Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτσας καλεί σε συνάντηση την Δευτέρα 24/11 στις 7:30μμ στο Παυσίλυπο.


 Καρδίτσα 20/11/2014                                              
ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

                          O Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτσας εκτιμώντας πως:

 1. Η Κυβέρνηση συνεχίζει και βαθαίνει την επίθεση της στα εργατικά και λαϊκά στρώματα. Παρά το ότι έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στη συνείδηση της τεράστιας πλειοψηφίας του λαού με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα,  φορτώνει το βάρος της κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων. Αυτή η εγκληματική πολιτική έχει οδηγήσει στην ανεργία κοντά στα δυο εκατομμύρια εργαζόμενους. Έχει περικόψει στο μισό τους μισθούς και τις συντάξεις  των εργαζομένων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, το 8ωρο, τη μόνιμη και σταθερή εργασία, τις συλλογικές συμβάσεις, την κοινωνική ασφάλιση. Προχωράει στη συρρίκνωση των κοινωνικών δομών του κράτους, και παραδίδει μεγάλα τμήματα της Υγείας, της Παιδείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Οδηγεί στην απόγνωση με τη φοροεπιδρομή και τις κατασχέσεις, καταστρέφει τα μικρομεσαία στρώματα. Καταργεί δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού. 
  2. Στο χώρο του Δημοσίου, οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης στοχεύουν στο λεγόμενο «νέο δημόσιο» με ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, χιλιάδες απολύσεις και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, νέες μειώσεις μισθών. Θέλουν ένα «νέο δημόσιο» πιο ακριβό και δυσπρόσιτο για τον πολίτη, χωρίς κοινωνικές υπηρεσίες, που θα καλύπτει μόνο τις υπηρεσίες που δεν θέλουν να πάρουν οι ιδιώτες. Με εργαλείο και την «αξιολόγηση»,  προχωρά σε βαθύτερη αντιδραστική αναδιάρθρωση του κράτους.

3. Στην εκπαίδευση προχωρά στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, βαθαίνει τους ταξικούς φραγμούς. Διαλύει το δημόσιο σχολείο καταργεί ότι έχει απομείνει από τη Δωρεάν Παιδεία, αναιρεί δημοκρατικές κατακτήσεις. Τα προβλήματά μας όμως είναι κοινά με όλους τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους ανέργους τη  σπουδάζουσα νεολαία. Εκπορεύονται από την πολιτική των μνημονίων που επιβάλουν ΕΕ και ΔΝΤαπό τη μια, Τραπεζίτες και ΣΕΒ από την άλλη.
4. Η πολιτική που εφαρμόζει αυτή η απονομιμοποιημένη από το λαό κυβέρνηση πρέπει να ανατραπεί. Σε μια τέτοια προοπτική, είναι απαραίτητος και αναγκαίος ο αγωνιστικός συντονισμός για να οργανώσουμε  έναν αγώνα διαρκή και ανυποχώρητο. Μόνο ένας τέτοιος αγώνας μπορεί να είναι νικηφόρος. Η απεργία της 27ης Νοέμβρη πρέπει να γίνει η αρχή αυτής της προσπάθειας.

Γι’αυτό ως πρώτο βήμα,  ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Καρδίτσας καλεί  όλα τα σωματεία και τις συλλογικότητες της Καρδίτσας σε συζήτηση , τη Δευτέρα 24/11 και ώρα 7:30μμ στο Παυσίλυπο, για την διοργάνωση της απεργιακής συγκέντρωσης της 27ης Νοέμβρη.

Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε. 

 ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΣΩ!

 ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ!

Για ενημέρωση και παραδειγματισμό


Για ενημέρωση και παραδειγματισμό

 

Στην Αλεξανδρούπολη οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. πέτυχαν μια νίκη στο ζήτημα της αξιολόγησης! Η διευθύντρια Π.Ε. Έβρου, δίχως να χάσει καιρό για την εφαρμογή της αξιολόγησης-λαιμητόμου, ενημέρωσε χθες τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων ότι καλούνται να εμφανιστούν 12 απ’ αυτές σήμερα, Πέμπτη (και άλλες 12 αύριο) σε ραντεβού ανά 15λεπτο, προκειμένου να ξεκινήσει τις διαδικασίες της αξιολόγησής τους. Με απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Αλεξανδρούπολης οι προϊστάμενες των νηπιαγωγείων δεν παρουσιάστηκαν σήμερα στα καθορισμένα από τη Διεύθυνση ατομικά ραντεβού, αλλά όλες μαζί και με τη συνοδεία του Δ.Σ. του Συλλόγου. Δήλωσαν κατηγορηματικά ότι δε θα δεχτούν να αξιολογηθούν και η Διεύθυνση αναγκάστηκε να αναβάλει τις προγραμματισμένες αξιολογικές διαδικασίες.

Στην Αθήνα στο Σύλλογο Αριστοτέλη μαζικότατα τα σχολεία αποφάσισαν ότι δεν αναρτούν τίποτα στο παρατηρητήριο και δε συμμετέχουν στην αυτοαξιολόγηση, γιατί συμμετέχουν στην απεργία αποχή. 27 σχολεία συνεδρίασαν μέχρι τώρα και πήραν απόφαση με απεργία-αποχή τα 23! 

