Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Ποιος σκότωσε την Κατερίνα;


Ποιος σκότωσε την Κατερίνα;


Η 1η Δεκέμβρη είναι αφιερωμένη στον αγώνα κατά του AIDS. Και είναι η μέρα που διάλεξε να φύγει η Κατερίνα, μια από τις γυναίκες που με τον πιο απάνθρωπο τρόπο διαπόμπευσε το 2012 ο τότε (αειθαλής) Υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, με τις συλλήψεις, τις υποχρεωτικές εξετάσεις, την φυλάκιση και, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με την δημοσιοποίηση των φωτογραφιών τους.
Στον θαυμαστό αυτό κόσμο του κυρίου Λοβέρδου (και φυσικά των επιγόνων του που επανέφεραν τα νομοθετήματα του) τα θύματα της αρρώστιας και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης μεταβάλλονται σε θύτες. Και κρίθηκε πρόσφορο να διαπομπευθούν δημόσια, για λόγους … προστασίας των υποψήφιων πελατών, που το «δημόσιο αγαθό» της ασφαλούς εκτόνωσης της λιμπιντικής τους συσσώρευσης πρέπει να διασφαλιστεί, και από χρηματοδότες της βιομηχανίας του σεξ και του τράφικινγκ βαφτίζονται θύματα. Τι κι αν η δικαιοσύνη την απάλλαξε από την κατηγορία της πορνείας και επιδίκασε αποζημίωση για άδικη φυλάκιση… Το στίγμα πολλαπλασιασμένο από τις τηλεοπτικές οθόνες παρέμεινε ανεξίτηλο.
Η Κατερίνα υπήρξε θύμα μιας πραγματικότητας που αναπαράγει την παθογένεια της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών αλλά και την αντιμετώπιση της χρήσης με την μέθοδο του στιγματισμού. Που στέλνει κόσμο παραβατικότητα για να τον κατηγορήσει ως μοναδικό υπεύθυνο, ηθικό και φυσικό αυτουργό της.
Η Κατερίνα έδωσε την προσωπική και συλλογική μάχη της. Δεν είναι η Κατερίνα που ηττήθηκε, είναι ότι η ίδια η κοινωνία, με όσα αντανακλαστικά ανθρωπιάς και συλλογικής αλληλεγγύης της έχουν απομείνει, που απέτυχε να κρατήσει την Κατερίνα μακριά από την πραγματικότητα που της έφραξε κάθε δρόμο εκτός από εκείνον της μοιραίας δόσης.
Μπορούμε να κάνουμε κάτι;
Ναι. Μπορούμε να μην αφήσουμε να χαθεί η ηχώ μιας φωνής που δεν αποδέχθηκε τον ρόλο του θύτη αλλά ούτε και του παθητικού θύματος, και έδωσε τέτοιον αγώνα ενάντια σε ένα ανθρωποκτόνο σύστημα. Η ηχώ της φωνής της πρέπει να δυναμώσει με τις δικές μας φωνές και την δική μας κοινωνική δράση, για να μην μείνουν μόνες οι Κατερίνες.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΕΘΕΑ

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

«Έχετε μέιλ στον υπολογιστή σας»


 antigeitonies.blogspot.gr

«Έχετε μέιλ στον υπολογιστή σας»

            Η επικεφαλίδα θα μπορούσε να αποτελέσει τον τίτλο του πρώτου μέρους του έργου-τριλογία «σκληρή διαπραγμάτευση με την τρόικα». Παίχτηκε τις προηγούμενες μέρες και το δεύτερο μέρος με τίτλο «Ραντεβού στο Παρίσι»  και έρχεται σύντομα(;) το τρίτο μέρος.

            Το έργο βέβαια έχει ξαναπαιχτεί και στο παρελθόν -και με κάποιες αλλαγές στο θίασο- αλλά το φινάλε ήταν ίδιο. Το βαρέλι δεν είχε πάτο, οπότε κάθε διαπραγμάτευση έφερνε και άλλα δεινά, και νέα δάκρυα, πόνο και αίμα στο λαό μας.

            Από το μέιλ «πάρτε πίσω τις 100 δόσεις για τον ΕΝΦΙΑ», μέχρι τα 6 μέιλ της προηγούμενης εβδομάδας με τις απαιτήσεις της τρόικας για εργασιακά και ασφαλιστικά και από τις τηλεδιασκέψεις μέχρι τη συνάντηση στη Villa Said  στο Παρίσι και τη μη επίτευξη συμφωνίας, έως και τα μέιλ των ημερών, αναδεικνύεται ένα παιγνίδι πιέσεων και εκβιασμών. Ένα παζάρι για να οριστεί το «αντίτιμο» της ολοκληρωτικής παράδοσης της χώρας και του λαού μας στους δανειστές. Αυτό αποτελεί και το κύριο στοιχείο της διαπραγμάτευσης. Αυτοί που ορίζουν το πλαίσιο και αυτοί που τελικά θα αποφασίσουν και θα καθορίσουν τους όρους της συμφωνίας είναι τα αφεντικά του τόπου από τις δυο μεριές του Ατλαντικού.

