Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Καταγγελία ΣΕΕΑ για αναπλήρωση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα Ειδικού Σχολείου


Καταγγελία ΣΕΕΑ για αναπλήρωση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα Ειδικού Σχολείου

 
 
 

Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής

Αθήνα, 24-4-2014

Σύλλογος Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής (Σ.Ε.Ε.Α.)

Κομανών 26

Τ.Κ. 11142 - Αθήνα




Αρ. Πρωτ. 63
ΠΡΟΣ

ΟΛΜΕ
ΚΟΙΝ.

ΕΛΜΕ Καρδίτσας

ΘΕΜΑ: «Αναπλήρωση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα από μαθητές Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής».

Με το παρόν έγγραφο απευθυνόμαστε προς την ΟΛΜΕ έχοντας την πρόθεση να καταγγείλουμε το άκρως υποκριτικό ενδιαφέρον της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για αναπλήρωση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα προς όφελος δήθεν των μαθητών ενός ειδικού σχολείου, όταν στην πραγματικότητα οι μαθητές του υφίστανται με τον πλέον αντισυνταγματικό και ανήθικο τρόπο τις συνέπειες των ενεργειών, των αποφάσεων και της αδιαφορίας του Υπουργείου Παιδείας.

Παρακαλούμε την ΟΛΜΕ να εξετάσει τη νομιμότητα των ενεργειών και παραλείψεων των αρμοδίων Υπουργών-Υφυπουργών Παιδείας και της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που παρουσιάζουμε σχετικά με το γεγονός της μη τήρησης της συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας για παροχή εκπαίδευσης και ίσων ευκαιριών σε άτομα με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν. 3699, ΦΕΚ 199, τ.Α΄, 2-10-2008), να τοποθετηθεί για το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό όφελος της παρακολούθησης μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα από μαθητές με αναπηρίες και ζητούμε να προβεί στις απαιτούμενες νομικές ενέργειες.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Σοφάδων κατά το τρέχον σχολικό έτος προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη για το γεγονός ότι οι μαθητές της Ε΄ Τάξης κινδυνεύουν να περιθωριοποιηθούν στα σπίτια τους, όπως ακριβώς συνέβη με τους συμμαθητές τους της περσινής Έ Τάξης οι οποίοι αποκλείστηκαν στα σπίτια τους για όλη την τρέχουσα σχολική χρονιά 2013-2014 ως συνέπεια των αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας να μην ιδρύσει την μετέπειτα εκπαιδευτική βαθμίδα. Με το 274 ΦΕΚ, 16-12-2013, ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας υποχρεώνει στην αναπλήρωση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα για τις μέρες κατάληψης. Δηλαδή, το Υπουργείο Παιδείας «αναγκάζει» μαθητές ενός ειδικού σχολείου να αναπληρώσουν μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα για το γεγονός ότι διαμαρτυρήθηκαν για την κατ’ οίκον περιθωριοποίησή τους για ένα ολόκληρο σχολικό έτος εξαιτίας των ενεργειών και της αδιαφορίας των αρμοδίων Υπουργών και των στελεχών της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής καταστρατηγώντας έτσι βασικές και θεμελιώδεις υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παρακάτω παρουσιάζουμε τα επίσημα δημόσια έγγραφα που αποδεικνύουν την περίσσεια της αντισυνταγματικότητας και της υποκρισίας από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Αρχικά, υπενθυμίζουμε το αυτονόητο του άρθρου 1 του Νόμου 3699 (ΦΕΚ 199, τ. Α΄, 2-10-2008) που αναφέρει τη δέσμευση της πολιτείας για την παροχή εκπαίδευσης και ίσων ευκαιριών στα άτομα με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στη συνέχεια εκθέτουμε τη στάση και τις ενέργειες των αρμοδίων Υπουργών και Υφυπουργών Παιδείας καθώς και του Διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής σε μια σειρά εγγράφων από φορείς του Αναπηρικού Κινήματος, του Συνηγόρου του Πολίτη, βουλευτές της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης.

Χαρακτηριστικές είναι οι συνεχόμενες Ερωτήσεις και επιστολές του βουλευτή και πρώην Υφυπουργού Παιδείας κ. Σπ. Ταλιαδούρου αλλά και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο που υποβάλλονται εδώ και 12 μήνες. Χαρακτηριστική, επίσης, είναι η δυσφορία που εκφράζει με έγγραφό του ο Συνήγορος του Πολίτη προς τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής για το γεγονός ότι δεν απαντά σε προηγούμενο έγγραφό του αναφορικά με τη μετέπειτα φοίτηση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Σοφάδων. Αρνητικά αξιοσημείωτη είναι και η στάση που τηρεί ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσας στις έγγραφες και εναγώνιες αιτήσεις που υποβάλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των παιδιών με ειδικές ανάγκες του Νομού Καρδίτσας. Δυστυχώς, τόσο ο κ. Λολίτσας όσο και ο προηγούμενος Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Αλεβίζος συνήθιζαν να μην απαντούν σε έγγραφα-αιτήσεις πολιτών, φορέων και δημόσιων υπηρεσιών μην τηρώντας τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία.

Το ερώτημά μας είναι το ακόλουθο: Θα αποδοθούν ευθύνες στον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας και τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για το γεγονός ότι με τη στάση τους και τις ενέργειές τους ανάγκασαν μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παραμείνουν περιθωριοποιημένοι στα σπίτια τους παρά τη θέλησή τους και σε αντίθεση με το νόμο, μην απολαμβάνοντας δηλαδή το στοιχειώδες δικαίωμα της εκπαίδευσης και των ίσων ευκαιριών; Οι μαθητές που προχώρησαν σε κατάληψη «τιμωρήθηκαν» με την παρακολούθηση μαθημάτων στις διακοπές του Πάσχα. Τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας που στέρησαν και στερούν την εκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρίες για μια ολόκληρη σχολική χρονιά θα «τιμωρηθούν» με κάποιο αντίστοιχο τρόπο;

Τέλος, να ενημερώσουμε τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Κεδίκογλου ότι τις ημέρες της κατάληψης του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σοφάδων όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ενδιαφερόμενοι για την ασφάλεια των μαθητών, ήταν παρόντες στη σχολική μονάδα νωρίτερα της καθιερωμένης πρωινής προσέλευσης, παρέμειναν μέχρι τη λήξη του σχολικού ωραρίου και της αποχώρησης όλων των μαθητών και κανείς από τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν στο σπίτι του.