Στη Πιερία κηρύχτηκε δίωρη στάση εργασίας  από το Σύλλογο για συμμετοχή  σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης όπου είχε προγραμματιστεί «ενημερωτική συνάντηση» για την αξιολόγηση των προϊσταμένων των νηπιαγωγείων που διοργανώνεται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τη Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής Πιερίας. Στη συνάντηση των προϊσταμένων νηπιαγωγείων όπου ήταν και το κάλεσμα , μπήκαν μέσα στην αίθουσα 13 από τους 84 νηπιαγωγούς  . Μετά πήγαμε στα σεμινάρια των δασκάλων όπου και ακυρώθηκαν μιας και μετά από παρεμβάσεις και συζήτηση, όλοι οι διευθυντές αποχώρησαν

 Στα Χανιά από τους 65 διευθυντές οι 35 δεν έχουν μπει σε καμία διαδικασία αξιολόγησης , ούτε στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση που κάλεσαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Στη Σάμο από τους 19 Διευθυντές οι 7 δεν έχουν μπει σε καμία διαδικασία αξιολόγησης , ούτε στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση που κάλεσαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Στη Μεσσηνία από τους Διευθυντές των Δημοτικών 6 συνάδελφοι- Διευθυντές δεν συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση και τις δύο φορές που έχουν καλεστεί και έχουν παραδώσει δήλωση στν Διευθυντη ότι συμμετέχουν στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ. επίσης από την ενημέρωση που έχουμε μέχρι σήμερα, χωρίς να είναι η τελική εικόνα πάνω από 30 συνάδελφοι Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων και Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων δεν έχουν μπει στην πλατφόρμα αξιολόγησης να δηλώσουν το «κλικ» συμφωνίας τους στη διαδικασία

Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Πάτρας ακύρωσε τις συναντήσεις των Διευθυντών και προϊσταμένων τριών εκπαιδευτικών περιφερειών με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους Συμβούλους για την αξιολόγηση. Συγκεκριμένα την Τρίτη 18-11-2014 δεν πραγματοποιήθηκαν μετά από κινητοποίηση του Συλλόγου  οι 3 συναντήσεις εργασίας της προαξιολογικής διαδικασίας, όπως προβλέπεται από το ΠΔ 152, που αφορούσαν συνολικά 29 διευθυντών πολυθεσίων σχολείων, 9 ολιγοθεσίων δημοτικών και 49 προϊσταμένων νηπιαγωγείων. Δε συμμετείχε κανείς στην συνάντηση εργασίας. Μετά την άρνηση του Δ/ντή Εκπ/σης Αχαΐας να ακυρώσει και τις υπόλοιπες συναντήσεις εργασίας ο Σύλλογος Πάτρας κήρυξε για την Τετάρτη και Πέμπτη ξανά στάσεις εργασίας και κινητοποίηση μπροστά από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Ακυρώθηκε η συνάντηση με τον προϊστάμενο στη Βέροια όπου δεν μπήκε κανένας / μια από τους 80 περίπου Δντές –Προϊσταμένες

 

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ


Συναδέλφισσες –οι

 

Είναι πρωτοφανής η αποφασιστικότητα των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων στη Ελλάδα και η μαζική δυναμική αντίδρασή τους  ενάντια στην αξιολόγησή τους !

Σε κάποια  σημεία της Ελλάδας ξεκίνησε η προαξιολογική περίοδος και  οι Προισταμένες των Νηπιαγωγείων  καλούνται από  Διευθυντές και Συμβούλους  για να αξιολογηθούν. Οι ίδιες/οι με πρωτοφανή δυναμισμό αλλά και αγανάκτηση για το κατηγοριοποιημένο σχολείο που καλούνται  να υπηρετήσουν,  αρνούνται να παρουσιαστούν, δηλώνουν  συμμετοχή στην απεργία- αποχή της ΔΟΕ και με τη βοήθεια των συλλόγων τους  κάνουν στάσεις εργασίας όπου και όταν χρειαστεί.

 Σας παραθέτουμε τα πρώτα  ενδεικτικά στοιχεία  από  διάφορες περιοχές  όπου ξεκίνησαν οι διαδικασίες αξιολόγησης

Ακύρωση συναντήσεων αξιολόγησης:

Έβρος : αποχή 100% των Προϊσταμένων

Σέρρες: σε σύνολο 120 Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων  δήλωσαν αποχή  οι 118

Σκύδρα: αποχή  100%

Πάτρα: αποχή 99%

Αγρίνιο: αποχή  100%

Ικαρία:   ομόφωνη απόφαση συμμετοχής στην απεργία-αποχή και  μη υλοποίηση κανενός βήματος της αξιολογικής διαδικασίας.

Χίος –Σάμος : συμμετοχή  στην  απεργία-αποχή και καταγγελία της Σχολικής Συμβούλου Νηπιαγωγών της 47ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας (Χίου, Σάμου) για ενέργειες σχετικές με αξιολόγηση

Κρήτη: η συντριπτική πλειοψηφία των προϊσταμένων δήλωσαν συμμετοχή στην απεργία-αποχή

Φθιώτιδα :καθολική  συμμετοχή  στην  απεργία-αποχή  από  κάθε  δραστηριότητα  σχετική  με  την  αξιολόγηση

Ξάνθη:  καθολική αποχή  από τα προγραμματισμένα σεμινάρια για την αξιολόγηση


Επίσης :Τα 22 από τα 26 Νηπιαγωγεία της Καλλιθέας δεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία της αξιολόγησης.

