Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Ο πραγματικός τους εφιάλτης!!!

«Γαμήστε τους!»


«Γαμήστε τους!»


Του Τάσου Κωστόπουλου


 


Εφημερίδα Συντακτών

Ηταν ένα θέαμα άγριο και συνάμα πρωτόγνωρο: χωρίς να πέσει ούτε πέτρα, δίχως να έχει προηγηθεί η παραμικρή αψιμαχία, η Στουρνάρη γέμισε ξαφνικά με τα ποδοπατημένα κορμιά εκατοντάδων άοπλων νέων παιδιών, που από τη μια στιγμή στην άλλη μετατράπηκαν σε πεδίο εκτόνωσης για δεκάδες άνδρες των ΜΑΤ
Ορμώντας ξαφνικά απ’ όλες τις παρόδους, με τη μυριόστομη ιαχή «γαμήστε τους! γαμήστε τους!», οι τελευταίοι οφθαλμοφανώς το γλεντούσαν: επί ένα τέταρτο της ώρας χτυπούσαν ανελέητα τους πεσμένους φοιτητές, τους ποδοπατούσαν, τους ψέκαζαν κατάμουτρα με τις φυσούνες, εκτόξευαν μέσα στον κόσμο χειροβομβίδες «κρότου-λάμψης», σταματώντας κάποιες στιγμές, μόνο και μόνο για να εκφράσουν με βρισιές τον ενθουσιασμό τους γι’ αυτό το μονόπλευρο ξεσάλωμα. Μοναδικοί τυχεροί, όσοι λιγοστοί πρόλαβαν να μπουν από την πύλη της Στουρνάρη στο ΕΜΠ, μέσα στο περίπου μισό λεπτό που μεσολάβησε ανάμεσα στο άνοιγμά της και την επίθεση της αστυνομίας στους περίπου 1.500 διαδηλωτές.
«Εγιναν μάχες σώμα με σώμα, σκληρές μάχες σώμα με σώμα, αλλά τελικά τους αποκρούσαμε», μετέδιδε με αγωνιστικό στόμφο στον ασύρματο ο επικεφαλής της διμοιρίας στη συμβολή Στουρνάρη και Κάνιγγος, λίγο μετά την ολοκληρωτική εκκαθάριση της περιμέτρου του ιδρύματος από τους φοιτητές. Σκληρές -πραγματικά- μάχες: οι μεν ανεβοκατέβαζαν ρόπαλα και… γαμοσταυρίδια, οι δε προσπαθούσαν απεγνωσμένα να ξεφύγουν. Ή έκλαιγαν, όπως εκείνα τα κοριτσάκια που, στριμωγμένα επί ώρα από μια διμοιρία στον τοίχο του Πολυτεχνείου, μάζευαν τη μια κλοτσιά ή φυσουνιά μετά την άλλη.
Εχοντας συμπληρώσει 30 χρόνια στο ρεπορτάζ αυτού του είδους, πρώτη φορά είδα τη βίαιη διάλυση μιας ειρηνικής πορείας να μετατρέπεται σε τέτοιο απροκάλυπτο «γλέντι». Συνήθως τα ΜΑΤ δέρνουν σιωπηλά ή, το πολύ πολύ, βγάζοντας κάποιες άναρθρες «πολεμικές» κραυγές. Μετά τη μαζική ψήφο της ΕΛ.ΑΣ. προς τους ναζί, φαίνεται πως ήρθε η ώρα να δούμε τις μάχιμες μονάδες της να γιορτάζουν -κυριολεκτικά- την επέτειο του δικού τους 1973..

Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2014

Ο.Λ.Μ.Ε. ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                   

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              

www.olme.gr                                                             

e-mail: olme@otenet.gr                                               Αθήνα, 13/11/2014

ΠΡΟΣ:

Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ

 

 

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ     

 

 

Μετά την αλλαγή  των προθεσμιών από το Υπουργείο για την αξιολόγηση των Διευθυντών (μέχρι 27/11/2014 η δήλωση προσόντων στην πλατφόρμα) είναι απολύτως αναγκαίο να υπενθυμίσουμε την απόφαση – κάλεσμα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ περί μη συμμετοχής των Δ/ντών σε καμία διαδικασία αξιολόγησής τους, συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή που κήρυξαν οι δύο Ομοσπονδίες.
Είναι δεδομένο ότι όλες οι ΕΛΜΕ πρέπει να κινηθούν άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση με ενημερώσεις και συσκέψεις των Δ/ντών κατά περιοχή. Είναι προφανές ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης να εκφραστεί τώρα «μαζική αντίθεση των Δ/ντών» μην συμπληρώνοντας στην πλατφόρμα αξιολόγησης τα στοιχεία τους(portfolio).