Συνημμένα:

· Ν. 3699, ΦΕΚ 199, τ. Α΄, 2-10-2008

· Έγγραφο 1, Υπ’ αριθ. 9249/18-4-2013 Ερώτηση βουλευτή κ. Ταλιαδούρου

· Έγγραφο 2, Υπ’ αριθ. 9975/19-4-2013 Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

· Έγγραφο 3, Υπ’ αριθ. 62883/ΙΗΕΞ/55070,ΕΙΣ 10-5-2013 Απάντηση Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου

· Έγγραφο 4, Υπ’ αριθ. 370/19-7-2013 Αίτηση Συλλόγου Γονέων ΑΜΕΑ Καρδίτσας προς Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

· Έγγραφο 5, 1-8-2013 e-mail - «Απάντηση» Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής

· Έγγραφο 6, Υπ’ αριθ. 568/7-8-2013 Ερώτηση βουλευτή κ. Μιχαλάκη

· Έγγραφο 7, Υπ’ αριθ. 371/12-8-2013 Αίτηση Συλλόγου Γονέων ΑΜΕΑ προς Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

· Έγγραφο 8, Αναφορά του Συλλόγου Γονέων ΑΜΕΑ Καρδίτσας προς το Συνήγορο του Πολίτη

· Έγγραφο 9, Υπ’ αριθ. 20-8-2013/171172.33210 Απάντηση Συνηγόρου του Πολίτη

· Έγγραφο 10, Υπ’ αριθ. 23-8-2013/171172.33627 Έγγραφο Συνηγόρου του Πολίτη προς Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

· Έγγραφο 11, Υπ’ αριθ. 10857/18-9-2013 Επιστολή βουλευτή κ. Ταλιαδούρου προς Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο

· Έγγραφο 12, Υπ’ αριθ. 171172/31-10-2013 Έγγραφο Συνηγόρου του Πολίτη προς Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

· Έγγραφο 13, Υπ’ αριθ. 3381/1-11-2013 Ερώτηση βουλευτή κ. Ταλιαδούρου

· Έγγραφο 14, Υπ’ αριθ. 171172/28-11-2013 Απάντηση - Πόρισμα Συνηγόρου του Πολίτη

· Έγγραφο 15, Υπ’ αριθ. 1028/ΙΗΕΞ/165572εισ/7-1-2014 Απάντηση Υφυπουργού κ. Κεδίκογλου

· Έγγραφο 16, Υπ’ αριθ. 2899/20-3-2014 Επιστολή βουλευτή κ. Ταλιαδούρου προς Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο

Αναζητείστε την επιστολή και όλα τα συνημμένα έγγραφα στην ιστοσελίδα μας www.seeaasep.wix.com/index στο σύνδεσμο Ανακοινώσεις.

Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας

Καλογερόπουλος Κωνσταντίνος Πανδή Βασιλική

Tags:




Διαβάστε
περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5%CE%B5%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AC%CF%83%CF%87%CE%B1-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85#ixzz2zvV2OW4Q

Καταστροφικές οι Εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Παιδεία



Για τον κόσμο της εκπαίδευσης και τους αγώνες για μια Δημοκρατική και Δωρεάν Παιδεία


Τετάρτη, 23 Απριλίου 2014

Καταστροφικές οι Εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Παιδεία


Οι σημερινές αποκαλύψεις για τις δύο Εκθέσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, τις ανησυχίες που είχε διατυπώσει η Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών εδώ και καιρό. Γνωρίζοντας την ιστορία και τη φιλοσοφία της Παγκόσμιας Τράπεζας, δεν είχαμε καμία αμφιβολία ούτε και ψευδαισθήσεις για το περιεχόμενο των Εκθέσεων. Αυτός ήταν και ο λόγος που αντιδράσαμε από την πρώτη στιγμή για την επιλογή του συγκεκριμένου οργανισμού από την Κυβέρνηση Αναστασιάδη για τη μεταρρύθμιση της Παιδείας και του Δημοσίου (το καλοκαίρι του 2013), έναντι αμοιβής €1.100.000. Κατά την άποψή μας, είναι σκανδαλώδες και προκλητικό να δίνονται εν μέσω κρίσης αυτά τα υπέρογκα ποσά σε ξένους οργανισμούς για υπηρεσίες λίγων μόνο μηνών.

Τεράστιος είναι, επίσης, ο εμπαιγμός σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, που όλους τους τελευταίους μήνες δήλωνε ότι δεν είχε καμία εμπλοκή στην ετοιμασία των εκθέσεων. Οι δηλώσεις αυτές διαψεύδονται, με βάση τις αποκαλύψεις, από την ίδια την Παγκόσμια Τράπεζα, που αναφέρει ότι «η Έκθεση αυτή παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας εξέτασης/μελέτης των πολιτικών για τους εκπαιδευτικούς στην Κύπρο που διεξήγαγε η Παγκόσμια Τράπεζα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού».
Αναφορικά με τις θέσεις που διατυπώνονται στις εκθέσεις, δηλώνουμε ότι τις θεωρούμε καταστροφικές για την Παιδεία γενικά και για τη Μέση Εκπαίδευση ειδικότερα. Τρανταχτές αποδείξεις της πιο πάνω εκτίμησής μας αποτελούν, μεταξύ άλλων, τα πιο κάτω σημεία των Εκθέσεων:
· Καταργείται η Μέση Εκπαίδευση ως αυτόνομη και διακριτή εκπαιδευτική βαθμίδα. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης προβλέπεται να υπαχθεί ως μονάδα πλέον στη νέα Διεύθυνση Βασικής Εκπαίδευσης.
· Γιγαντώνεται ο Επιθεωρητισμός, με τη δημιουργία ανεξάρτητης Διεύθυνσης Επιθεώρησης που θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (θα επιθεωρούνται άραγε οι Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης από δασκάλους;)
· Υιοθετείται πλήρως η πρόταση Κενεβέζου για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών.
· Προτείνεται όπως οι εκπαιδευτικοί πληρώνονται με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους, η οποία θα περιλαμβάνει πλέον και τις επιδόσεις των μαθητών σε ετήσιες εξετάσεις ως κριτήριο.
· Προβλέπεται ο συνολικός επανακαθορισμός του εργάσιμου, του διδακτικού και του μη διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών.
· Προνοείται η αύξηση του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μέχρι σήμερα έχουν κάποια μείωση ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, θέση που αν υιοθετηθεί θα οδηγήσει σε πλεονασμό εκπαιδευτικών και στην απόλυσή τους.
· Ο αριθμός των εκπαιδευτικών θεωρείται αδικαιολόγητα μεγάλος, ανοίγοντας το δρόμο για μείωση των θέσεων.
· Οι δαπάνες για την Παιδεία κρίνονται υπερβολικές, θέση που προμηνύει το «κούρεμά» τους.