Στον Σύλλογο Κορινθίας 10 Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων έχουν δηλώσει ότι δεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ, 2 από αυτές δήλωσαν μάλιστα στον Σύλλογο πρόθεση παραίτησης.

 Στον Σύλλογο Ανατ. Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» 16 προϊσταμένες Νηπιαγωγείων υπέγραψαν δήλωση συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και άρνησης να καταθέσουν ατομικό φάκελο και 13 προϊσταμένες από αυτές δήλωσαν ότι καταθέτουν την πρόθεση παραίτησής τους από προϊσταμένες στον σύλλογο και στη ΔΟΕ

Οι  ειδήμονες της αξιολόγησης έκαναν το μεγάλο  λάθος.

Πίστεψαν ότι οι Προϊσταμένες –οι οποίες είναι 1000 περίπου περισσότερες από τους Διευθυντές Δημοτικών- θα είναι ο εύκολος στόχος που θα τις χρησιμοποιήσουν ως δούρειο ίππο για να εφαρμόσουν την αξιολόγηση πετυχαίνοντας  μεγάλα ποσοστά συμμετοχής.

Και αποφάσισαν να μας  αιφνιδιάσουν!

Και αιφνιδιάστηκαν αυτοί!

 Συνάδελφοι : Η ευθύνη είναι ατομική και συλλογική

Τολμάμε να αναμετρηθούμε με το φόβο και δίνουμε το παρόν σε  κάθε συλλογική διαδικασία.

Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο.

 Λέμε ΟΧΙ στην αξιολόγηση

 

 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ &
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 
Αίγιο:  21-11-2014
Αριθ. Πρωτ: 95
 
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
 
Προς: κ. Προϊστάμενο Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. Περιφερειακής Εκπ/σης  Δυτ. Ελλάδας

 

Σχολικός Σύμβουλος
 8ης Περιφέρειας Π.Ε. Ν. Αχαΐας
 
 
Ταχ. Δ/νση: Δημοτικό Κτήριο ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ
                    Τ.Κ. 25100 Μυρτιά-Αιγίου
Πληροφορίες: Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος  
                         
Τηλ. Γραμματείας: 2691061526
Τηλ. Σχ. Συμβούλων: 2691029510 / 2691061522
Κιν.: 6937409032
Fax.: 2691061526
Κοινοποίηση:
 
Ιστοσελίδα: https://sites.google.com/site/scholikoisymbouloi7p8pachaias/home

 

Θέμα: « Δήλωση συμμετοχής σε τρίωρη στάση εργασίας –απεργία σύμφωνα με σχετικό έγγραφο –κάλεσμα της ΔΟΕ»

Σχετικά:

-Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Εφαρμογή της Αξιολόγησης στο πλαίσιο του Π.Δ. 152/2013» με αρ. πρωτ. 10940/20-11-2014

-Ανακοίνωση ΔΟΕ με θέμα: «ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ», αρ. πρωτ. 1212/13-11-2014.

-«Επιστολή προς τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- Απεργία- αποχή από την αξιολόγηση», κοινό κείμενο ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, αρ. πρωτ: ΔΥ

 

Σας ενημερώνω σύμφωνα με τις ανωτέρω σχετικές, πως στην προγραμματισμένη για την Παρασκευή 21/11/2014 παρουσία μου στην εφαρμογή του προαξιολογικού σταδίου, σε ότι αφορά την επικείμενη αξιολόγηση σύμφωνα με το ΠΔ 152 για τους κ.κ. δ/ντές- ντριες και προϊσταμένους/ες της 8ης Περιφέρειας Αχαΐας, συντάσσομαι με τις οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Δασκάλων της οποίας είμαι ενεργό μέλος, και δεν συμμετέχω στις εν λόγω διαδικασίες με τις οποίες υλοποιείται το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση. Δηλώνω ότι συμμετέχω σε τρίωρη στάση- αποχή από τις 8.30 π.μ. έως 11.30 π.μ. της 21ης  Νοεμβρίου τρέχοντος έτους.

 

Ο Σχολικός Σύμβουλος της 8ης Περιφέρειας Αχαΐας

Κων/νος Γιαννόπουλος

 

 


Καλλιθέα, 20/11/2014           
Αρ. Πρωτ.  501

                ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

         ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ  Δ/ΝΣΗ  Π/ΘΜΙΑΣ

           &  Δ/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΑΤΤΙΚΗΣ

 



ΠΡΟΣ: Σχολικό Σύμβουλο 39ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής

κ. Παναγιώτη Ράπτη
 
 
17o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
                      «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»



 


Ταχ. Κωδ. :  Λασκαρίδου 37

                  17676, Καλλιθέα           

Πληροφορίες : ΦΕΓΓΑΡΗ ΜΑΡΙΑ 

Τηλέφωνο :  (210) 9580133 

fax :  (210) 9580101 


Ιστοσελίδα : http://17dim-kallith.att.sch.gr

                                                                                                                                 

ΘΕΜΑ:  « Παραλαβή εγγράφου »

ΣΧΕΤ.:(Έγγραφο με αρ. πρωτ. 241/18-11-2014)

Σας γνωρίζω ότι παρέλαβα την έγγραφη πρόσκληση (αρ. πρωτ. 241/18-11-2014) στις 19 Νοεμβρίου 2014 με θέμα: «Έγγραφη πρόσκληση της Διευθύντριας του 17ου Δ.Σ. Καλλιθέας «Έλλη Αλεξίου» κ. Μ. Φέγγαρη σε συνάντηση συζήτηση αναφορικά με την επικείμενη αξιολόγηση της, σύμφωνα με το άρθρο 17.1.α, του ΠΔ 152/13».