 Δείτε, ακολουθώντας το σύνδεσμο:  

·         Την Απόφαση ΟΛΜΕ – ΔΟΕ για την Αξιολόγηση, εδώ

·         και Το εξώδικο της ΟΛΜΕ προκήρυξης της απεργίας – αποχής, εδώ

 

 




 

Ο.Λ.Μ.Ε. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τις κινητοποιήσεις των μαθητών


Ο.Λ.Μ.Ε.                                                                    

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                                

www.olme.gr                                                             

e-mail: olme@otenet.gr                                             Αθήνα, 13/11/2014

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

για τις κινητοποιήσεις των μαθητών

 

Η ΟΛΜΕ από πέρυσι προέβλεψε τις καταστρεπτικές συνέπειες του ν. 4186/86,που εφαρμόζει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ και τη λεγόμενη «Τράπεζας Θεμάτων».

Οι συνέπειες αφορούν συνολικά την εκπαίδευση, τους μαθητές και τις μαθήτριες των Λυκείων:

·         αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη  και εκμεταλλευτική μαθητεία,

·         ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,

·         μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων,

·         αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,

·         ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

Τα προβλήματα αυτά σε συνδυασμό με τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και τα οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας δηλώνει αδυναμία να τα καλύψει, οδήγησαν τους μαθητές συλλογικά και οργανωμένα, να διεκδικήσουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση, τη γνώση και το δικαίωμά τους στη ζωή, μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Το υπουργείο παιδείας αντί να σκύψει στα προβλήματα αυτά και να τα επιλύσει (κατάργηση του νόμου, μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών), συνεπικουρούμενο από μερίδα των ΜΜΕ, προσπάθησε να συκοφαντήσει το μαθητικό κίνημα με αναφορές σε «υποκινητές» προκαλώντας εισαγγελικές παρεμβάσεις και να το τρομοκρατήσει απειλώντας με μαθήματα τα σαββατοκύριακα και τις αργίες .

Δυστυχώς στην προσπάθεια αυτοί βρέθηκαν αρωγοί και –ελάχιστοι- διευθυντές σχολικών μονάδων, οι οποίοι αγνοώντας τον παιδαγωγικό τους ρόλο, συμμετείχαν στην προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών, με απειλές για αποβολές και «ενέργειες απομάκρυνσης από το σχολείο».

Οι νέοι δε διαπαιδαγωγούνται, με τέτοιες πρακτικές. Κανείς δεν μπορεί να κάμψει την ορμή και το πάθος, ούτε να φυλακίσει την ψυχή και τις ιδέες τους. Το αντίθετο μπορεί να πετύχει όποιος φιλοδοξεί να το κάνει ισοπεδώνοντας τις δημοκρατικές εγγυήσεις, ποδοπατώντας και ακυρώνοντας τις συλλογικές τους διαδικασίες.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ:

- Καταδικάζει κάθε προσπάθεια συκοφάντησης, τρομοκράτησης, ποινικοποίησης και καταστολής των μαθητικών αγώνων.

- Καλεί τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους συλλόγους διδασκόντων να επιλύουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται με παιδαγωγικές μεθόδους και να μην δίνουν στοιχεία για το σχολείο και τους μαθητές τους στα αστυνομικά τμήματα.

- Απαιτεί την κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου και του σχετικού νόμου που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών.




"Εργασιακές σχέσεις και Κοινωνική ασφάλιση", στο Δημοτ. Κινηματοθέατρο, στις 10 το πρωί.

 
 
 
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
 
Με θέμα: "Εργασιακές σχέσεις και Κοινωνική ασφάλιση", στο Δημοτ. Κινηματοθέατρο, στις 10 το πρωί.
 
 
 
 
 
 
 

Εκδήλωση με θέμα: «Καρδιτσιώτες πρωτεργάτες του μ-λ κινήματος»


Δεν ξέρω αν θεωρείται επίκαιρη ή οχι

αν είναι γνωστά τα ιστορικά γεγονότα κλπ

θελω να πω μόνο οτι χωρίς

την ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και το μ-λ κίνημα

ανεξάρτητα αν έχει κλείσει ο κύκλος του

δεν θα υπήρχε εξωκοινοβουλευτική αριστερά

στη χώρα και ίσως ... ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Οσοι άπιστοι προσέλθετε


 

Την Πέμπτη 13 Νοέμβρη, στις 6:30 μμ, στο Παυσίλυπο

Εκδήλωση με θέμα: «Καρδιτσιώτες πρωτεργάτες του μ-λ κινήματος»

Οργανώνεται από το ΚΚΕ(μ-λ)

 