Στα πιο πάνω θα πρέπει να προστεθούν οι θέσεις που διετύπωσε η Παγκόσμια Τράπεζα στην οριζόντια Έκθεσή της για ολόκληρη τη δημόσια υπηρεσία, τους μισθούς των δημόσιων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την οποία οι μισθοί θα πρέπει να προσεγγίσουν σταδιακά τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα.

Ως Προοδευτική Κίνηση Καθηγητών δηλώνουμε ότι όχι μόνο δε θα αποδεχτούμε αλλά ότι θα αντιδράσουμε δυναμικά σε αυτά που μαγειρεύουν κάποιοι πίσω από τις πλάτες μας. Καλούμε την πλειοψηφία της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία κώφευε μέχρι σήμερα στις προειδοποιήσεις μας, να αντιδράσει επιτέλους έντονα για την παρουσία και την εμπλοκή της Παγκόσμιας Τράπεζας στην Παιδεία της Κύπρου. Καλούμε, επίσης, το Υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίσει τη δική του θέση σχετικά με τις Εκθέσεις.
Τέλος, επισημαίνουμε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι δε θα ανεχτούμε την προφανή προσπάθεια της Κυβέρνησης, ορισμένων γνωστών φορέων εντός και εκτός Υπουργείου (π.χ. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Σύνδεσμοι Επιθεωρητών) και συγκεκριμένων Πανεπιστημιακών, να περάσουν τις αντι-εκπαιδευτικές τους θέσεις καλυπτόμενοι πίσω από την Παγκόσμια Τράπεζα.

Με αφορμή τα 40 χρόνια από την επανάσταση των γαρυφάλλων στην Πορτογαλία:


Με αφορμή τα 40 χρόνια από την επανάσταση των γαρυφάλλων στην Πορτογαλία:

Σαράντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που καταλύθηκε η φασιστική δικτατορία Σαλαζάρ στην Πορτογαλία. Ένα σχεδόν αναίμακτο κίνημα του πορτογαλικού στρατού που εκδηλώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 25ης Απριλίου 1974 έβαλε τέλος σε μια στυγνή δικτατορία που διήρκεσε περίπου μισό αιώνα. Η κίνηση που «έριξε» τη χούντα της Πορτογαλίας, έμεινε στην ιστορία με το όνομα «Επανάσταση των Γαρυφάλλων», καθώς οι χιλιάδες Πορτογάλοι που ξεχύθηκαν στους δρόμους προέτρεψαν τους κυβερνητικούς στρατιώτες να ενωθούν με τους επαναστάτες και να βάλουν στις κάννες των όπλων τους από ένα κόκκινο γαρίφαλο σε ένδειξη ειρήνης και συμφιλίωσης.

Το ξημέρωμα της 25ης Απριλίου 1974, με αρχηγό τον ταγματάρχη Οτέλο Σαράιβα ντε Καρβάλιο εκδηλώθηκε η εξέγερση.  Στις 12.20 τα ξημερώματα ακούστηκε από το ραδιόφωνο το τραγούδι «Γκράντολα, μελαψή πόλη» («Grandola, Vila Morena») του αντιστασιακού τραγουδιστή Ζέκα Αφόνσο που αποτέλεσε το γενικό πρόσταγμα της επανάστασης.

Τα μέλη του Κινήματος κατέλαβαν στρατηγικά σημεία εξουσίας σε όλη χώρα. Αν και απηύθυναν έκκληση στους κατοίκους της Λισαβόνας να μείνουν στα σπίτια τους, χιλιάδες βγήκαν στους δρόμους και αναμείχθηκαν με τους στρατιώτες των επαναστατών, βάζοντας γαρίφαλα στις κάννες των όπλων τους. Έξι ώρες μετά η Χούντα είχε καταρρεύσει. Οι πολιτικοί κρατούμενοι απελευθερώνονται από τις φυλακές, οι εργάτες καταλαμβάνουν τα εργοστάσια, ενώ ακτήμονες αγρότες καταλαμβάνουν εκτάσεις γαιοκτημόνων και δημιουργούν αυτοδιοικούμενους συνεταιρισμούς. Επιπλέον αμέσως μετά την Επανάσταση, η Πορτογαλία προχώρησε σε συνομιλίες για την ανεξαρτησία των αποικιών της στην Αφρική.(απόσπασμα από το tvxs)

χωρίς λόγια.


Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Άγριο Κράξιμο Γεωργιάδη από φοιτητές στο imperial college του Λονδίνου