Ενημερωτικά σας αναφέρω ότι: «Δε συμμετέχω στις διαδικασίες της αξιολόγησης, υλοποιώντας την με α.π. 1201/31-10-2014 απόφαση του ΔΣ της Δ.Ο.Ε. την οποία εξωδίκως κοινοποίησε στους κ.κ. Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.»

Η Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ  

        ΦΕΓΓΑΡΗ  ΜΑΡΙΑ

 

Αναρτήθηκε από μέλος του pekp.gr στις 21 Νοεμβρίου 2014

 

Το πραγματικό πρόσωπο της αξιολόγησης: Σε αργία τέθηκε σχολικός σύμβουλος γιατί διαμαρτυρήθηκε για τη βαθμολογία του στην αξιολόγηση!

Οι μάσκες πέφτουν με κάθε ευκαιρία! Η αξιολόγηση δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο, ακόμα και σε αυτούς που την υποστήριξαν και την αποδέχτηκαν!

Το περιστατικό στην Αιτωλοακαρνανία, με το σχολικό σύμβουλο που διαμαρτυρήθηκε για το βαθμό που πήρε στην αξιολόγησή του, ξεπερνά τη φαντασία! Τον έθεσαν σε αργία και τον παράπεμψαν στο πειθαρχικό συμβούλιο με κατηγορίες για ανάρμοστη συμπεριφορά εντός και εκτός υπηρεσίας και για άσκηση κριτικής, σε πράξεις της προϊσταμένης αρχής! Δηλαδή ο σχολικός σύμβουλος υποτάχτηκε, αποδέχτηκε την αξιολόγηση, πήγε, αξιολογήθηκε κι όταν διαμαρτυρήθηκε για το βαθμό του, δηλαδή όταν χρησιμοποίησε το δικαίωμα της ένστασης, όπως ορίζει ο νόμος, τον πέταξαν στο καλάθι της αργίας!!!

Το κράτος και ο διοικητικός μηχανισμός πειθάρχισης απαιτούν απόλυτη υποταγή, υποταγή δουλείας, ακόμα και για τα στελέχη εκπαίδευσης που συμμορφώνονται με τις επιταγές του! Ούτε τα προσχήματα δεν κρατούν ότι η αξιολόγησή τους θα είναι τυπικά «αξιοκρατική». Προωθούν τους δικούς τους κι όταν διαμαρτυρηθούν αυτοί που δεν ανήκουν στη συγκεκριμένη κλίκα γιατί «τους έσφαξαν», τότε τους κόβουν το κεφάλι. Και τα κάνουν αυτά τώρα που η αξιολόγηση δεν έχει προχωρήσει και χρειάζονται να κρατούν ευχαριστημένα όλα τα πρόθυμα στελέχη εκπαίδευσης.  Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν προχωρήσει κανονικά και καμφθούν οι αντιστάσεις. Θα «ξεσαλώσουν». Οι ημέτεροι, των ημετέρων, ω! ημέτεροι!!!

Ο κλάδος δεν έχει τα περιθώρια να δοκιμάσει την αξιολόγησή τους, για να δει πώς θα είναι και να αντιδράσει μετά! Τώρα πρέπει να τελειώνει με το τερατούργημα της αξιολόγησης και με τους εμνευστές του!!! Κανένας/καμία διευθυντής/ντρια και προϊσταμένη/ος να μη συμμετέχει  στην αξιολόγηση! Κανένας σύλλογός διδακσόντων να μη συμμετέχει στην αυτοαξιολόγηση.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΡΑ!!!

 

Παραίτηση σχολικού συμβούλου.

 

Με επιστολή του προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου ο σχολικός σύμβουλος Γιάννης Σταύρου κατέθεσε την παραίτησή του

Ακολουθεί η επιστολή του προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου

Προς Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου

Κοιν. Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας

Ηγουμενίτσα 13-11-14

 

Θέμα: Παραίτηση από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου

 

Παρακαλώ να κάνετε δεκτή την παραίτησή μου από τη θέση του Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας. Η απόφασή μου σχετίζεται με την εφαρμογή του Π.Δ. 152 και την εμπλοκή μου, ως Σχολικού Συμβούλου, στην αξιολόγηση αρχικά των Δ/ντών και ακολούθως των δασκάλων.
Κατά το παρελθόν είχα εκφράσει δημόσια την άποψή μου για το Π.Δ. 152, είχα τονίσει τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του γι’ αυτό και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω. Ήλπιζα ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.
Δηλώνω ότι αδυνατώ να εφαρμόσω το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθώς αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με βασικές μου αρχές και τη συνείδησή μου. Είμαι πεπεισμένος ότι η εφαρμογή του θα επιφέρει ανατροπή στις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών, ακύρωση του ρόλου και του έργου των Σχολικών Συμβούλων, ένταση του ανταγωνισμού στο σχολείο - στον κατ’ εξοχήν χώρο συναγωνισμού και ευγενούς άμιλλας – επέκταση της εργασιακής ανασφάλειας, κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών - μαθητών, ανατρέποντας έτσι το παιδαγωγικό κλίμα και δυσχεραίνοντας το εκπαιδευτικό έργο.
Γι’ αυτούς τους λόγους σας υποβάλω την παραίτησή μου την οποία, παρακαλώ, να κάνετε αποδεκτή.