Με αφορμή τα 50 χρόνια από τον Οκτώβρη του 1964 που εκδόθηκε το α’ τεύχος του περιοδικού «Αναγέννηση» και στα πλαίσια των εκδηλώσεων που γίνονται αυτό το διάστημα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Γιάννινα κλπ), η Οργάνωση Καρδίτσας του ΚΚΕ(μ-λ) διοργανώνει τη Πέμπτη 13 Νοέμβρη,  ώρα 6:30 μμ, στο Παυσίλυπο, εκδήλωση τιμής και μνήμης αφιερωμένη τους Καρδιτσιώτες αγωνιστές που στα χρόνια εκείνα αντιστάθηκαν στη πραξικοπηματική επέμβαση στο ΚΚΕ, διαφώνησαν με τη ρεβιζιονιστική-δεξιά στροφή, υπερασπίστηκαν την επαναστατική-κομμουνιστική γραμμή και έπαιξαν πρωτοπόρο ρόλο στη τότε συγκρότηση του μ-λ ρεύματος. Θα προβληθεί σχετικό video και θα γίνει ειδική αναφορά στους Καρδιτσιώτες κομμουνιστές Άγγελο Καρακαντά από τον Μεσενικόλα, Γιάννη Θεολόγη από το Ρούσο, Θόδωρο Τσιτσιπά από την Αγία Τριάδα, Αποστόλη Δημακόπουλο από τη Μητρόπολη, Γιώργο Κοτρώτσιο από τη Δαφνοσπηλιά, Νίκο Μαγόπουλο από την Αχλαδιά, Πέτρο Μπολτσή από τη Μούχα κ.ά. που ήταν μερικοί μόνο από τους εκατοντάδες και χιλιάδες έλληνες κομμουνιστές, στη πολιτική προσφυγιά αλλά και στην Ελλάδα, στις φυλακές και στις εξορίες, που στα χρόνια εκείνα αντιπάλεψαν τη ρεβιζιονιστική στροφή που σηματοδοτήθηκε για το παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα με το 20ο Συνέδριο του ΚΚΣΕ το 1956. Επέλεξαν το μόνο δρόμο που ήξεραν και ξέρουν οι κομμουνιστές, τη συνέχιση και ανάπτυξη της πάλης ενάντια στη δεξιά ρεβιζιονιστική στροφή που βίαια και πραξικοπηματικά επιβλήθηκε τα χρόνια εκείνα στο ΚΚΕ. Για τη δράση τους αυτή διαγράφηκαν, διώχθηκαν, εκτοπίστηκαν… Η πάλη αυτή σηματοδότησε τη γέννηση του μαρξιστικού-λενινιστικού κινήματος στην Ελλάδα, το οποίο στα χρόνια που ακολούθησαν πάλεψε για την υπεράσπιση και την ανασυγκρότηση του επαναστατικού κομμουνιστικού κινήματος σαν κομμάτι της διεθνούς πάλης του μ-λ κινήματος που, ξεκινώντας από την αντιπαράθεση στη Χρουστσωφική στροφή, έφτασε στην Κίνα και -με την ηγεσία του Μάο Τσετούνγκ- στη ΜΠΠΕ που αποτελεί πηγή και πεδίο απαντήσεων για την καπιταλιστική παλινόρθωση και την υπόθεση της οικοδόμησης του σοσιαλισμού.

 




Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών σε Διαθεσιμότητα ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Η ώρα της τελικής σύγκρουσης πλησιάζει. Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας ενωτικά, δυνατά, αποφασιστικά.

 

Τον τελευταίο καιρό -ειδικά μετά την αλλαγή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ-παρατηρούμε μια οργανωμένη προσπάθεια από πλευράς του υπουργού(κλείνοντας το μάτι πότε στη μια ειδικότητα και πότε στην άλλη) να προκαλέσει σύγχυση, διάσπαση, με τελικό στόχο τη διάλυση της Συντονιστικής Επιτροπής. Έφτασε στο σημείο άλλωστε να απειλήσει μέλη της συντονιστικής επιτροπής κατά τη διάρκεια της τελευταίας κατάληψης στο πολιτικό του γραφείο, αλλά και στις 9/10 στη συνάντησή μας στο ΥΠΑΙΘ. Δείχνοντας πόσο πολύ ενοχλείται από τους αγώνες μας που του χαλάνε την επικοινωνιακή εικόνα “συναίνεσης” που θέλει να περάσει και αποκαλύπτουν τις συγκεκριμένες πολιτικές που εφαρμόζει, στην τελευταία συνάντηση ζήτησε "moratorium" και αναστολή συγκεκριμένων μορφών κινητοποιήσεων. Τις τελευταίες μέρες σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού, επιτέθηκε στους μαθητές, απαξίωσε όλους τους εκπαιδευτικούς (ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα) στο πρόσωπο του προέδρου της ΟΛΜΕ, ενώ έφτασε ακόμα στο πιο επαίσχυντο σημείο να ζητάει από τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς -με το πρόσχημα του εθελοντισμού- να δουλεύουν χωρίς να πληρώνονται.