            Ουάσιγκτον(μέσω ΔΝΤ) και Βερολίνο ενώ φαίνεται να ομονοούν στη συνέχιση των σκληρών μέτρων μέσω νέου μνημονίου ή «προληπτικής γραμμής στήριξης» ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων, την ίδια στιγμή ανταγωνίζονται για το ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο της συνέχισης του προγράμματος. Το ζήτημα του δημοσιονομικού κενού δεν αποτελεί σημείο διαφωνίας μόνο μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας αλλά και επίδικο μεταξύ ΔΝΤ και ΕΕ, για το ποιος  και πως (κούρεμα χρέους;) θα καλυφθεί αυτό. Έχει και ευρύτερη απήχηση καθώς επιδρά για το ποιος θα έχει  το «πάνω χέρι» στις εξελίξεις στην Ε.Ε.  Μια Ε.Ε. που τα σημάδια της ύφεσης επανέρχονται δριμύτερα και τα προβλήματα με ονοματεπώνυμο Γαλλία –Ιταλία να έρχονται ξανά στο προσκήνιο. Τέλος η αντιπαράθεση αυτή ακουμπά και όλες τις γεωπολιτικές εξελίξεις, με τα «τρίγωνα» στην περιοχή να περικλείονται από έναν εύφλεκτο κύκλο πολεμικών συρράξεων και επιδρομών. Συμπερασματικά η σύγκρουση και ο ανταγωνισμός μεταξύ των ιμπεριαλιστών δημιουργεί και το πεδίο διαφωνιών της διαπραγμάτευσης.

            Γιατί είναι δεδομένο ότι τα ντόπια αρπακτικά και τα κυβερνητικά στελέχη δε νοιάζονται για το αν θα έχει σύνταξη και περίθαλψη ο συνταξιούχος ή αν θα απολύονται ομαδικά οι εργαζόμενοι. Όλα όσα εμφανίζονται ως σκληρά μέτρα υπογράφονται και με τα δυο χέρια από τους εγχώριους βιομηχάνους και τραπεζίτες καθώς αποτελούσαν πάντα και αποτελούν και σήμερα και δικά τους σχέδια που θα μεγαλώσουν τη κερδοφορία τους. Αυτό που η ντόπια άρχουσα τάξη διαπραγματεύεται με τα αφεντικά της είναι ο ρόλος και η θέση της στις μελλοντικές εξελίξεις βάζοντας ως ενέχυρο τη χώρα(το έδαφος, τον αέρα, τη θάλασσά της) και το λαό της. Μια θέση που σαφώς έχει υποβαθμιστεί στα χρόνια της επιτροπείας των μνημονίων, που έχει συρρικνωθεί ο οικονομικός της χώρος και που αναζητά πάντα βέβαια εντός του πλαισίου της εξάρτησης «ανάσες» και διαβεβαιώσεις. Μόνο που παρά το γεγονός ότι ως υπηρέτης υλοποιεί τις εντολές των δύο αφεντάδων δεν εισπράττει την κατανόησή τους.

            Κατανόηση που δεν δίνεται ούτε στο πολιτικό προσωπικό του τόπου, που όλα τα προηγούμενα χρόνια σήκωσε το βάρος της επίθεσης και σήμερα βρίσκεται κλονισμένο και αποσυγκροτημένο. Οι διαφωνίες μεταξύ συγκυβέρνησης και των εταίρων υπαγορεύονται από την εσωτερική της ανάγκη αλλά και των κομμάτων που την αποτελούν να διαχειριστούν την κοινωνική οργή και ταυτόχρονα να διασφαλίσουν την (εκλογική) επιβίωσή τους. Οι διαφωνίες τους δεν έχουν να κάνουν με την ουσία των μέτρων που συζητούνται αλλά με τις δόσεις εφαρμογής τους  και τον τρόπο που θα παρουσιαστούν στους εργαζόμενους. 

            Ανάσες ζητούσε ο Σαμαρά (από κοντά και ο Βενιζέλος) αλλά σύμφωνα με την «Deutsche Welle», η γερμανική κυβέρνηση διαμηνύει ότι το τρέχον πρόγραμμα θα πρέπει να εφαρμοστεί ως έχει, ανεξάρτητα από τις όποιες πολιτικές επιπτώσεις θα μπορούσε να έχει εντός Ελλάδος. «Θέλουμε ανάσες για να διατηρηθεί η πολιτική και κοινωνική σταθερότητα στην Ελλάδα» έλεγε ο Χαρδούβελης στον Σόιμπλε με τον δεύτερο να απαντά: «Δεν μας ενδιαφέρουν τα εσωτερικά σας, ούτε καν οι ανάγκες σας για τις εκλογές. Τελειώστε με όσα έχετε δεσμευτεί». 