Γιάννης Σταύρου

Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης
3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Θεσπρωτίας



Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014

Πρωτοφανής η δυναμική αντίδραση των Νηπιαγωγών ενάντια στην Αξιολόγηση


Πρωτοφανής η δυναμική αντίδραση των Νηπιαγωγών ενάντια στην Αξιολόγηση

Αναρτήθηκε από μέλος του pekp.gr στις 21 Νοεμβρίου 2014

 

Είναι πρωτοφανής η αποφασιστικότητα των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων στη Ελλάδα και η μαζική δυναμική αντίδρασή τους ενάντια στην αξιολόγησή τους !
Σε κάποια σημεία της Ελλάδας ξεκίνησε η προαξιολογική περίοδος και οι Προισταμένες των Νηπιαγωγείων καλούνται από Διευθυντές και Συμβούλους για να αξιολογηθούν. Οι ίδιες/οι με πρωτοφανή δυναμισμό αλλά και αγανάκτηση για το κατηγοριοποιημένο σχολείο που καλούνται να υπηρετήσουν, αρνούνται να παρουσιαστούν, δηλώνουν συμμετοχή στην απεργία- αποχή της ΔΟΕ και με τη βοήθεια των συλλόγων τους κάνουν στάσεις εργασίας όπου και όταν χρειαστεί.
Σας παραθέτουμε τα πρώτα ενδεικτικά στοιχεία από διάφορες περιοχές όπου ξεκίνησαν οι διαδικασίες αξιολόγησης

Ακύρωση συναντήσεων αξιολόγησης:
Έβρος : αποχή 100% των Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων
Σέρρες: σε σύνολο 120 Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων δήλωσαν αποχή οι 118

Σκύδρα: αποχή 100%
Πάτρα: αποχή 99%

Αγρίνιο: αποχή 100%

Ικαρία: ομόφωνη απόφαση συμμετοχής στην απεργία-αποχή και μη υλοποίηση κανενός βήματος της αξιολογικής διαδικασίας.
Χίος –Σάμος : συμμετοχή στην απεργία-αποχή και καταγγελία της Σχολικής Συμβούλου Νηπιαγωγών της 47ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας (Χίου, Σάμου) για ενέργειες σχετικές με αξιολόγηση

Κρήτη: η συντριπτική πλειοψηφία των προϊσταμένων δήλωσαν συμμετοχή στην απεργία-αποχή
Φθιώτιδα :καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή από κάθε δραστηριότητα σχετική με την αξιολόγηση

Ξάνθη: καθολική αποχή από τα προγραμματισμένα σεμινάρια για την αξιολόγηση
Επίσης :Τα 22 από τα 26 Νηπιαγωγεία της Καλλιθέας δεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία της αξιολόγησης.

Στον Σύλλογο Κορινθίας 10 Προϊστάμενες Νηπιαγωγείων έχουν δηλώσει ότι δεν συμμετέχουν σε καμία διαδικασία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΔΟΕ, 2 από αυτές δήλωσαν μάλιστα στον Σύλλογο πρόθεση παραίτησης.
Στον Σύλλογο Ανατ. Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» 16 προϊσταμένες Νηπιαγωγείων υπέγραψαν δήλωση συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και άρνησης να καταθέσουν ατομικό φάκελο και 13 προϊσταμένες από αυτές δήλωσαν ότι καταθέτουν την πρόθεση παραίτησής τους από προϊσταμένες στον σύλλογο και στη ΔΟΕ

Οι ειδήμονες της αξιολόγησης έκαναν το μεγάλο λάθος.
Πίστεψαν ότι οι Προϊσταμένες –οι οποίες είναι 1000 περίπου περισσότερες από τους Διευθυντές Δημοτικών- θα είναι ο εύκολος στόχος που θα τις χρησιμοποιήσουν ως δούρειο ίππο για να εφαρμόσουν την αξιολόγηση πετυχαίνοντας μεγάλα ποσοστά συμμετοχής.
Και αποφάσισαν να μας αιφνιδιάσουν!
Και αιφνιδιάστηκαν αυτοί!

Συνάδελφοι : Η ευθύνη είναι ατομική και συλλογική
Τολμάμε να αναμετρηθούμε με το φόβο και δίνουμε το παρόν σε κάθε συλλογική διαδικασία.
Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο.
Λέμε ΟΧΙ στην αξιολόγηση

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών και 16 Σύλλογοι Π.Ε. καλούν τις/τους νηπιαγωγούς την Κυριακή 23/11, στις 10.00, στο Ξενοδοχείο Polis Grand Hotel (Πατησίων 19 και Βεραντζέρου 10, Ομόνοια) για να οργανώσουμε τη δράση μας ενάντια στην αξιολόγηση

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
www.nipiagogoi.gr

Όταν η βλακεία, γίνεται αβλεψία!!!

Υπ.Παιδείας: Από…αβλεψία η εικόνα ανθρώπων που αλέθονται σε μπλέντερ!