 Η απάντηση που πήρε και παίρνει καθημερινά είναι μια: Συνεχίζουμε αταλάντευτα τους αγώνες μας και δεν διαπραγματευόμαστε με κανένα, τις μορφές πάλης που θα ακολουθήσουμε.

 Συναδέλφισσα-συνάδελφε, εσύ που συμμετέχεις 16 μήνες στους αγώνες μας ή εσύ που μας παρακολουθείς από μακριά, γνωρίζεις πολύ καλά ότι η συντονιστική επιτροπή ιδρύθηκε πριν από την απεργία του Σεπτέμβρη του 2013 και έπαιξε αποφασιστικό ρόλο σε αυτή. Όταν έληξε η απεργία και το κλίμα στα σχολεία άλλαξε, αποφασίσαμε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες τα παρακάτω:

  • Σταθερός προσανατολισμός μας ήταν και παραμένει η παρέμβασή μας στα σχολεία, σε συνεργασία με ΕΛΜΕ & ΟΛΜΕ. Σε αυτό το διάστημα πραγματοποιήσαμε περισσότερες από 10 κινητοποιήσεις- αποκλεισμούς ΕΠΑΛ σε όλη την Αττική και πορείες με τη συμμετοχή καθηγητών-μαθητών-γονιών
  • Δεν υπάρχουν φωστήρες και Μεσσίες για να τους αναθέσουμε τις τύχες μας και τις ζωές μας.Παίρνουμε την υπόθεση στα χέρια μας από τα κάτω με συμμετοχή και αυτοοργάνωση
  • Για τους αγώνες μας και τις μορφές πάλης αποφασίζουμε όλοι μαζί δημοκρατικάμε οργανωτική αυτοτέλεια, χωρίς εξαρτήσεις και προκαταλήψεις. Λογοδοτούμε μόνο στους συναδέλφους μας. 
  • Συμμετέχουμε και χρησιμοποιούμε σε κάθε μορφή πάλης (απεργίες, συλλαλητήρια, συγκεντρώσεις, πορείες. αποκλεισμούς σχολείων & πορείες με μαθητές και γονείς, καταλήψεις σε πολιτικά γραφεία και ΥΠΑΙΘ, δράσεις στο Μαξίμου και στο ΥΔΜΗΔ, διαμαρτυρίες στην τελετή βράβευσης και στο “πάμε σινεμά” και πολλά, πολλά άλλα), χωρίς ταμπού και ιδεολογικές μονομέρειες. Όταν το διακύβευμα είναι η ίδια σου η ζωή, το μέλλον των παιδιών σου, όταν συνάδελφοί μας έχουν οδηγηθεί στην κατάθλιψη και στην αυτοκτονία αναγκάζεσαι απαντώντας πολιτικά να βγεις πέρα από τα όρια και την “κανονικότητα”. Εγχειρίδια καλών και κακών μορφών πάλης ούτε υπήρξαν ούτε θα υπάρξουν ευτυχώς ποτέ. 
Αποτέλεσμα των παραπάνω επιλογών μας ήταν να αναπτυχθεί ένα πολύμορφο, μαζικό, διεκδικητικό κίνημα που ασκεί συνεχή πίεση συνολικά την κυβέρνηση ξεσκεπάζοντας τους υπουργούς της, που κρατάει πάντα το πρόβλημά μας στην επικαιρότητα και βοηθά κάθε συνάδελφο να κρατηθεί όρθιος και να αναζητά λύσεις στους δρόμους του συλλογικού αγώνα. Χαρακτηριστική είναι η φράση που είπε μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κατά τη διάρκεια συνεδρίασης: “Η Συντονιστική Επιτροπή έσωσε την τιμή του κλάδου με τους αγώνες της”

 Συναδέλφισσα-συνάδελφε, λίγο πριν την τελική σύγκρουση, για μας -πάνω απ όλα- προέχει η αγωνιστική ενότητα του κλάδου, γι αυτό και δεν θα μπούμε σε ένα εμφύλιο πόλεμο που κάποιοι θέλουν να μας οδηγήσουν.