            Είναι  ξεκάθαρο ότι οι «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης δεν υπάρχουν για τις εργατολαϊκές μάζες  της χώρας μας. Ήδη εξετάζονται από την κυβέρνηση «σχέδια β» για συνέχιση επί 6μηνο η και χρόνο του μνημονίου ή «τεχνική» όπως λέγεται συνέχεια του, και άλλα αντίστοιχα. Σε  κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι , οι άνεργοι, οι νέοι δεν πρέπει να μείνουμε θεατές αυτού του έργου όπως και όποτε κλείσει το τρίτο του μέρος με συμφωνία στη διαπραγμάτευση. Αλλά κόντρα στην εκλογική αναμονή και στο άλλο ανταγωνιστικό έργο των συναντήσεων του ΣΥΡΙΖΑ με τα ξένα funds να οικοδομήσουμε τους όρους για να συγκροτηθεί Μέτωπο ενάντια στην Εξάρτηση και την Επίθεση. Αυτό είναι το απαιτούμενο για να βάλει ο λαός πάτο στο βαρέλι, σφραγίζοντας με την πάλη του τις εξελίξεις.

 

Το σχολείο αλλάζει άρδην ...

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας έστειλε το επισυναπτόμενο.
Στις 20/5/ 2010 στην Καρδίτσα είχε σταλεί κάτι λιγότερο "ευρηματικό", αλλά εξίσου διαφωτιστικό και απαιτητικό. Είχε σταλεί ένα έγγραφο που έλεγε:
ΘΕΜΑ: «Αριθμός αιθουσών»
Σύμφωνα με την υπ. αρίθμ. 12/19-5-2010 πράξη του Π.Υ.Σ.Δ.Ε Ν. Καρδίτσας παρακαλούνται οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μας γνωστοποιήσουν τον αριθμό αιθουσών του σχολείου τους στις οποίες μπορεί να διεξαχθεί μάθημα με
τουλάχιστον 28 μαθητές.


Συμπληρωματικά στα παραπάνω, από συνάδελφο

  

Ό,τι περιγράφει είναι μια διαδικασία που υπάρχει στο αγγλικό σχολείο – ο τρόπος διαρρύθμισης της τάξης υπόκειται σε ποσοτικούς και αξιολογικούς δείκτες, με άλλα λόγια ο δάσκαλος – νηπιαγωγός, το σχολείο θα έχει την υποχρέωση να ακολουθεί συγκεκριμένες νόρμες διαρρύθμισης του σχολικού χώρου γιατί με αυτές θα παίρνει τον ένα ή τον άλλο βαθμό αξιολόγησης. 

Όποιος δεν την ακολουθεί θα παίρνει χαμηλότερο βαθμό στην αξιολογική έκθεση – η οποία δεν θα ακολουθεί μόνο τον εκπαιδευτικό αλλά και το σχολείο.

Οπότε κάθε ελευθερία δράσης ακόμα και σε μια χαζομάρα όπως είναι η διαρρύθμιση της τάξης δεν θα επιτρέπεται. Άρα ξεχάστε την οποιαδήποτε ελευθερία – επιστημονική ή άλλη στο σχολείο. 

Το επόμενο βήμα θα είναι η κάμερα – για τα πάντα, για το περιεχόμενο του μαθήματος, για τις μεθόδους διδασκαλίας, για τις εκδηλώσεις, κάθε τι θα μπαίνει στο κόσκινο της αξιολόγησης – οι γιορτές για παράδειγμα θα έχουν ένα συγκεκριμένο υπόδειγμα για να γίνονται – παντού σε όλη την Ελλάδα – το ζητούμενο θα είναι η ομοιομορφία, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να ελέγχεται όλη η εργασία στο σχολείο, αν γίνεται σύμφωνα με τις κυρίαρχες επιταγές. 

Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση δεν είναι μόνο η μέτρηση της εργασίας του δασκάλου – νηπιαγωγού, η του μαθητή – αυτό είναι το ένα μέρος που είναι και το ασήμαντο – το σημαντικό είναι ο έλεγχος του παραγόμενου προϊόντος και η διάθεση του στη σφαίρα της κατανάλωσης. 

Πίσω από όλη αυτή τη διαδικασία της εξαντλητικής φωτογράφισης και αργότερα της πλήρους καταγραφής της εργασίας – υπάρχει γι’ αυτό πλέον η τεχνική δυνατότητα - είναι το πέρασμα της εκπαίδευσης στο χώρο της παραγωγής – το σχολείο ως εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων και της παραγωγής υπεραξίας στα οποία ο ιδιώτης θα έχει την ελευθερία να συμμετάσχει για να βγάζει κέρδος.