 
 

bibl2 - Αντιγραφή
Στην άμεση αντικατάσταση της σοκαριστικής εικόνας του βιβλίου της Ε” Δημοτικού στην ενότητα «Μελετώντας τα μίγματα» που άνθρωποι αλέθονται σε μπλέντερ προχωρά το Υπουργείο Παιδείας.
bibl3

Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2014

Πικρές αλήθειες και άδικες παραβλέψεις


Πικρές αλήθειες και άδικες παραβλέψεις

για την κατηγοριοποίηση-βαθμολόγηση

σχολείων και εκπαιδευτικών

 Οι οπτικές ενός προβλήματος, καθορίζουν και τις δρομολογούμενες λύσεις. Έτσι, οι νεοσυντηρητικές εκπαιδευτικές πολιτικές των τελευταίων δεκαετιών, δίνουν έμφαση στα αποτελέσματα, υποβαθμίζοντας τις παραμέτρους που οδηγούν σ’ αυτά. Εστιάζουν στις δεξιότητες για την αγορά εργασίας εις βάρος του ουμανιστικού πνεύματος. Προκρίνουν την περικοπή δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση υπέρ της προώθησης – πριμοδότησης της ιδιωτικής. Συκοφαντούν στοχευμένα το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του, για να αμβλύνουν τις αντιστάσεις και να κυριαρχήσει ο φόβος, στοχεύοντας  στην κατηγοριοποίηση και την χειραγώγησή τους.
Συνδετικός  κρίκος σ’ όλα αυτά (κι όχι μόνο) είναι η οπτική της ιεραρχικής αξιολόγησης (από τα πάνω προς τα κάτω), με κατευθυντήριες γραμμές τις επιλογές του Ο.Ο.Σ.Α και των διαφόρων επιχειρήσεων (είναι πολλά τα κέρδη για αυτές, ιδιαίτερα στον τομέα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και θεσμών). Κάνει εντύπωση δε, ότι ενώ γνωρίζουμε για έρευνες, σπάνια μαθαίνουμε τα συμπεράσματά τους και τις αντισταθμιστικές πρακτικές που απορρέουν απ’ αυτές. Συνήθως, απλά βιώνουμε την αδιατάρακτη συνέχεια της πολιτικής τους. Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα και η ειδική αγωγή ακόμα πιο ξεχωριστό.
Έχοντας υπόψη μας την συγκεκριμένη οπτική, είναι κρίμα που μια ολόκληρη κοινωνία, αντί να δει την ουσία της όλης υπόθεσης, μένει υποκριτικά στα επιφανειακά. Ίσως και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν καταφέρει να κοινωνήσουν στους γύρω τους το ύπουλο κατασκεύασμα.

 Δυσφήμιση εννοιών
Εύηχες λέξεις και έννοιες, όπως «αξιολόγηση», «αυτοαξιολόγηση», «ικανός», «βελτίωση»…και τόσες άλλες, ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν, χωρίς να έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Ένα πρώτο παράδειγμα είναι η «αξιολόγηση» που έγινε το καλοκαίρι στους «υψηλά ιστάμενους». Οι ίδιοι μιλάνε για παρωδία. «Αξιολόγηση» δια αλληλογραφίας. «Aξιολόγηση» εν μια νυκτί. Διαδικασία, απλώς, για την νομιμοποίηση. Τι να εμπιστευτείς; Οι ίδιοι, θιασώτες της σημερινής κατηγοριοποίησης – βαθμολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, αφού έλαβαν εκούσια μέρος σ’ αυτή, βγήκαν αμέσως μετά και ζητούσαν την μη εφαρμογή της αριθμητικής κλίμακας για τους εαυτούς τους (βλέπε ανακοίνωση του συλλόγου Διευθυντών Εκπαίδευσης). Η υποκρισία στο έπακρο!! Όταν η καρέκλα γίνεται αυτοσκοπός, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Και σκεφτείτε ότι  για τους ίδιους δεν ισχύουν οι ποσοστώσεις και όλοι τους ανήκουν στους «αριστούχους!», παρόλο που είναι άρρηκτα δεμένοι με τις ποσοστώσεις των κομμάτων που συγκυβερνούσαν την περίοδο που τους «εξέλεξαν» (Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ανάλογα με τα ποσοστά των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ).
Συνεπώς,  αυτοί που γεύτηκαν κομματικές ευεργεσίες, πώς γίνεται να σταθούν τώρα αξιοκρατικά στους υπόλοιπους; Και τέτοιοι υπάρχουν σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας. Δεν είναι λόγια δικά μου, είναι του κ. Παληγιάννη, εκλεκτού της κυβερνητικής συνδικαλιστικής παράταξης της ΔΑΚΕ. Άρα, η λέξη «κάθαρση» και όχι «αξιολόγηση» πρέπει να προηγηθεί.