 Τον τελευταίο καιρό κάποιοι μας κάνουν κριτική υποδεικνύοντας μας να διαγράψουμε τις καταλήψεις και τις άλλες δράσεις μας από το αγωνιστικό μας λεξιλόγιο και να προσανατολιστούμε στα σχολεία προσπαθώντας να ......αλλάξουμε το “κλίμα” σε αυτά, λες και αυτό εξαρτάται μόνο από εμάς. Στην ουσία δηλαδή μας ζητάνε να στομώσουμε τα σπαθιά μας λίγο πριν την τελική σύγκρουση (άλλο που δε θέλει ο Λοβέρδος!!). Κάποιοι άλλοι πάνε ένα βήμα παραπέρα και μας κατηγορούν για “happening” και για “περιοδείες” στα πολιτικά γραφεία. Είναι προσβολή για όλους μας να μιλάνε κάποιοι για “happening” όταν το σώμα μας και η ψυχή μας πονάνε ακόμα από τα δολοφονικά χτυπήματα των ΜΑΤ (δάχτυλα, χέρια, αυχένας συναδέλφων), όταν τα ρούχα μας και τα πανό μας μυρίζουν ακόμα χημικά, όταν είχαμε διακομιδές στα νοσοκομεία, συλλήψεις και προσαγωγές στη ΓΑΔΑ. Επί πλέον, είναι υπονόμευση του κοινού μας αγώνα, αναλγησία προς τους συναδέλφους μας που είναι εκτός πινάκων και δείγμα άκρατων συντεχνιακών αντιλήψεων το να μην κάνουν καμιά αναφορά γι αυτούς τους συναδέλφους που απειλούνται άμεσα με απόλυση.

 Όλοι αναγνωρίζουμε σήμερα ότι βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Η ομηρία και ο εμπαιγμός μας συνεχίζονται, οι πίνακες έχουν βαλτώσει. Έχουμε όλοι πλήρη επίγνωση -είτε είμαστε είτε δεν είμαστε στους προσωρινούς πίνακες- ότι κινδυνεύουμε άμεσα με απόλυση. Γι αυτό το λόγο καλούμε όλους τους συναδέλφους, με πνεύμα ομοψυχίας, αγωνιστικής ενότητας και αυταπάρνησης, να δώσουμε τον ύστατο αγώνα. Ας αναλογιστεί ο κάθε συνάδελφος τις ευθύνες απέναντι στον εαυτό του και στον κλάδο. Κανένας δεν περισσεύει από αυτό τον αγώνα. Αυτά που μας χωρίζουν είναι ελάχιστα μπροστά σ' αυτά που μας ενώνουν.

  • ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ. 

  • ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ,  ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ Ε.Π.Α.Λ.                                            

   Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών  σε Διαθεσιμότητα

 


 

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014

Χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται στην πρόσκληση Λοβέρδου για εργασία με μόρια!

Όσα η κίνηση φέρνει στο φως


Όσα η κίνηση φέρνει στο φως

 

Και τώρα τι έχεις να πεις συνάδελφε;
Συνάδελφε, τώρα που όλα γύρω μας καταρρέουν και μαζί τους καταρρέουν οι αυταπάτες, οι ψευδαισθήσεις, τα καλοσχεδιασμένα άλλοθι και οι δικαιολογίες, είναι ώρα να τα πούμε.
Να πούμε την αλήθεια, χωρίς να χρονοτριβούμε, αφού η αλήθεια απεχθάνεται την καθυστέρηση και αναγκάζεται κραυγάσει μέσα απ’ τη φωνή των παιδιών μας.
Θα κλείσεις τ’ αυτιά σου; Πάλι;
Θα καμωθείς τον πολυάσχολο; Αλήθεια για πόσο ακόμα νομίζεις πως θα έχεις τη δουλειά σου, για να πολυ-απασχολείσαι; Τη δουλίτσα σου να λέμε καλύτερα, γιατί τέτοια την κατάντησαν και δεν τους έβαλες αρκετά εμπόδια. Άλλωστε είναι κάμποσος καιρός που η εργασία βαφτίστηκε «απασχόληση», έτσι για να φτάσουμε πιο γρήγορα στο να μην αμείβεται. Αφού δεν εργάζεσαι και απλά απασχολείσαι, θέλεις και να αμείβεσαι; Ο υπουργός ενός υπουργείου, που ακόμα λέγεται «υπουργείο Παιδείας» δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαφής: θα βρει εθελοντές που θα αμείβονται με μόρια. Δεν χρειάζονται μισθό για να ζήσουν. Θα έχουν τα «πολύτιμα» μόρια.
Στη σημερινή εποχή, που οι άνθρωποι γνωρίζουν την τιμή όλων των πραγμάτων, αφού μετράνε και τη δεκάρα, αλλά αγνοούν την πραγματική αξία των πραγμάτων, τα παιδιά έχουν καταλάβει καλύτερα απ’ όλους μας την αξία της ζωής τους και αποφάσισαν να μην αποδεχτούν την αγοραία τιμή της.
Καταλαβαίνουν. Καταλαβαίνουν πολύ καλά. Βλέπουν πίσω και κάτω απ την ατσαλάκωτη επιδερμίδα της ηγεσίας αυτού του τόπου όλη την ασκήμια και τη βρωμιά. Είναι μια κοινωνία που θυμίζει όλο και περισσότερο το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι. Δεν ξεγελιούνται απ΄ τη φτιασιδωμένη με χίλια μερεμέτια εικόνα μιας κοινωνίας που σαπίζει και παραλύει, βυθισμένη στην αβεβαιότητα και στην αναμονή, αναμονή για τι άραγε;
 Τα παιδιά ξέρουν πως, αν υπάρχει η ελάχιστη ελπίδα να αγγίξει κανείς τα αυτιά των άλλων, των ισχυρών, αυτών με το ηγεμονικό ύφος, δεν θα το πετύχει, παρά μόνο αν τα λόγια του έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή οξύτητα. Να γιατί  εδώ ο  χλευασμός οξύνεται και κατεβάζει τον αντίπαλο απ’ το βάθρο του. Τον φέρνει στο πραγματικό του μέγεθος. Κοιτάει τον αντίπαλο κατάματα και λέει: «ποιος είσαι συ που θα διαλύσεις το παρόν μου και το μέλλον μου;» Όλη η αλήθεια βρίσκεται μέσα στα συνθήματά τους, αυτά που γράφουν στα πανώ και αυτά που ηχούν στους δρόμους:
«Κοινωνίες προβάτων, γενούν λύκους»