 Όσο για τις συνθήκες εργασίας – είναι γνωστό τι συμβαίνει στα εργοστάσια – μην σας φανεί παράξενο αν αυτό το πράγμα περπατήσει με οποιαδήποτε τρόπο, θα οδηγήσει – πρώτον σε αυτό που λέμε εργοδοτικά σωματεία – πλήρως ταυτισμένα με την κυρίαρχη λογική. 

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι όλο αυτό θα οδηγήσει σε μια δραματική πτώση του επιπέδου της εκπαίδευσης – η ελευθερία του εκπαιδευτικού δεν αντικαθίσταται και δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά προγραμματισμένη διδασκαλία, η γνώση που αποκτά ο μαθητής δεν περνά μέσα από εφτασφράγιστα μεθοδολογικά καλούπια. 

Αυτό όμως είναι απαραίτητο για την κυρίαρχη τάξη γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί η εκπαίδευση να μπει ολοκληρωτικά στη σφαίρα της παραγωγής.  

Μπορείτε να δείτε τι χαζομάρες γράφονται από την συντριπτική πλειοψηφία όσων είναι ήδη στα Παιδαγωγικά Τμήματα και όσων επιδιώκουν να μπουν σε αυτά,  μια ματιά στα άρθρα για την ανοησία που επικρατεί στην ειδική αγωγή λέγεται “εξατομικευμένα προγράμματα” θα σας πείσει γι’ αυτό. 

 Όλα αυτά όμως μας χρεώνουν με διαφορετικά καθήκοντα πλέον και στο επίπεδο της στρατηγικής και στο επίπεδο της τακτικής. 

Το σχολείο αλλάζει άρδην ... 

 

ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ


Στάθης Κατσούλας
 
 

Το αίτημα για ικανοποίηση των αιτημάτων του Νίκου Ρωμανού αγκαλιάζει πλατιά κομμάτια της κοινωνίας. Δεν είναι λίγοι όμως και αυτοί που θεωρούν ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να υποχωρήσει στο θέμα Ρωμανού και ότι πρέπει να δείξει πυγμή. Όσοι ανήκετε στην δεύτερη κατηγορία, ίσως ψηφίζετε πασοκνδχρυσήαυγήποταμι, απλώς ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ. Δεν μπορώ να γίνω πιο ευγενικός. Θεωρήσατε το Ρωμανό επικίνδυνο εγκληματία και δεν είπατε τίποτα για τον Αντώνη Καντά που καταχράστηκε μίζες ύψους 14 εκ. ευρώ από τα εξοπλισιτκά προγράμματα και που πλέον κυκλοφορεί ελεύθερος με τα λεφτά στην τσέπη.

Θεωρήσατε πως ο Ρωμανός αποτέλεσε κίνδυνο για την περιουσία και τις καταθέσεις σας και δεν είπατε τίποτα για τον Άρη Φλώρο και τον Βασίλη Μηλιώνη (ιδιοκτήτες των Energa και Hellas Power, των δύο εταιριών ενέργειας) που έκλεψαν απ' το δημόσιο 270 εκ. ευρώ,

Τσινήξατε με την περίπτωση διαφυγής του Ρωμανού, κατάπιατε τη γλώσσα σας όμως με την οργανωμένη φυγή Χριστοφοράκου.

Τσαντιστήκατε με τον Ρωμανό, όχι όμως και με το πρώην στέλεχος της ΟΝΝΕΔ Αντρέα Παπαμιμίκο που τσέπωσε 2,5 εκ. ευρώ από το Ελληνικό δημόσιο στήνοντας ΜΚΟ για την "ειρήνευση στην Ανατολική Ευρώπη".

ΒΓΑΛΤΕ ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ, σαν κοινωνικό σώμα, γιατί "έχετε αφορμίσει και εκχέετε δυσώδες πύον".

Ίσως είναι αυτό που λέει ο Σέρεν Κίρκεγκορ: "Ο φθόνος είναι συντετριμμένος θαυμασμός".

Ίσως πάλι είναι αυτό που λέει ο Αλμπέρ Καμύ: "Μια από τις χειρότερες αιτίες εχθρότητας είναι η λύσσα και η ποταπή επιθυμία να δεις να υποκύπτει, αυτός που τολμάει να αντιστέκεται σ’ αυτό που σε συνθλίβει".

Με άλλα λόγια είναι ο φθόνος για το ότι ένας πιτσιρικάς διδάσκει αξιοπρέπεια και αντοχή, ανθρώπους οι οποίοι όταν έτρωγαν τη σφαλιάρα συνήθισαν τουλάχιστον τα τελευταία 5 χρόνια, να γυρνάνε και το άλλο μάγουλο. 

Είναι το μίσος προς κάθε τι που θυμίζει άνθρωπο. Το μίσος για τον φοιτητή, για τον μετανάστη, για τον εκπαιδευτικό, για τον άνεργο που μπαίνει στο μετρό χωρίς να πληρώσει εισιτήριο. Είναι το πισωγύρισμα της Ελλάδας στο σκότος όταν στη Νορβηγία δίνεται το δικαίωμα στον Μπρέιβικ με 77 δολοφονίες να σπουδάζει, αλλά στον Ρωμανό όχι.