 Ποιος και τι
Για σκεφτείτε, αγαπητοί γονείς, ποιος εκπαιδευτικός θα θελήσει να πάρει το τμήμα με το «δύσκολο» παιδί σου, όταν θα ξέρει πως αυτό ίσως κοστίσει το γάλα των δικών του παιδιών;
Αν μιλάμε για το αν θα πρέπει να «αξιολογούνται» οι εκπαιδευτικοί για να απομακρυνθούν οι «κακοί» όπως λέμε, ας ορίσουμε πρώτα ποιοι είναι οι «κακοί». Προφανώς μιλάμε γι’ αυτούς που ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους (αργούν, δεν ενδιαφέρονται, δεν κάνουν σωστά εφημερίες, συμπεριφέρονται άσχημα, είναι ίσως παιδόφιλοι, εξαρτημένοι, κλπ). Μα αυτά όλα και πολλά ακόμα, μπορούν να αντιμετωπιστούν με τα υπάρχοντα «εργαλεία» που έχουν στα χέρια τους οι υπεύθυνοι. Όσοι ήταν/είναι παραβατικοί, μπορούσαν κάλλιστα να είχαν απομακρυνθεί. Άρα, αλλού είναι το πρόβλημα και η στόχευσή τους. Στην τιμωρία και την υποταγή. Στην γρήγορη και εύκολη δεξαμενή «διαθεσίμων» και όχι στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Αν μιλάμε όμως για το καθαρά διδακτικό κομμάτι, το διδακτικό μοντέλο που ακολουθεί κάποιος και τον τρόπο προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου, τότε θεωρώ πως θέλουμε άλλου είδους συζήτηση. Τι θα πεις σε έναν «παραδοσιακό» εκπαιδευτικό που έχει όμως αποτελέσματα; Συνέχισε έτσι, δεν χρειάζεται να εμπλουτίσεις την διδασκαλία σου;  Ή θα τον «τιμωρήσεις» ως μη «καλό», ενώ έχει τα αποτελέσματα που του ζητάς; Καταλαβαίνετε, πως εδώ τα πράγματα γίνονται δύσκολα και σύνθετα. Το τραγικό δε, ότι σε κάθε περίπτωση, έρχεται μια ποσόστωση που σου καθορίζει, εκ των προτέρων, πόσοι θα επιβραβευτούν και πόσοι όχι. Και ενώ δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να αγνοήσει μια διαδικασία (άσχετα ποιο τίτλο θα έφερε) που θα στόχευε πράγματι στη βελτίωση, οι ίδιοι αντί για βελτίωση, έχουν καταργήσει και την επιμόρφωση και την μετεκπαίδευση. Ακόμα και την προσέγγιση της «αυτοαξιολόγησης», που θα μπορούσε να ήταν μια γόνιμη διαδικασία, την δυσφήμισαν, την κατέστρεψαν, την συνέδεσαν με την «αξιολόγησή» τους και έτσι ακύρωσαν κάθε προοπτική αξιοποίησή της. Ο Mac Beath και ο μακαρίτης Σολομών, κάπως αλλιώς περιγράφουν τις διαδικασίες στα συγγράματά τους.
Το εργασιακό κλίμα
Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους του όλου εγχειρήματος, είναι το κλίμα που τείνει να διαμορφωθεί στα σχολεία. Κλίμα καχυποψίας, υποκρισίας και αλληλοϋπονόμευσης.
Είναι δυνατόν να συνεργαστείς με ειλικρίνεια με τους γύρω σου, όταν ξέρεις πως μόνο ένα ποσοστό θα διασωθεί από το σύνολο των συναδέλφων;
Είναι δυνατόν να μοιραστείς τη δουλειά σου με τους άλλους, όταν ξέρεις ότι αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί λίγο καλύτερα από τον διπλανό σου και να επιπλεύσει αυτός αντί για σένα;
Είναι δυνατόν να εκφράσεις προβληματισμούς και δυσκολίες, που συναντάς στον καθημερινό διδακτικό σου αγώνα, όταν ξέρεις ότι αυτό μπορεί να εκληφθεί ως αδυναμία από τον αξιολογητή σου;
Είναι δυνατόν να καλύψεις αδυναμίες συναδέλφου, όταν αυτό μπορεί να τον φέρει λίγο πάνω από σένα και να σου κοστίσει ανεπανόρθωτα;
Τι δεν γίνεται κατανοητό; Ακόμα και η «καλημέρα» κάποιου θα αναλύεται, προσπαθώντας να καταλάβεις αν σε συμφέρει ή όχι να την ανταποδώσεις. Θέλει πολύ μυαλό να αντιληφθείς το κλίμα που διαμορφώνεται; Και τότε, πόσο υποκριτικά θα είναι όλα εις βάρος του δικού σου παιδιού;
Το άλλοθι που δεν τους βγήκε
Κλείνοντας, σας αφιερώνω τα λόγια του ίδιου του Apple, εγνωσμένου θεωρητικού του παιδαγωγικού χώρου (όπως τα διατύπωσε στο ηλεκτρονικό περιοδικό Εκπαιδευτική Λέσχη, www.e-lesxi.gr), για το σήμερα της ελληνικής αξιολογικής πρεμούρας και όχι σύμφωνα με τις προσεγγίσεις του κ. Ματσαγγούρα που θέλησε να τον χρησιμοποιήσει ως άλλοθι:
«Σε καιρούς σοβαρών οικονομικών κρίσεων, υπάρχει μια ευρύτατα διαδεδομένη τάση σε πολλές χώρες να μεταφέρεται η ευθύνη για την επιδείνωση της κοινωνικής κινητικότητας και των σχολικών επιδόσεων στον εκπαιδευτικό και να αποδίδεται σημαντικά λιγότερη προσοχή στις κοινωνικο-οικονομικές ρίζες της κρίσης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, αυτό μπορεί να το δει κανείς στη μεγάλης κλίμακας υιοθέτηση της «αμοιβής ανάλογα με την απόδοση» για τους εκπαιδευτικούς, όπου η αμοιβή των εκπαιδευτικών εξαρτάται όλο και περισσότερο από τα αποτελέσματα των μαθητών τους στα τεστ […]
Ακόμη και αν ήταν μερικώς αληθείς (και φυσικά υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί -και γιατροί και δικηγόροι και τραπεζίτες και κυβερνητικοί αξιωματούχοι και προϊστάμενοι και αξιολογητές και άνθρωποι σε κάθε σχεδόν επάγγελμα- που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους), ο πρωταρχικός ρόλος κάθε μορφής κριτικά δημοκρατικής αξιολόγησης θα έπρεπε να είναι να προσφέρει βοήθεια και υποστήριξη. Αλλιώς, βασίζουμε τις κρίσεις μας σε παραδοχές που αποβλέπουν στο να τιμωρήσουν[…]
Τελικά, κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να θεωρείται δημοκρατικό, αν εκείνοι που επιτελούν το σημαντικότερο έργο στο εσωτερικό του, οι εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίζονται με αντιδημοκρατικούς και τιμωρητικούς τρόπους.