Άγριο Κράξιμο Γεωργιάδη από φοιτητές στο imperial college του Λονδίνου


Μεγάλο Σκάνδαλο στις πλάτες της Ειδικής Αγωγής και του ΕΣΠΑ

Μεγάλο Σκάνδαλο στις πλάτες της Ειδικής Αγωγής και του ΕΣΠΑ: Σεμινάρια, Επιλογή στελεχών με Φωτογραφικές διατάξεις, συνταξιούχοι με πολύ υψηλές αμοιβές και ο “μοναδικός” κ. Γ. Αλεβίζος
Κατηγορία: Εκπαιδευτικά ΙΕΠ/Διόφαντος
Σκάνδαλο επαναλαμβανόμενο, ονομάζεται ΔΙΑΠΛΟΚΗ
Η Ειδική Αγωγή, τα σεμινάρια του ΙΕΠ, οι συνταξιούχοι του ΙΕΠ, οι κ.κ. Σ.Γκλαβάς, Γ.Αλεβίζος, Η.Ματσαγγούρας, Π.Γιαλούρης, Ε. Μαστοράκη, κλπ. και ο μηχανισμός να “κόβουν” money για τον εαυτό τους. Πως “φτιάχνοντας” μία διακήρυξη με φωτογραφικές διατάξεις, μπορείς να επιλέξεις μόνο αυτούς που θέλεις, να τους δώσεις 4.000 ευρώ για 12 ώρες και να τους προετοιμάσεις για τις νέες Καρέκλες τους...
Η Ειδική Αγωγή, είναι ίσως το ποιο ευαίσθητο “κομμάτι” του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αφού αφορά παιδιά με ειδικές ικανότητες και γονείς που έχουν τη διαρκή αγωνία για την επιβίωση τους, την ένταξη τους στον κοινωνικό ιστό και το οικονομικό – επαγγελματικό γίγνεσθαι, κυριολεκτικά έως οι ίδιοι κάνουν το τελευταίο ταξίδι τους. Για όσους έχουν την εμπειρία και την προσωπική επαφή με γονείς και παιδιά αυτής της ευαίσθητης κατηγορίας και όχι τη “ψυχρή” και εκ των πραγμάτων συναισθηματικά απεξαρτημένη θέση του εκπαιδευτικού, είναι φανερό ότι οι πρώτοι καταβάλουν μία τιτάνια προσπάθεια προκειμένου να καλλιεργήσουν τις ειδικές ικανότητες που έχουν τα παιδιά αυτής της κατηγορίας, ώστε να υπάρξουν ή και να δημιουργηθούν κάποια στιγμή οι συνθήκες απεξάρτησής τους από τη διαρκή και καθημερινή γονική φροντίδα.
Πάνω σ' αυτό, όμως, έχουν στηθεί “χοροί και τραγούδια”, τόσο από το επίσημο κράτος, όσο και από επιδέξιους ιδιώτες, κυρίως όμως από στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και του καθ' ύλη αρμοδίου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), “χοροί και τραγούδια” που όλως τυχαίως έχουν υψηλό κόστος προς όφελος πάντα όσων εμπλέκονται επιτελικά με αυτά.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά
Όπως είναι γνωστό στην εκπαιδευτική κοινότητα, η ειδική αγωγή στην Ελλάδα, διέπεται από τους νόμους 1566/1985, 2817/2000 & 3699/2008 και μία σειρά υπουργικών αποφάσεων, με τις τελευταίες να ρυθμίζουν κυρίως εκπαιδευτικά και εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών και στον σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ & ΕΕΕΕΚ. Παρότι, όμως, η πολύ ευαίσθητη σ' αυτό το θέμα πρώην υπουργός κ. Μαριέττα Γιαννάκου είχε δηλώσει κατά τη ψήφιση του τελευταίου νόμου ότι η ειδική αγωγή θα αποτελέσει τη πρώτη και βασική φροντίδα του Υπουργείου Παιδείας με τη δημιουργία σχολικών μονάδων σε όλη την επικράτεια, ουσιαστικά το θέμα παραπέμφθηκε στις καλένδες και από το 2011 και μετά άρχισαν τα “γραφειοκρατικά” και όχι μόνο τερτίπια της ελίτ του κτιρίου της Ανδρέα Παπανδρέου 37.
Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν γνωρίζουμε αν το πισωγύρισμα στις εξελίξεις που είχε δρομολογήσει η κ. Γιαννάκου, για την ειδική αγωγή στη χώρα μας, έχει σχέση ή όχι με την κατάληψη της καρέκλας του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής (τη θέση κατέχει σήμερα ο δάσκαλος (ΠΕ 70) κ. Λολίτσας) ο κ. Γιώργος Αλεβίζος, φαίνεται, όμως, εκ των πραγμάτων ότι από την τοποθέτηση του στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο Παιδείας και μετά, τα θέματα της στράφηκαν για πολλοστή φορά στον επανασχεδιασμό των δράσεων σε συνδυασμό με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αντί για την υλοποίηση λύσεων που θα ανακούφιζαν τους γονείς και θα έδιναν διέξοδο στην εκπαίδευση των παιδιών αυτής της κατηγορίας.
Η θητεία του κ. Αλεβίζου (περισσότερα για αυτόν στη συνέχεια) στη θέση του Διευθυντή Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας ήταν εξαιρετικά σύντομη, αφού το καλοκαίρι του 2012 συνταξιοδοτήθηκε υποχρεωτικά. Πριν, όμως, αποχωρήσει από την ενεργό υπηρεσία, πρόλαβε κατά τα φαινόμενα και ανέπτυξε ιδιαίτερες και πολύ στενές σχέσεις (υπηρεσιακές εννοείται) με τον συνταξιούχο εκπαιδευτικό κ. Σωτήρη Γκλαβά που από διευθυντής του υπουργικού γραφείου του κ. Μπαμπινιώτη, βρέθηκε ειδικός γραμματέας Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης.
Η εκτίμηση μάλιστα του δεύτερου για τις γνώσεις και τις ικανότητες του πρώτου φαίνεται ότι ήταν και είναι πολύ μεγάλη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Αλεβίζος παρά τη συνταξιοδότησή του παρέμεινε στο Υπουργείο Παιδείας, άτυπα μεν, αλλά με ενεργό ρόλο στον επιτελικό σχεδιασμό των δράσεων της Ειδικής Αγωγής και των προοριζόμενων γι' αυτήν κονδυλίων του ΕΣΠΑ, έχοντας μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες και δικό του γραφείο στους χώρους των ειδικών συμβούλων και συνεργατών του κ. Γκλαβά.
