Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

ΙΤΑΛΙΑ: ΒΙΑΙΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


ΙΤΑΛΙΑ: ΒΙΑΙΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


BOLOGNA

«No buona scuola» βροντοφώναξαν χιλιάδες κόσμου στα εκπαιδευτικά συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν σε ολόκληρη την Ιταλία. Μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικοί οι οποίοι αυτοοργανώθηκαν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και το hashtag #nobuonascuola (όχι στο καλό σχολείο) διαδήλωσαν την αντίθεση τους στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση Renzi.

Εκπαιδευτικά συλλαλητήρια πραγματοποιήθηκαν στη Ρώμη, το Τορίνο, τη Μπολόνια και την Πίζα. Στη Ρώμη οι διαδηλωτές πέταξαν κόκκινες μπογιές στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας όταν ζήτησαν να συναντηθούν με τον υπουργό αλλά τους είπαν ότι λείπει, ενώ στη Μπολόνια η πορεία διαλύθηκε βίαια από τα ΜΑΤ.

Φοιτητές, εκπαιδευτικοί, μαθητές κατηγορούν την κυβέρνηση ότι προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει την δωρεάν δημόσια παιδεία που παρέχεται σήμερα αποκλείοντας την πρόσβαση των φτωχών στην εκπαίδευση και να μετατρέψει τα σχολεία σε εργοστάσια για την αγορά εργασίας. Οι μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμόσει ο νέος νόμος «καλό σχολείο»,που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλιο μετά από τρεισήμισι μήνες επεισοδιακών κοινοβουλευτικών συνεδριάσεων, θα αλλάξει μεταξύ άλλων και τον τρόπο διαχείρισης των σχολείων. Ο διευθυντής μετατρέπεται σε έναν σούπερ μάνατζερ με υπερεξουσία μιας και ο νόμος του παρέχει τη δυνατότητα να επιλέγει διδακτικό προσωπικό, να καθορίζει τα κριτήρια επιβράβευσης των ικανότερων διδασκόντων, να αξιολογεί τους νεοδιόριστους, να πριμοδοτεί τους ικανότερους με μισθολογικό μπόνους, να αναθέτει αρμοδιότητες και να ορίζει ως στενούς συνεργάτες του έως και το 10% των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Το σχολείο, σύμφωνα με το νέο νόμο, θα πρέπει να εναρμονιστεί στα επιχειρηματικά πρότυπα. Οι σχολικές μονάδες θα μπορούν να δεχτούν ιδιωτικές δωρεές, να συνομολογούν συμβάσεις, ή να συμμετέχουν σε κοινοπραξίες για την απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών. Η ρύθμιση όμως που καταργεί την κεντρική διαχείριση της εκπαίδευσης και την ευθύνη του κράτους, είναι αυτή που δίνει τη δυνατότητα του διευθυντή να παίρνει αποφάσεις όχι μόνο για τη μισθοδοσία των καθηγητών αλλά και το διδακτικό πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία της χώρας δεν θα έχουν ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, αλλά το καθένα θα καταρτίζει το δικό του ανάλογα με τις δυνατότητες του. Μέτρο που ενισχύει όπου έχει εφαρμοστεί τηνταξικότητα της εκπαίδευσης. 

Ο διευθυντης θα έχει το δικαίωμα να ακυρώνει τη σύμβαση των νεοπροσληφθέντων που δε θα περνούν το δοκιμαστικό έτος, αγνοώντας τα συνδικάτα και τις συμβάσεις εργασίας. Οι «μεταρρυθμίσεις» αυτές της κυβέρνησης Renzi εντάσσονται, όπως ισχυρίζονται οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, «στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής παραβίασης των επαγγελματικών δικαιωμάτωνπρος όφελος μιας απολυταρχικής και προσωποκεντρικής αντίληψης».

Ο Ρέντσι ως Μάργκαρετ Θάτσερ όπως τον ζωγράφισε ο Mauro Biani στην Il Manifesto

Ο Ρέντσι ως Μάργκαρετ Θάτσερ όπως τον ζωγράφισε ο Mauro Biani για την Il Manifesto

Η κινητικότητα αλά… Ιταλικά υποχρεώνει χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μετακινηθούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους με την απειλή της διαγραφής από τους πίνακες. «Όσοι κάνουν λόγο περί εκτοπισμού είναι σαν να χαστουκίζουν τους τόσους άνεργους νέους, που είναι αναγκασμένοι να μεταναστεύσουν για να βρουν δουλειά» δηλώνει ο υφυπουργός Παιδείας, Davide Faraone.

Το νέο σχολείο που οραματίζεστε «θα διδάσκει σε μαθητές και διδάσκοντες θεμελιώδεις έννοιες το σύγχρονου καπιταλιστικού τρόπου ζωής, όπως η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα» απαντούν οι εκπαιδευτικοί.