Ο ελληνικός λαός και οι εκπαιδευτικοί του αξίζουν καλύτερη τύχη

Michael W. Apple

John Bascom Professor of Curriculum and Instruction and Educational Policy Studies

University of Wisconsin, Madison

 
Γιώργος Ηλ. Τσιτσιμπής

Απάντηση στη κλήση σας για την αξιολόγησή μου στα πλαίσια του Π.Δ.152/2013


Προς το Σχολικό Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης κο Μαυρόπουλο

 

Κοινοποίηση κα Καραμάνου, Διευθύντρια Δ/νσης Δευτερ. Εκπ. Εύβοιας

  • κους, κες διευθυντές /ντριες σχολικών μονάδων νομού Εύβοιας
  • Υπεύθυνους υποστηρικτικών δομών ν. Εύβοιας
  • ΕΛΜΕ Εύβοιας
  • ΠΑΝΕΚΦΕ

Απάντηση στη κλήση σας για την αξιολόγησή μου στα πλαίσια του Π.Δ.152/2013

Τα τελευταία 5 χρόνια επιχειρείται από τη κυβέρνηση, μια άνευ προηγουμένου επιβάρυνση των μαθητών και των καθηγητών, τόσο στο διδακτικό έργο, όσο και στο γραφειοκρατικό. Παράλληλα το υπουργείο υπο-χρηματοδοτεί και υπο-στελεχώνει όλες τις δομές της παιδείας, δηλαδή δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η αξιολόγηση σε αυτές τις συνθήκες σημαίνει «να δούμε ποιος αντέχει και τους υπόλοιπους, καθηγητές και μαθητές να τους διώξουμε, ειδικά από το λύκειο». Γιατί αλήθεια υπάρχει τράπεζα θεμάτων μόνο στο λύκειο; Αφού είναι τόσο πετυχημένο μέτρο που αναβαθμίζει τη παιδεία γιατί δεν εφαρμόζεται και στο γυμνάσιο και στο πανεπιστήμιο; Γιατί η ύλη στις Πανελλήνιες θα τριπλασιαστεί του χρόνου; Ποια είναι η παιδαγωγική αξία αυτού του μέτρου;

Ακόμη όμως κι αν ήταν ιδανικές οι συνθήκες, μια αξιολόγηση σε μια κοινωνία που αποτελείται από διακριτές τάξεις, θα είχε σαν συνέπεια οι γονείς να προσπαθούν να γράψουν τα παιδιά τους στα καλύτερα σχολεία. Τα σχολεία αυτά λόγω της πληθώρας των αιτήσεων θα έπρεπε ή να βάλουν εισαγωγικές εξετάσεις ή να βάλουν δίδακτρα, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα ξέμεναν από καλούς μαθητές. Το αποτέλεσμα θα ήταν τα καλά σχολεία να γίνονται καλύτερα και τα κακά χειρότερα. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ιδανικά ενός παιδαγωγού, που πρέπει να είναι γενική παιδεία για ΟΛΑ τα παιδιά. Όλα αυτά έχουν ήδη εφαρμοστεί στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ με τραγικά αποτελέσματα για τα σχολεία των λαϊκών γειτονιών.

 Με την αξιολόγηση η κυβέρνηση αποσείει τις ευθύνες της για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και τη μεταβιβάζει στις πλάτες των σχολείων και των καθηγητών. Συμβαίνει λοιπόν το εξής εξωφρενικό: η κυβέρνηση να επιβάλλει ένα εξοντωτικό μαραθώνιο εξετάσεων και να κατηγορεί μετά σχολεία, μαθητές και καθηγητές γιατί δε μπορούν να παρακολουθήσουν. Το ακριβώς αντίθετο πρέπει να γίνει: να καταργηθούν οι πανελλήνιες, να γίνει το λύκειο σχολείο αποκλειστικά γενικής παιδείας και να μειωθεί δραματικά η ύλη. Η δε αξιολόγηση πρέπει να στραφεί αποκλειστικά προς τη κυβέρνηση για το αν υποστηρίζει αποτελεσματικά ένα τέτοιο σχολείο.

 Οι ευθύνες όσων συμμετάσχουν στη διαδικασία, σαν αξιολογούμενοι, αλλά κυρίως σαν αξιολογητές είναι μεγάλες μια και στρέφονται εναντίον του κλάδου τους και του λαού γενικότερα.

Με αυτές τις σκέψεις σας δηλώνω ότι αρνούμαι να γίνω συνεργός στην αποπομπή χιλιάδων μαθητών από το λύκειο και αρνούμαι να συνεργαστώ στις διαδικασίες αξιολόγησης. Για το σκοπό αυτό θα κάνω χρήση της απεργίας-αποχής που έχει κηρύξει το σωματείο μου.

Γιάννης Μίχας

Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Εύβοιας