«Όχι στην Τράπεζα Θυμάτων, δεν είμαστε γενιά προβάτων»

«7 ώρες σχολείο, 10 ώρες φροντιστήριο, κάτω το νέο Λύκειο κολαστήριο»

 «Δεν είναι τα βιβλία, δεν είναι οι βαθμοί, είναι που μας τρώνε όλη τη ζωή»

«Το σχέδιό τους είναι σχολεία μαγαζιά, με γονείς πελάτες κι αμόρφωτα παιδιά»

«Φοβάμαι για το μέλλον, γι’ αυτό παλεύω για το παρόν»

«Ησυχία κάνουμε όταν τα παιδιά κοιμούνται, όχι όταν αδικούνται»

«Δεν θα περάσει το νέο σύστημα γιατί ... φυσάει κόντρα»

«Στα σχολεία της ύπνωσης, τα όνειρα μας κρατάνε ξύπνιους»

«Η νέα γενιά έχει ιδανικά. Ούτε ξεπουλιέται ούτε προσκυνά»

«Θέλουμε σχολεία, καθηγητές, βιβλία. Όχι μαθητεία, απλήρωτη εργασία»

«Όχι Παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς»

«Κάτω τα χέρια σας από τα μυαλά μας !!!»

«Όπως επί Αρσένη το ’98, το σύστημα θα πέσει με μίσος ταξικό»

Συνάδελφε, όταν τα παιδιά είναι τόσο καθαρά και σαφή, εσύ ξέρεις πια πως δεν κοροϊδεύεις κανέναν, όταν λες ότι περιμένεις να πεισθείς για να αντισταθείς. Η απόφαση για αντίσταση δεν είναι ποτέ αποτέλεσμα επιτυχημένης πειθούς. Αυτό που είναι αποτέλεσμα επιτυχημένης πειθούς είναι η συνέργεια και η συνενοχή στην καταστροφή, ο συμβιβασμός και η εξοικείωση μ’ αυτήν. Η απόφαση για αντίσταση είναι αποτέλεσμα της ανάγκης. Και το ξέρεις καλύτερα απ’ όλους πως υπάρχει αυτή η ανάγκη, είτε το ομολογείς, είτε όχι.
Και επειδή οι ευτυχισμένοι καιροί, αυτοί οι καιροί που θα μπορούμε να αποφεύγουμε ήρεμα τις προσβολές και να λειτουργούμε με πραότητα, δεν έχουν έρθει ακόμη, τα παιδιά μας θυμίζουν πως υπάρχουν αυτοί οι καιροί και είναι το μέλλον τους. Και το δικό μας μέλλον μαζί.

Επιστολή της Λένας

Ε! δάσκαλε θα αφήσεις μόνα τα παιδιά;


Καρδίτσα 9/11/ 2014

ΠΡΟΣ:Σχολεία του Νομού,ΜΜΕ                                                                      
                                                                                                                               
     ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΤΗΛ: 24410- 26197–27646

FAX : 24410 -26197

email:elmekard@otenet.gr                                                                                   

 

                                                                       

Ε! δάσκαλε θα αφήσεις μόνα τα παιδιά;