Εκ των πραγμάτων, εξελίξεων και του αποτελέσματος οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιώθηκαν, αφού ο συνταξιούχος κ. Γιώργος Αλεβίζος δραστηριοποιείται με ενεργείς προτάσεις και αμειβόμενους διοικητικούς ρόλους στην υλοποίηση δράσεων του ΕΣΠΑ Ειδικής Αγωγής με την υπογραφή του κ. Σωτήρη Γκλαβά και των άλλων συνταξιούχων και μη του ΙΕΠ, στο οποίο ο τελευταίος, ως γνωστόν προΐσταται ως πρόεδρος ελέω Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου. Όσο για τον νυν Διευθυντή Αγωγής κ. Λολίτσα φαίνεται ότι ο ρόλος του έχει περιοριστεί στην έκδοση Εγκυκλίων και στους χαιρετισμούς (άγνωστο αν είναι αμειβόμενοι) στην έναρξη των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και των σεμιναρίων επιμόρφωσης.
Τα σεμινάρια επιμόρφωσης Επιμορφωτών και ο κατάλογος των Ειδικών Επιστημόνων
Στις 13.5.2013 αναρτάται στο διαδίκτυο η απόφαση για την έναρξη των σεμιναρίων επιμόρφωση εκπαιδευτών και εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή που προβλέπει διήμερο σεμινάριο στις 14 & 15.5.2013 στη μεγάλη αίθουσα του Υπουργείου Παιδείας (για να δείτε την απόφαση κάντε κλικ εδώ). Η ταχύτητα υλοποίησης της απόφασης είναι εξωπραγματική για το ελληνικό γραφειοκρατικό σύστημα, πόσο μάλλον για το Υπουργείο Παιδείας. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για την αρχική ενημερωτική εκδήλωση του προγράμματος (προβλέπεται από το ΕΣΠΑ) που “βαφτίζεται” σεμινάριο, αφού έτσι δόθηκε “μπόνους” μορίων στους συμμετέχοντες για όσα θα ακολουθούσαν.
Βασικός παράγοντας στο συγκεκριμένο “σεμινάριο”, ο συνταξιούχος κ. Γιώργος Αλεβίζος που αναφέρεται με τον τίτλο “πρώην Διευθυντής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης”, σε ρόλο πρώτου εισηγητή, αλλά και σύνοψης και παροχής διευκρινήσεων στο κλείσιμο.
Κατάλογος Συντονιστών Προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
στις 2.8.2013 (ΑΔΑ: ΒΛΩ7ΟΞΛΔ-7Ψ9 / ανάρτηση 02/08/2013 13:35:54) δημοσιεύεται η απόφαση 4655/2.8.2013 του κ. Σωτήρη Γκλαβά για την δημιουργία Μητρώου Ειδικών Επιστημόνων που θα συμμετάσχουν στα προγράμματα ΕΣΠΑ Ειδικής Αγωγής του ΙΕΠ (για να δείτε την απόφαση κάντε κλικ εδώ). Πρόκειται για πρόσκληση ενδιαφέροντος υποβολής αιτήσεων για θέσεις συντονιστών του προγράμματος επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, ήτοι μία (1) θέση συντονιστή προγράμματος, οκτώ (8) συντονιστές επιμέρους εκπαιδευτικών θεμάτων και ενός (1) εσωτερικού αξιολογητή.
Η σχετική απόφαση – διακήρυξη έχει τα εξής περίεργα:
1). Για την θέση του “Συντονιστή Προγράμματος”(1 θέση)
α). Δεν ορίζει αν απευθύνετε σε ενεργούς ή συνταξιούχους εκπαιδευτικούς ή διοικητικούς υπαλλήλους (δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα),
β). Ορίζονται επτά (7) υποχρεωτικά προσόντα χωρίς καμία εναλλακτική περίπτωση
γ). Δύο από αυτά ζητούμενα προσόντα σπανίζουν ή μάλλον είναι μοναδικά στη δημόσια Ειδική Αγωγή, ήτοι 1) του “Διευθυντή ή υποδιευθυντή ΕΑΕ για 10 χρόνια” και 2) “της συμμετοχής σε επιστημονικές ομάδες συγχρηματοδοτούμενων έργων”.
Ουσιαστικά, με τα επτά (7) υποχρεωτικά προσόντα, αλλά και τους δύο “ειδικούς”, σε σχέση με τις υπόλοιπες ζητούμενες, θέσεις όρους, καθόριζε ω μονόδρομο την επιλογή από την αρμόδια επιτροπή συγκεκριμένου υποψηφίου, που “όλως τυχαίως” αναδείχθηκε ο συνταξιούχος πρώην Διευθυντής Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης κ. Γεώργιος Αλεβίζος, αφού σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας μόνο αυτός υπήρχε περίπτωση να τα κατέχει. Σε κάθε περίπτωση, μακρυά από εμάς ότι υπήρξε στη διακήρυξη “Ειδική Φωτογράφηση”. Αυτά είναι για τους κακόπιστους και τους κακεντρεχείς. Κύριε Υπουργέ ή μάλλον Κύριε Πρωθυπουργέ, τι λέτε γι' αυτά. Αποτελούν ή όχι μνημείο διαφάνειας, ισονομίας και δίκαιης διοίκησης για το οποίο ίσως (πρόταση μας) θα πρέπει να απονεμηθεί στους συνταξιούχους που διοικούν το ΙΕΠ, αλλά και τους υπόλοιπους πεφωτισμένους της διοίκησής του (Παρασκευάς Γιαλούρης, κλπ) σχετικό βραβείο, αν όχι από εσάς τουλάχιστον από τον Υπουργό Κ. Αρβανιτόπουλο και τον υφυπουργό του κ. Συμεών Κεδίκογλου;
2). Για τη θέση των “Εκπαιδευτικών ΕΑΕ” στην κατηγορία “Συντονιστών του Προγράμματος” (2 θέσεις)
α). Δεν ορίζει αν απευθύνετε σε ενεργούς ή συνταξιούχους εκπαιδευτικούς ή διοικητικούς υπαλλήλους (δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα)
β). Ορίζονται πέντε (5) υποχρεωτικά προσόντα χωρίς καμία εναλλακτική περίπτωση
γ). Δύο από αυτά ζητούμενα προσόντα σπανίζουν στη δημόσια Ειδική Αγωγή, ήτοι 1) το “Συμμετοχή στην -Κατασκευή και στάθμιση ή στην επιμόρφωση διερευνητικών - ερευνητικών εργαλείων (κριτηρίων) των μαθησιακών δυσκολιών”- και 2) “της συμμετοχής σε επιμόρφωση ΕΑΕ”.
Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, ο αριθμός των ενδιαφερόμενων που κατέχουν τα ζητούμενα προσόντα, είναι λόγο του θέματος, αλλά και της έως τώρα σπανιότητας των ενεργειών του υπουργείου Παιδείας ή άλλων φορέων του δημοσίου για το θέμα αυτό, πολύ περιορισμένος με αποτέλεσμα η “επιλογή” για τις δύο θέσεις να είναι σχετικά εύκολη.
3). Για τη θέση των Ψυχολόγων στην Ομάδα Συντονισμού του Προγράμματος (2 θέσεις)
