενοχής για την χαμηλή ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Γιατί το κάνει αυτό; Μα φυσικά για να αποσπάσει την συναίνεση τους στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Μάλιστα γι’ αυτό και το υπουργείο δεν ξεκαθαρίζει και το τοπίο περί υποχρεωτικότητας ή μη της συμμετοχής στις ομάδες εργασίας, και το αφήνει σε ένα επίπεδο «προαιρετικής υποχρεωτικότητας». Θέλει να φανεί ότι οι εκπαιδευτικοί συνυπογράφουν την εφαρμογή της αξιολόγησης και  ότι συναίνεσαν χωρίς να υποχρεωθούν.

4) «Πωλητής και Διαφημιστής του σχολείου». Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αναζητά και νέους μη κρατικούς πόρους .Επίσης πρέπει να φροντίζει για την σωστή προβολή της εικόνας του σχολείου προς τα έξω.

5) «Αξιολογώντας ακατάπαυστα» .Ο εκπαιδευτικός πρέπει να αξιολογεί διαρκώς και με κάθε τρόπο τους μαθητές του σχολείου και να βγάζει συμπεράσματα για τις επιτυχίες τους στις εξετάσεις σε σύγκριση με άλλα σχολεία ,κατηγοριοποιώντας με αυτό τον τρόπο το σχολείο του.

6) «Διεκπεραιωτικός». Ο εκπαιδευτικός πρέπει να τυποποιήσει τα πάντα που αφορούν τη διδασκαλία του ώστε να είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα. Και αν ο σκοπός της αυτοαξιολόγησης είναι σύμφωνα με την ΑΕΕ «η διαμόρφωση κουλτούρας της αξιολόγησης στα σχολεία» αναρωτιέμαι μήπως δεν πρόκειται απλά για κουλτούρα αλλά για βαριάς μορφής εμμονή που θα καθορίζει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.

ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Χρειάζεται εμπιστοσύνη και παιδαγωγική ελευθερία .Μην τον μετατρέπετε σε προγραμματισμένη μηχανή χωρίς συναισθήματα .Έτσι τον καταργείτε σιγά σιγά. Αφήστε τον να συμμετάσχει στα αναλυτικά προγράμματα και σε όλα τα θέματα που αφορούν την Παιδεία. Βοηθήστε τον να βελτιωθεί με επιμόρφωση και όχι με αυτή τη μανία αξιολόγησης. Αφήστε τον να ζει με αξιοπρέπεια. Το πιο βασικό είναι να συνεχίσει να αγαπάει τη δουλειά του ,μην τον κάνετε να τη μισήσει. Μην τον παροπλίζετε. Χρειάζεται τα χέρια του να είναι δυνατά και ελεύθερα για να αγκαλιάζει σφιχτά τους μαθητές του και όχι δεμένα και αδύναμα.

* Ο Δημήτρης Τσιριγώτης είναι φυσικός