Είναι η εκδικητικότητα της εξουσίας που δεν θέλει να δει τον σπόρο του Δεκέμβρη να αναπτύσσεται. Και που θέλει να κόψει από τη ρίζα αυτόν που θα θελήσει να την τσαλακώσει.

Είναι ότι ένας πιτσιρικάς δημιουργεί τρόμο στο κράτος τρομοκράτη και επιστρατεύουν ορδές από χιλιάδες ψυχανώμαλους ματατζήδες για τις επόμενες διαδηλώσεις.

Είναι ότι η δημοκρατία τους ζέχνει φασισμό.

Είναι ότι θα σας πείσουν και πάλι "για τους κουκουλοφόρους που θα θέλουν να κάψουν την Αθήνα". Με μια διαφορά από το 2008: Η συσσωρευμένη οργή από την κρίση θα απελευθερώσει πολλαπλάσιες δυνάμεις συγκρινόμενη με τον Δεκέμβρη του '08. Νομοτελειακά. Ας ξέρουν λοιπόν ότι όσοι σκάβουν τον λάκο του Ρωμανού, αυτή τη φορά δεν θα βρεθεί μέσα μόνος ένας πιτσιρικάς. Νομοτελειακά και αυτό.

ΒΓΑΛΕ λοιπόν ΤΟ ΣΚΑΣΜΟ, διότι δεν έχετε να προσφέρετε τίποτα στα ζωντανά κύτταρα της κοινωνίας.

Ο Νίκος Ρωμανός - παρά τις κάθετες διαφωνίες μας με τον τρόπο δράσης του - μπαίνει μπροστά για να υπερασπιστεί τη χαμένη αξιοπρέπεια μιας νεολαίας που έχει βιαστεί κατά συρροή. Αν δεν θέλετε να τον στηρίξετε τουλάχιστον ΒΓΑΛΤΕ το ΣΚΑΣΜΟ (και είμαι πολύ ευγενικός όταν τα λέω αυτά).

 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsin/%CE%B2%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C#ixzz3L3DQb2RO

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Έτσι, για να μην κοροϊδευόμαστε.


Έτσι, για να μην κοροϊδευόμαστε.

Πρόκειται για πρόγραμμα που έτρεξε σε σχολείο της Θεσ/νίκης (ΕΠΑΣ Νεάπολης) παλιότερα, όταν η "αξιολόγησή" τους είχε χαρακτηριστεί πιλοτική, το 2010 ...

Τότε ήταν ελάχιστα τα Σχολεία που μπήκαν στη διαδικασία. 

Μετά ήρθαν τα ψέμματα, οι απειλές, είχαν προηγηθεί και οι διαθεσιμότητες-απολύσεις, οπότε η "δημοσκόπηση" έγειρε υπέρ του υπουργείου.

Κάνουν όλοι πως ξεχνούν την υπόθεση του βραβευμένου ΕΠΑΛ Βύρωνα, όπου απολύθηκαν οι μισοί εκπαιδευτικοί, που είχαν πάρει βαρβάτα βραβεία από την "κα" Διαμαντοπούλου για καινοτόμες δράσεις. Αυτοί είχαν μείνει "κάγκελο" με τις απολύσεις τους. Τότε τα κατάλαβαν όλα.

Δεν ταιριάζει σε εκπαιδευτικούς να παριστάνουν τις μωρές παρθένες.

Στο θέμα μας: Ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων και δράσεων που να συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας  

Έχει ανέβει στην ΑΕΕ στα πλαίσια των "καλών πρακτικών" . Σε λίγο τα προγράμματα σπουδών των σχολείων θα τα κατασκευάζει απευθείας το τμήμα management του Μπόμπολα και των υπολοίπων / αν δεν τους σταματήσουμε.

Μην πει κανένας πως δεν ήξερε, αν δούμε και τους managers του Μπόμπολα στις πενταμελείς επιτροπές εξωτερικής αξιολόγησης.
http://aee.iep.edu.gr/sites/default/files/iep_files/%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%82%20%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82/%CE%A3%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%B1%20%CE%94%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82/%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%A3%20%CE%9D%CE%B5%CE%AC%CF%80%CE%BF%CE%BB-%CE%98%CE%B5%CF%83-%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82%20%CE%91%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83.pdf

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Θέμα: ενάντια στην αξιολόγηση.


Θέμα: ενάντια στην αξιολόγηση.