Για την συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχουν 8 όροι για τους υποψηφίους, εκτός βέβαια από το τυπικό προσόν που ορίζεται το Πτυχίο Ψυχολογίας. Από τους 8 όρους αρκεί ο ένας για να επιλεγεί ο υποψήφιος. Κι εδώ όμως υπάρχει πρόβλεψη για “ειδικούς” υποψηφίους που είναι ο 3ος στη σειρά και ο οποίος ορίζει ως προσόν τη “Προϋπηρεσία σε Γραμματεία ή Διεύθυνση ή Τμήματος στην Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. η οποία σχετίζεται με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση”.
Όπως φαίνεται για όλους υπήρξε πρόβλεψη, ώστε να μην μείνει κανένας παραπονούμενος. Ο όρος αυτός υπήρξε μόνο για την συγκεκριμένη κατηγορία και σε καμία άλλη, ούτε καν στην κατηγορία “Επιμορφωτών – Πολλαπλασιαστών ΕΑΕ της κατηγορίας Ομάδα Ψυχολόγων – Επιμορφωτών”. Τα συμπεράσματα δικά σας.
4). Για την θέση των Κοινωνικών Λειτουργών στην Ομάδα Συντονισμού του Προγράμματος(2 θέσεις)
Στην κατηγορία αυτή, οι όροι για τους υποψηφίους είναι μόνο 5 από τους οποίους ο υποψήφιος θα πρέπει, εκτός από το βασικό προσόν, να καλύπτει τουλάχιστον τον ένα (1). Η “έκπληξη” εδώ είναι ότι σαν βασικό προσόν ορίζεται το Πτυχίο “Κοινωνικής Εργασίας” τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού ιδρύματος και δεν υπάρχει καμία αναφορά ως εναλλακτικό βασικό προσόν (αφού πρόκειται για Κοινωνικούς Λειτουργούς) στον κλάδο ΠΕ-30 Κοινωνικών Λειτουργών που και αυτοί είναι πτυχιούχοι Τριτοβάθμιων Εκπ/κών Ιδρυμάτων. Όσοι γνωρίζουν τα του στενού κύκλου της “Ειδικής Αγωγής” αντιλαμβάνονται άμεσα για ποιο λόγο έγινε αυτό, εξάλλου φαίνεται και από τα αποτελέσματα ορισμού των “Συντονιστών” του Προγράμματος (βλέπε ποιο κάτω).
5). Για την θέση του Εσωτερικού Αξιολογητή στην Κατηγορία Συντονισμού του Προγράμματος(1 θέση)
Στην κατηγορία αυτή, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, κάτι σαν φωτογραφία συγκεκριμένου προσώπου. Τα βασικά και υποχρεωτικά προσόντα είναι δύο: α) Πτυχίο Ψυχολογίας ΑΕΙ και η ιδιότητα μέλους του προσωπικού του ΙΕΠ. Ορίζονται ακόμη δύο πρόσθετα από τα οποία ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει το ένα. Είπατε κάτι για “ειδική φωτογράφιση”; Εάν ναι, είσαστε άδικοι προς τους συνταξιούχους που διοικούν το ΙΕΠ. Αυτοί καθ' πανθομολογούμενη εκτίμηση είναι αδέκαστοι....
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται με την απόφαση η 30.8.20123 με τον περιορισμό ότι η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων (μοναδικός τρόπος) θα ήταν δυνατή, στην διεύθυνση του διαδικτύου που ορίζονταν, 15 ημέρες από την ανάρτηση της απόφασης.
Η ανακοινοποίηση στο ορθό με μείωση των αμοιβών και αιφνίδια παράταση για την υποβολή αιτήσεων
Στις 20.2.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΕΩΞΛΔ-ΑΤ3) η ίδια απόφαση αναρτάται πάλι στο Διαύγεια με μόνη διαφορά τις αμοιβές όσων θα συμμετάσχουν στις συγκεκριμένες δράσεις που είναι μειωμένες από 2 – 2.500 ευρώ για κάθε συμμετέχοντα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η απόφαση λαμβάνεται στις 31.1.2014, ανακοινοποιείται στις 20.2.2014 και αναρτάται στο Διαύγεια στις 21/02/2014 15:56:03 (για να δείτε την απόφαση κάντε κλικ εδώ).
Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα, οκτώ (8) μήνες μετά την πρώτη και αρχική απόφαση και επτά (7) μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων, να υποβληθούν πάλι αιτήσεις σε διάστημα πέντε (5) ημερών από τη ανάρτηση της απόφασης. Για ποιο λόγο έγινε αυτό είναι άγνωστο, αν και τα στοιχεία από το Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων για τη δράση δίνει τις απαντήσεις.
Το Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων για τη δράση
Στις 28.2.2014 με την 1894/28.2.2014 απόφαση του προέδρου του ΙΕΠ κ. Σωτήρη Γκλαβά (για να δείτε την απόφαση κάντε κλικ εδώ) και τρεις μόνο ημέρες μετά τη νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων, εγκρίνεται ο πίνακας των υποψηφίων για εγγραφή στο μητρώο Ειδικών Επιστημόνων της Πράξης.
Την ίδια ημέρα με την 1895/28.2.2014 απόφαση του προέδρου του ΙΕΠ κ. Σωτήρη Γκλαβά (για να δείτε την απόφαση κάντε κλικ εδώ) καθορίζονται οι ομάδες επιμόρφωσης, οι επιμορφωτές των κατά τόπους ομάδων εκπαιδευτικών και οι συντονιστές του προγράμματος.
Τα περίεργα του Μητρώου Ειδικών Επιστημόνων
Δεν γνωρίζουμε αν υπήρξε οιανδήποτε απόφαση παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας (30.8.20123) υποβολής αίτησης, από τους ενδιαφερόμενους, έως τις 21.02.2014 που εκδόθηκε η δεύτερη απόφαση (πιθανόν να υπήρξε), εμείς όμως παρά την έρευνα μας στο διαδίκτυο, το Διαύγεια του ΙΕΠ και το αντίστοιχο του υπουργείου Παιδείας, δεν βρήκαμε. Σε περίπτωση που υπήρξε, ορισμένα από τα “περίεργα” των αιτήσεων που αναφέρονται στη συνέχεια δεν ισχύουν.
Σε κάθε περίπτωση οι αιτήσεις υποβολής αιτήσεων για το Μητρώο Ειδικών επιστημόνων, από τους ενδιαφερόμενους, θα έπρεπε να υποβληθούν υποχρεωτικά στα χρονικά διαστήματα 17.8.2013 (15 ημέρες μετά τη δημοσίευσης της πρώτης διακήρυξης και όχι ποιο πριν – βλέπε ποιο πάνω) έως 30.8.2013 και από 21.2.2014 έως 27.02.2014 (5 ημέρες από την ανάρτηση της 2ης απόφασης).
α). Οι αιτήσεις πριν την δημιουργία του ηλεκτρονικού μητρώου που όριζε η 1η απόφαση και πριν την 17η.8.2013
Ανατρέχοντας στην 1894/28.02.2014 απόφαση (Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων) βλέπουμε τα εξής:
1). α/α 90: Μαστοράκη Ελένη, Κοινωνικής Εργασίας, ΠΕ-18: Αίτηση με αριθμ. πρωτ.: 221531/2.8.2013.
Σχόλιο: Στις2/08/2013 και ώρα 13:35:54 αναρτάται στο Διαύγεια η διακήρυξη που ορίζει ως ημερομηνία έναρξη υποβολής αιτήσεων την 17η.8.2013 (15 ημέρες μετά τη δημοσίευση της απόφασης). Η ταχύτητα, με την οποία η κ. Μαστοράκη υποβάλλει την αίτησή της, είναι εξωπραγματική (στις 15:00.00 ως γνωστόν κλείνουν οι δημόσιες υπηρεσίες). Δύο τινά μπορεί να έχουν συμβεί: Είτε η κυρία Μαστοράκη γνώριζε εκ των προτέρων ότι θα εκδοθεί η απόφαση, τι προϋποθέσεις αυτή όριζε και πότε ακριβώς θα δημοσιευθεί – αναρτηθεί στο Διαύγεια του ΙΕΠ, οπότε είχε εκ των προτέρων συγκεντρώσει τα σχετικά δικαιολογητικά, είτε κάποιος ή κάποιοι την είχαν μεριμνήσει να βρίσκεται στο ΙΕΠ την συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, να υποβάλλει “γυμνή” την αίτησή της και να προσκομίσει αργότερα τα επιπλέον παραστατικά που όριζε η διακήρυξη.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αίτηση της κ. Μαστοράκη Ελένης υποβλήθηκε 15 ημέρες πριν τη δημιουργία του ηλεκτρονικού μητρώου που θα δημιουργούνταν πρώτα από το ΙΕΠ και όπως όριζε η διακήρυξη στην 13η σελίδα της περιείχε και τις οδηγίες συμπλήρωσης της και όλων των πεδίων που αυτή συμπεριλάμβανε υποχρεωτικά (παρ. 1 & 2 της ενότητας “Διαδικασίες υποβολής, έγκρισης αίτησης εγγραφής στο Μητρώο και ανάθεσης έργου” σελ. 13 της διακήρυξης).
Εντύπωση προκαλεί ότι η κ. Μαστοράκη Ελένη δηλώνει το γενικό κλάδο της (ΠΕ 18) και όχι αυτόν που κατέχει ειδικά (ΠΕ 18.09).
2). Από τις 3.8 - 16.08.2014 υποβάλλουν αιτήσεις με τον ίδιο τρόπο, που γίνονται δεκτές, χωρίς να έχει δημιουργηθεί ακόμη το ηλεκτρονικό μητρώο αιτήσεων, οι εξής:
  • α/α 5: ΑλεβίζοςΓεώργιος, Πρώην Προϊστάμενος Δ/νσης Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 114034/5.08.2013
  • α/α 111: Μπομπαρίδου Χρυσή, Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, ΠΕ-02: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 110513/5.08.2013
  • α/α 171: Τσιόπα Κυρατσώ, Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ, ΠΕ-60: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 183923/5.08.2013
  • α/α 23: Γεωργιάδου Ειρήνη, Κοινωνικός Λειτουργός, ΤΕ-Κοιν.Λειτ.: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 145625/3.08.2013
  • α/α 48: Καραβοκύρης Κωνσταντίνος, Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 200720/5.08.2013
  • α/α 25: Γαβρίμη Μαρίνα, Κοινωνικός Λειτουργός, ΠΕ-30: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 160707/6.08.2013
  • α/α 44: Καλέσογλου Νικόλαος, Εκπ/κός Α/θμιας Εκπ/σης ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 090338/6.08.2013
  • α/α 34: Ευσταθίου Μηνάς, Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 234058/6.08.2013
  • α/α 85: Μαγαζιώτου Φωτεινή, Ψυχολόγος, ΠΕ-23: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 123235/6.08.2013
  • α/α 117: Νάνου Ανδρομάχη, Εκπ/κός Α/θμιας Εκπ/σης ΕΑΕ, ΠΕ-60: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 121506/6.08.2013
  • α/α 130: Παπανικολάου Θεοδώρα, Ιδιωτικός Ψυχολόγος, ΠΕ-23: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 115511/6.08.2013
  • α/α 133: Πατσίδου-Ηλιάδου Μαρίνα, Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 154527/6.08.2013
  • α/α 32: Διαμαντή Βσιλική, Ιδιωτικός Ψυχολόγος, ΠΕ-23 Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 174328/7.08.2013
  • α/α 33: Διαμαντοπούλου Εριφύλη, Νοσηλεύτρια, ΠΕ-25: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 203849/7.08.2013
  • α/α 71: Κρόκου Ζωή, Κοινωνικός Λειτουργός, ΤΕ-Κοιν.Λειτ: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 193100/8.08.2013
  • α/α 113: Μπότσας Γεώργιος, Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 135813/8.08.2013
  • α/α 115: Μπούρχας Γεώργιος, Δ/ντής ΣΜΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 221733/8.08.2013
  • α/α 64: Κοκκίνου Χαρίκλεια, Θεραπεύτρια Λόγου, ΠΕ-21: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 114727/9.08.2013
  • α/α 134: Πάχη Όλγα, Σχολ. Σύμβουλος Β/θμιας, ΠΕ-02: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 181047/9.08.2013
  • α/α 35: Ζαφειριάδης Κυριάκος, Σχολικός Σύμβουλος Β/θμιας Εκπ/σης, ΠΕ-02: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 094331/10.08.2013
  • α/α 156: Τέκου Στεφανία, Κοινωνική Λειτουργός, ΠΕ-30: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 235020/10.08.2013
  • α/α 107: Μπακιρτζής Κων/νος, Δ/ντής ΣΜΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 113611/11.08.2013
  • α/α 177: Χριστοδούλου Πηνειώ, Εκπ/κός Α/θμιας Εκπ/σης ΕΑΕ, ΠΕ-60: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 131559/11.08.2013
  • α/α 99: Μήτσιαλος Βασίλειος, Σχολικός Σύμβουλος ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 013419/12.08.2013
  • α/α 116: Μπουσδούνης Ιωάννης, Εκπ/κός Α/θμιας Εκπ/σης ΕΑΕ, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 142756/12.08.2013
  • α/α 78: Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 134318/13.08.2013