  Το ξέσπασμα των μαθητών σ' όλη τη χώρα και στην περιοχή μας, αποτελεί μια κραυγή αγωνίας  της μαθητικής νεολαίας, του ανθού της ελληνικής κοινωνίας για το μέλλον για το οποίο την προετοιμάζουν.
 Ένα μέλλον που οι μαθητές του γυρίζουν την πλάτη, γιατί έχουν αντιληφθεί πια, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του νέου Λυκείου, ότι αποτελούν τα θύματα της τράπεζας θεμάτων, της ανεξάντλητης ύλης και των εξαντλητικών ρυθμών στο σχολείο. Γιατί βλέπουν να λείπουν από τα διπλανά θρανία συμμαθητές τους που δεν «έπαιρναν τα γράμματα» και οδηγήθηκαν στις φτηνές καταρτίσεις,  ιδιωτικές ή δημόσιες, αλλά πληρωμένες με τη δουλειά (μαθητεία τη λένε) των ανήλικων παιδιών. Καταρτίσεις δια βίου, σε ένα βίο ανεργίας και φτώχειας, σε ένα βίο χωρίς σταθερή δουλειά και χωρίς δικαιώματα
Αυτή η κραυγή ανεξάρτητα αν εκφέρεται από τα εφηβικά στόματα συγκροτημένα, αν συνοδεύεται από υπερβολές και νεολαιίστικο εγωισμό, είναι γνήσια και σωστή. Αυτό το δίκιο των μαθητών αποτελεί και ένα προσκλητήριο για μας τους μεγάλους, τους καθηγητές τους, τους γονείς τους. Ένα κάλεσμα αγώνα ενάντια στην έξωση του μαθητικού πληθυσμού από το Λύκειο, για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, για το δικαίωμα στη μόρφωση.

 Συνάδελφισσες-συνάδελφοι  
Η μαθητική φωνή έρχεται να συναντηθεί με τη δική μας αγωνία για το ρόλο που μας επιφυλάσσεται σ' αυτό το σχολείο. Το ρόλο του διεκπεραιωτή της ύλης, που καθημερινά «τρέχει» να παραδώσει σελίδες από τα βιβλία, το ρόλο του διανομέα και διορθωτή-βαθμολογητή θεμάτων. Και ασφαλώς το ρόλο του σκυφτού και υποταγμένου εκπαιδευτικού που θα αποδεχτεί να αντικατασταθεί το «δημόσια» με ακόμα περισσότερο ιδιωτική, το «δωρεάν» με χορηγίες και πληρωμή από τη τσέπη των γονιών και το «παιδεία» με αμορφωσιά.
Ενάντια σε αυτό το μέλλον χρειάζεται να ενωθούμε και να αγωνιστούμε. Για τα δίκια μας και τα δίκια των παιδιών μας. Για να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ-ΠΑΛΛΑΪΚΟ  ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΤΕΤΑΡΤΗ, 12 το μεσημέρι ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

 
Η ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ έχει προκηρύξει διευκολυντική στάση εργασίας
τις 3 τελευταίες (5η έως7η) ώρες του πρωινού ωραρίου

 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, την Τετάρτη, στις 12:00΄, στην κεντρική πλατεία.



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Α'ΘΜΙΑΣ
Ν.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ "ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ"


                                                                                               Καρδίτσα 09-11-2014
                                                                                                                      ΑΠ 136

                                                                                                                     Προς: ΔΟΕ

                                                                                                                                                                                                 
                                                                                                             Μέλη του Συλλόγου μας



Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, την Τετάρτη, στις 12:00΄, στην κεντρική πλατεία.

Οι μαθητικές κινητοποιήσεις έθεσαν τα προβλήματα της εκπαίδευσης στο προσκήνιο. Ιδιαίτερα για τους μαθητές, που με το «Νέο Λύκειο» αφαιρεί από μια μεγάλη μερίδα τους, μέσα από την τράπεζα θεμάτων, τους εξοντωτικούς ρυθμούς διαβάσματος και την διογκούμενη παραπαιδεία, το δικαίωμα στην πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η Δημόσια Εκπαίδευση διαλύεται, γίνεται όλο και λιγότερο «Δωρεάν» και χιλιάδες μαθητές στρέφονται στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που ιδιωτικοποιείται. Τα παιδιά μας υποχρεώνονται στα 15 να επιλέξουν επαγγελματικό δρμο και  «καταδικάζονται» χωρίς επιστροφή, για ό,τι πράξουν, πριν καν ζήσουν την εφηβεία  τους. Αλλά ακόμα κι αν κάποιοι καταφέρουν να υπερπηδήσουν τα εμπόδια και τελειώσουν μια σχολή, τους περιμένουν εξευτελιστικές αμοιβές, ελαστικά ωράρια, η ανεργία, η μετανάστευση και  τα σύγχρονα εργασιακά δουλοπάζαρα.  

 Συμπαραστεκόμαστε στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Τα προβλήματά τους είναι και δικά μας. Συνδέονται με τα προβλήματα που έχουμε ως γονείς και εργαζόμενοι. Η λεγόμενη «αξιολόγηση», που κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς, το εκκολαπτόμενο μισθολόγιο-φτωχολόγιο, το ασφαλιστικό και τόσα άλλα, εκπορεύονται από την ίδια αιτία. Την πολιτική που επιβάλλουν με ή χωρίς το όνομα του μνημονίου, Κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ.

Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά τους να αγωνίζονται για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά τους και καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να τους προστατέψουν από το «όψιμο ενδιαφέρον» του Υπουργείου που παραγγέλνει εισαγγελικές έρευνες και αστυνομικές επιχειρήσεις, για να βρει υποκινητές. Ας  κοιτάξουν στον καθρέφτη και θα βρουν τον πραγματικό υποκινητή που δεν είναι άλλος από την πολιτική που εφαρμόζουν στην παιδεία αλλά και σ΄όλη την κοινωνία.

 Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο, την Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, στην Κεντρική Πλατεία και προκηρύσσουμε διευκολυντική στάση εργασίας 12:00-14:00.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Τάσος Γκαραγκάνης                                         Γιώργος Τσιτσιμπής

«Εθελοντισμός» και τζάμπα εργασία: Όταν το βαρέλι δεν έχει πάτο


«Εθελοντισμός» και τζάμπα εργασία:
Όταν το βαρέλι δεν έχει πάτο

Η αλήθεια είναι, ότι η είδηση που διαβάσαμε στον φιλοκυβερνητικό τύπο δε μας προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη: «Ο υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος μελετά να ζητήσει εθελούσια συνεισφορά από εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, με αντάλλαγμα μια μοριοδότηση που θα τους βοηθήσει να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν γίνουν προσλήψεις»!
Και δε μας προξένησε ιδιαίτερη έκπληξη, γιατί έχουμε πλήρη συνείδηση της ορθότητας του συνθήματος «δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε». Θέλουμε ωστόσο να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις:
·        Αποδεικνύεται περίτρανα, ότι η άποψη, πως η φάση της επίθεσης στον κλάδο (αλλά και συνολικότερα στους εργαζόμενους) έχει τελειώσει και ότι διανύουμε μια φάση μιας νέας ισορροπίας είναι λάθος και αποτελεί αυταπάτη.
·        Η καταβύθιση των μισθών (οι νεοδιόριστοι παίρνουν 570 € ενώ το νέο μισθολόγιο που έρχεται θα οδηγήσει σε παραπέρα μείωση όλων των μισθών) αλλά και ο πλήρης κατακερματισμός των εργασιακών σχέσεων με διάφορες ταχύτητες αναπληρωτών έχει ήδη ανοίξει το δρόμο στην τζάμπα εργασία. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η ύπαρξη των λεγόμενων «ωφελούμενων» εργαζομένων, δηλαδή εργαζόμενων που δε θεωρούνται εργαζόμενοι και «αποζημιώνονται» με 490 €.
·        Ο «εθελοντισμός» με όλα τα «συνοδευτικά» (ΜΚΟ επιδοτούμενες από το κράτος και την ΕΕ – «κοινωνία των πολιτών») αποτέλεσε συγκεκριμένη επιλογή του συστήματος για να αποσυγκροτήσει τους εργαζομένους, αλλά και για να προετοιμάσει το έδαφος για την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση να παρέχει μια σειρά υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα (παιδεία – υγεία – δημοτικές υπηρεσίες).
·        Από την ίδια άποψη, θεωρούμε ότι και στο εσωτερικό του συνδικαλιστικού κινήματος, η αντικατάσταση του κινήματος αντίστασης και διεκδίκησης από δημιουργία πρωτοβουλιών κοινωνικού εθελοντισμού (δωρεάν μαθήματα, κοινωνικά ιατρεία κλπ ) συνέβαλε και αυτή στην αποπολιτικοποίηση του ζητήματος και δημιούργησε έδαφος για τις νέες φαεινές του υπουργείου. Και το λέμε αυτό, έχοντας πλήρη επίγνωση ότι αυτές οι πρωτοβουλίες σε μεγάλο βαθμό βασίστηκαν στην ειλικρινή αγωνία κάποιων ανθρώπων να προσφέρουν κοινωνικά.

 Με βάση τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι καθήκον του κινήματος είναι η διεκδίκηση μόνιμης, σταθερής και με πλήρη δικαιώματα δουλειάς για όλους ταυτόχρονα με την πάλη για την ανατροπή των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων. Όσο ένα τέτοιο κίνημα δεν αναπτύσσεται και δε δυναμώνει, τόσο ο αντίπαλος θα γίνεται όλο και πιο επιθετικός, αλλά και κάθε πρωτοβουλία κοινωνικής αλληλεγγύης (δωρεάν μαθήματα, κοινωνικά ιατρεία) θα ενσωματώνεται εύκολα στις αντιδραστικές βλέψεις του συστήματος. Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι αποτελεσματική όταν αποτελεί μέρος του αγώνα. Αλλιώς, ξεπέφτει σε φιλανθρωπία σε όπλο δηλαδή του συστήματος.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