 

«Κι αν δεν μπορείς να κάμεις τη ζωή σου όπως τη θες,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον, μην την εξευτελίζεις…»
Αυτό προσπάθησα να κάνω σε όλη μου τη ζωή, δημόσια και ιδιωτική. Δε λύγισα ποτέ και πάντα αγωνιζόμουν να ξεπερνώ τις αδυναμίες μου, να αποδέχομαι τα λάθη μου, να παλεύω για μία κοινωνία που ο άνθρωπος θα είναι άνθρωπος και όχι «θηρίο» έτοιμο να κατασπαράξει το συνάνθρωπό του.
Αναρωτιέμαι λοιπόν καιρό τώρα πώς γίνεται μεγάλα και ψηλά τριγύρω μου να έκτισαν «τείχη» και εγώ να σιωπώ. Τα βράδια που δεν κοιμάμαι παλεύω με το «θεριό» που επιτακτικά μου λέει: «Κάνε ό,τι σου λένε, μην αντιστέκεσαι». Όμως, τον τελευταίο καιρό, όταν πηγαίνω στο σχολειό και οι συνάδελφοί μου με κοιτούν φοβισμένα, αισθάνομαι ότι ο συμβιβασμός μου είναι «ήττα».
Γι΄αυτό λοιπόν αρνιέμαι να ΄χω σκέψη που σωπαίνει, αρνιέμαι να υποτακτώ στο <<νέο>> σχολείο της αγοράς, της ημιμάθειας, αρνιέμαι να εφαρμόσω τον αντιδραστικό νόμο της αξιολόγησης που στόχο έχει την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, και να χειραγωγήσει το ελεύθερο πνεύμα των εκπαιδευτικών… Πώς είναι δυνατόν να δημιουργήσεις ελεύθερους – σκεπτόμενους ανθρώπους με ανελεύθερες μεθόδους;
Ίσως κάποιος αντικρούσει το επιχείρημά μου, λέγοντας ότι φοβάμαι να αξιολογηθώ. Απαντώ λοιπόν πως είκοσι έξι χρόνια καθημερινά αξιολογούμαι από τη στάση που τηρώ και το σεβασμό απέναντι στους ανωτέρους μου, στους συναδέλφους μου και τους μαθητές μου. Η αποδοχή και η αγάπη που έχω εισπράξει είναι η πιο σημαντική αξιολόγηση και με αυτή πορεύομαι. Η αγκαλιά των παιδιών και το χαμόγελό τους είναι η μεγαλύτερη αναγνώριση στο έργο ενός εκπαιδευτικού.
Αρνιέμαι να γίνω αξιολογητής των συναδέλφων μου, γιατί ο ρόλος του διευθυντή είναι να εμψυχώνει, να καθοδηγεί και να δημιουργεί σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας που προΐσταται. Μόνο σ΄ ένα τέτοιο κλίμα συμπόρευσης, αποδοχής και αλληλοκατανόησης μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ξεδιπλώσουν τις ικανότητες τους και να δημιουργήσουν.
Συνάδελφοι της σχολικής μου μονάδας είστε «άριστοι», γιατί σε τόσο αντίξοες συνθήκες όλα τα χρόνια με γενναιότητα και αυταπάρνηση προσφέρετε τις υπηρεσίες σας στους μαθητές, δίνοντας καθημερινό αγώνα για να καλλιεργήσετε την ψυχή και το πνεύμα του αυριανού πολίτη.
Ο διευθυντής πρώτος μεταξύ ίσων πρέπει με το παράδειγμά του να αποτελεί πρότυπο. Για να μπορώ λοιπόν και αύριο να σας κοιτώ στα «μάτια», αρνιέμαι να μπω στη διαδικασία της αξιολόγησης. Έτσι πιστεύω ότι τιμώ την θέση μου και αισθάνομαι περήφανη για αυτή τη μικρή πράξη αντίστασης.
Συντάσσομαι με τις αποφάσεις του συλλόγου μου (Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ) ενάντια στην αξιολόγηση.
Από καρδιάς
Ελένη Μουλού
Διευθύντρια 1ου Δημ. Σχ. Αγίου Στεφάνου

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Ψήφισμα που κατέθεσε η ΟΛΜΕ στο Συνέδριο των Ευρωπαικών Συνδικάτων Εκπαιδευτικών


Εγκρίθηκε ομόφωνα από το Συνέδριο των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων Εκπαιδευτικών, που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη από 26-27/11/14, ψήφισμα που κατέθεσε η ΟΛΜΕ για την καταδίκη των νεοφιλελεύθερων πολιτικών στην Ευρώπη και τις δραματικές επιπτώσεις που αυτές έχουν στην εκπαίδευση.

Για το ψήφισμα μίλησε εκ μέρους της Ελληνικής αντιπροσωπείας ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης, ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην κατάσταση στην Ελλάδα και στην πολιτική κυβέρνησης και τρόικας αλλά και στους αγώνες όλων των εργαζομένων, που εκφράστηκαν και με την πανεργατική απεργία στις 27/11 καθώς και στις πρόσφατες κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα.

Το ψήφισμα υποστήριξαν με θέρμη με παρεμβάσεις τους εκπρόσωποι από τα συνδικάτα της Πορτογαλίας (FENPROF), της Ισπανίας (FECCOO), της Γαλλίας (SNES και FO), της Μάλτας(MUT) και της Μ. Βρετανίας (NUT).

Στην Ελληνική αντιπροσωπεία συμμετείχαν επίσης από την ΟΛΜΕ οι Πεππές Δημήτρης και Αλεβυζάκης Γιώργος και από τη ΔΟΕ Φασφαλής Νίκος και Καλόγηρος Νίκος.

Το συνέδριο οργανώθηκε από το Ευρωπαϊκό τμήμα της Εκπαιδευτικής Διεθνούς Ομοσπονδίας (ETUCE - EDUCATION INTERNATIONAL).

Ψήφισμα – πρόταση προς το
Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ETUCE στη Βιέννη 25-27/11

    Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που ασκούνται στην Ευρώπη για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση έχουν σοβαρές επιπτώσεις σε όλα τα κοινωνικά αγαθά και στην εκπαίδευση.
    Με τις πολιτικές αυτές, που ασκούνται από την Ε.Ε. και της κυβερνήσεις των χωρών – μελών της, επιβάλλονται συνεχώς μέτρα λιτότητας και περικοπών. Μέσω της Τρόικα η οποία δεν έχει καμία δημοκρατική νομιμοποίηση, επιβάλλονται πολιτικές λιτότητας στους λαούς της Ευρώπης (π.χ. Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία, Ιρλανδία, κ.λπ.). Ίδιες πολιτικές ασκούνται και στις χώρες της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Γενικότερα, με το δημοσιονομικό σύμφωνο σταθερότητας της Ε.Ε., επιβάλλονται ολοένα και πιο δραστικές περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις εργαζομένων και στους προϋπολογισμούς που προορίζονται για την κοινωνική δραστηριότητα των κρατών – μελών.
    Τα χρέη δεν τα δημιούργησαν οι λαοί της Ευρώπης, αλλά οι τράπεζες και το μεγάλο κεφάλαιο. Με τα μέτρα λιτότητας ανακατανέμεται σήμερα ο πλούτος υπέρ των πλούσιων και ισχυρών και σε βάρος των εργαζομένων και της πλειοψηφίας των λαών.
    Στην εκπαίδευση, οι περικοπές αυτές οδηγούν σε μεγάλη μείωση των δαπανών που βρίσκονται ήδη σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα σε πολλές χώρες της Ευρώπης:  περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις εκπαιδευτικών, κλείσιμο σχολείων, αύξηση μαθητών στις τάξεις, λιγότεροι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αύξηση τω ελαστικών σχέσεων εργασίας, αύξηση ωραρίου εργασίας, είναι μερικές από τις επιπτώσεις αυτής τις πολιτικής στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία την περίοδο αυτή.
    Τέλος, η Ε.Ε, προωθεί στην εκπαίδευση μέσα από κείμενα όπως ο «ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης», τις αξίες της αγοράς, της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας σε βάρος των ανθρωπιστικών οικουμενικών αξιών και τις αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες σε βάρος της ευρύτερης παιδείας και της παιδαγωγικής ενός σχολείου που οφείλει να διαμορφώνει τους δημοκρατικούς πολίτες του αύριο.
    Υπάρχει ανάγκη να αγωνιστούμε για τον τερματισμό αυτών των νεοφιλελεύθερων πολιτικών στην Ευρώπη.
    Δημιουργώντας ένα μεγάλο κίνημα συνεργασίας όλων των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη, αλλά και πανεκπαιδευτικές συμμαχίες σε κάθε χώρα μαζί με γονείς, μαθητές και τους άλλους εργαζόμενους.

Όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε.
Μπορούμε να σταματήσουμε τη λιτότητα.
Για μια εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν που θα προσφέρεται
σε όλους και όλες χωρίς καμία διάκριση.

Ψήφισμα για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα

Το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο της ETUCE καταδικάζει:
- τις  διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα που οδηγούν σε βίαιη εργασιακή περιπλάνηση, υποβιβασμό, αλλαγή επαγγέλματος ακόμα και σε απόλυση 2.500 εκπαιδευτικούς,
- την κατάργηση σημαντικών τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής – κομμωτικής) με αποτέλεσμα να στερούνται τις εκπαιδευτικές τους επιλογές πάνω από 20.000 μαθητές και μαθήτριες το χρόνο.
Απαιτούμε δίκαιη λύση τώρα:
Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν.
Να επιστρέψουν όλοι οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στις θέσεις τους.

Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 αναπληρωτές (27.11.2014)

Απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 (27.11.2014)


Αίσθηση σε όλη την Ευρώπη προκαλεί από το μεσημέρι η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που κονιορτοποιεί τις ελαστικές σχέσεις απασχόλησης στην εκπαίδευση. Παρακάτω δημοσιεύουμε σε μετάφραση σχετικό άρθρο από το ORF (Αυστριακή Ραδιοφωνία). Αναμένουμε την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης … Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Η Ιταλία καλείται να μονιμοποιήσει μέχρι και 300.000 αναπληρωτές

Μια απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης* στο Λουξεμβούργο δημιουργεί πονοκέφαλο στην ιταλική κυβέρνηση. Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απασχολούνταν τα προηγούμενα έτη σε μεγάλους αριθμούς με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι από τις δαπάνες προσωπικού, πρέπει να μεταρρυθμιστούν εκ βάθρων. Η πρόσληψη εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίοι διαθέτουν ήδη τρίχρονη επαγγελματική εμπειρία, αντίκειται στο ευρωπαϊκό εργατικό δίκαιο, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου της Ε.Ε. Marko Ilesic. Δικαιώθηκε έτσι η προσφυγή που έκανε το συνδικάτο ANIEF** πριν από πέντε χρόνια ενάντια στη ευρύτατα διαδεδομένη τακτική της πρόσληψης στο ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπαιδευτικών με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Περίπου 300.000 εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει ήδη πάνω από τρία χρόνια εργαζόμενοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο το ιταλικό κράτος απέφευγε τη δαπάνη των μονίμων διορισμών. Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός απευθυνθεί στα ιταλικά δικαστήρια, θα πρέπει σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μονιμοποιηθεί. Στην απόφαση προβλέπεται και δικαίωμα αποζημίωσης για όσους βρήκαν εργασία εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος. Η απόφαση αφορά και το διοικητικό προσωπικό που εργάζεται στο εκπαιδευτικό σύστημα. ΣτΜ: *Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο (πρώην Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) είναι το ανώτατο δικαιοδοτικό όργανο (όργανο της δικαστικής εξουσίας) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. ** ANIEF – Associazone sindacale professionale, το μεγαλύτερο συνδικάτο της Ιταλίας. ΠΗΓΗ: Österreichisches Rundfunk (ORF) http://orf.at/stories/2255431/

ΠΗΓΗ: www.deutsch.gr

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Εχουμε να δούμε πολλά!!!


Εχουμε να δούμε πολλά!!!

 

Σε «έξωση» προχώρησε ο Δήμαρχος Βόλου κ. Αχιλλέας Μπέος μαζί με ομάδα δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας, καθώς σήμερα διέρρηξαν τα γραφείο καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ, φόρτωσαν γραφεία και καρέκλες σε φορτηγό και άλλαξαν την κλειδαριά, αφήνοντας στα κρύα του λουτρού τους καθηγητές του σχολείου.
Ειδικότερα, ο Δήμαρχος μαζί με τους συμβούλους του διέρρηξαν το γραφείο καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Κασσαβέτη και Πολυμέρη, κι αφού εισήλθαν στην αίθουσα, μετέφεραν καρέκλες, γραφεία και οτιδήποτε άλλο υπήρχε, σε φορτηγάκι.
Η «μετακόμιση» αυτή έγινε, καθώς το τελευταίο διάστημα επικρατεί έντονο πρόβλημα στο εν λόγω σχολείο, μετά και τη δημιουργία πέμπτου τμήματος της Α τάξης του 5ου Γυμνασίου Βόλου, που συστεγάζεται με το ΕΠΑΛ. Οι μαθητές του πέμπτου τμήματος δεν έχουν αίθουσα στη διάθεσή τους για να κάνουν μάθημα, με αποτέλεσμα σε κάθε διδακτική ώρα να μετακινούνται σε όποια αίθουσα είναι ελεύθερη.
Η δημοτική επιτροπή παιδείας μάλιστα γνωμοδότησε πρόσφατα την στέγαση του εν λόγω τμήματος στο γραφείο καθηγητών, έως ότου βρεθεί μια πιο μόνιμη λύση. Ωστόσο, οι καθηγητές έχουν στραφεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση κατά αυτής της …λύσης.
Εν τω μεταξύ, κατά τη διάρκεια της «μετακόμισης», που σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι, ο υποδιευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ, ο οποίος τυχαία περνούσε εκείνη την ώρα από το σχολείο, είδε το θέαμα και κυριολεκτικά δεν πίστευε στα μάτια του. Ειδοποίησε αμέσως την αστυνομία, αλλά και τους συναδέλφους του καθηγητές. Μάλιστα προσπάθησαν να εισέλθουν στο γραφείο των καθηγητών, όμως αυτό δεν ήταν εφικτό, καθώς είχε αλλαχθεί και η κλειδαριά!
Οι καθηγητές προσέφυγαν στην αστυνομία, όπως και ο Δήμαρχος για να δοθούν οι εξηγήσεις της ξαφνικής αυτής «έξωσης» των καθηγητών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, τη Δευτέρα οι καθηγητές ετοιμάζονται να υποβάλλουν μήνυση εναντίον του Δημάρχου Βόλου.

e-thessalia.gr