  • α/α 76: Κωτούλας Βασίλειος, Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας, ΠΕ-70: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 203309/14.08.2013
  • α/α 173: Χατσηλόγιου Μαριλένα, Εκπ/κός Β/θμιας, ΠΕ-02: Αίτηση με αριθμ. Πρωτ.: 161152/16.08.2013
Σχόλιο: Προκαλεί απορίες:
α) πώς παραλήφθηκαν οι αιτήσεις των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, όταν για το διάστημα 2.8 – 17.8.2013 δεν υπήρχε το ειδικό ηλεκτρονικό μητρώο με τα έντυπα των αιτήσεων που έπρεπε σύμφωνα με την διακήρυξη να συμπληρώσουν οι αιτούντες και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά και
β) ποιος και με ποιανού εντολή τους ενημέρωσε ότι μπορούν να το κάνουν, από την στιγμή που η διακήρυξη όριζε άλλα, δηλαδή αυστηρά καθορισμένη διαδικασία υποβολής και ημερομηνία έναρξης.
3). Υποβολή Αιτήσεων μέσα στις προβλεπόμενες από τις διακηρύξεις ημερομηνίες
Μέσα στο χρονικό διάστημα που όριζε η Διακήρυξη, δηλαδή από 17 έως 30.8.2013, υποβάλλουν αιτήσεις για το Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων 101 εκπαιδευτικοί και στο διάστημα 23 έως 28.2.2014 που όριζε η 2η (ανακοινοποίηση στο ορθόν) διακήρυξη άλλοι δύο (2).
Σχόλιο: Με την επιφύλαξη ότι πιθανόν να υπήρξε παράταση υποβολής αιτήσεων, γεγονός απίθανο, βέβαια, γιατί θα υπήρχε αναφορά της ΑΔΑ της σχετικής διακήρυξης στην απόφαση για την έγκριση των υποψηφίων και τη δημιουργία του Μητρώου Ειδικών Επιστημόνων “Ειδικής Αγωγής” (αναφέρονται οι δύο μόνο ΑΔΑ – αρχική και της ανακοινοποίησης στο ορθόν-) τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
α). Για ποιους λόγους έγιναν δεκτές αιτήσεις που δεν υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, όπως όριζε η διακήρυξη και μάλιστα πριν την ημερομηνία που όριζε;
β). Για ποιους λόγους έγιναν δεκτές αιτήσεις που υποβλήθηκαν μετά τις 30.8.2013 και έως τις 22.2.2014, διάστημα που σύμφωνα με την διακήρυξη αυτές ήταν εκπρόθεσμες; Για ποιο λόγο κρίθηκαν και μάλιστα εντάχθηκαν στο Μητρώο οι 78 εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι που στο διάστημα αυτό, αλλά και πριν το “άνοιγμα” του ηλεκτρονικού μητρώου υπέβαλλαν παράτυπα και εκπρόθεσμα αιτήσεις; Σε κάθε περίπτωση τι πρόκειται να γίνει με τους εκπαιδευτικούς που πιθανόν θα ήθελαν, αλλά γνωρίζοντας ότι είχαν κλείσει οι ημερομηνίες δεν υπέβαλλαν αιτήσεις, αφού θα ήταν εκπρόθεσμοι;
Το Σεμινάριο Επιμόρφωσης Επιμορφωτών στο Σχολείο Κωφών και Βαρυκόων Αργυρούπολης
Τα καλά παιδιά πάνε στον παράδεισο και τα “κακά” όπου θέλουν, λέει ένα νεοελληνικό τσιτάτο. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό συνέβη και στην συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά εσείς ως αναγνώστες μπορείτε να το κρίνετε στο τέλος.
Στις 17.3.2014 το ΔΣ του ΙΕΠ αποφασίζει μετά από εισήγηση του αρμόδιου Επιστημονικού υπεύθυνου κ. Βασίλη Κουρμπέτη για την διενέργεια Επιμορφωτικού σεμιναρίου (1η φάση προγράμματος) για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς και λοιπό Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), συνολικής διάρκειας 12 ωρών, στο Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών & Βαρήκοων Αργυρούπολης στις 31.3.2014 (Δευτέρα) και 1.4.2014 (Τρίτη). Γα να δείτε την σχετική απόφαση κάντε κλικ εδώ.
Φαίνεται, όμως, ότι η σχετική ενέργεια ήταν κατεπείγουσας μορφής, αφού ο εισηγητής κ. Β. Κουρμπέτης την κατέθεσε τη ίδια ημέρα που πάρθηκε η απόφαση (αριθμ. πρωτ. ΔΣ: 630/17.03.2014). Το Vukentra.gr δεν βερίσκει τίποτα περίεργο σ' αυτό, αντίθετα είναι της άποψης ότι τόσο ο εισηγητής, όσο και το Δ.Σ. του ΙΕΠ θα πρέπει να βραβευθούν είτε από τον υπουργό Παιδείας, είτε από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την ταχύτητα υλοποίησης αυτής της ενέργειας, ώστε να αποτελέσουν παράδειγμα για την υπόλοιπη δημόσια διοίκηση που ως γνωστόν χρονοτριβεί.
Ανατρέχοντας στην απόφαση, οιοσδήποτε καλόπιστος παρατηρητής διαπιστώνει τα εξής:
1). Συμμετέχουν με την ιδιότητα του Συντονιστή, δύο τουλάχιστον συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί, ο κ. Αλεβίζος Γεώργιος, για τον οποίο όπως προαναφέρθηκε υπήρξε πρόβλεψη στη σχετική διακήρυξη ώστε να ορισθεί “Συντονιστής Προγράμματος” (βλέπε ποιο πάνω) και ο κ. Χηνάς Παναγιώτης, που σύμφωνα με πληροφορίες ανήκει στον στενό κύκλο της πρώην πεφωτισμένης υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου. Σύμφωνα με καταγγελίες που έφθασαν στο Vukentra.gr, οι δύο αυτοί κύριοι δηλώθηκαν στο πρόγραμμα με τον αριθμό Μητρώου που είχαν ως ενεργοί εκπαιδευτικοί, αφού σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ δεν μπορούν να συμμετάσχουν ως συνταξιούχοι. Φαίνεται ότι οι συνταξιούχοι ταιριάζουν στο ΙΕΠ, κατά παραφθορά του σχετικής κινηματογραφικής ατάκας.Συγκεκριμένα, ο κ. Γεώργιος Αλεβίζος, σύμφωνα με την απόφαση 1895/28.2.2014 ΙΕΠ, δηλώνει ΑΜ: 504681 και ο κ. Παναγιώτης Χηνάς ΑΜ: 57 (φαίνεται ότι έχει συστολή να δηλώσει τον υπόλοιπο αριθμό).
2). Συμμετέχει, ως Συντονιστής, διοικητικός υπάλληλος, -η κ. Ελένη Μαστοράκη-, και μάλιστα για τον κλάδο των Κοινωνικών Λειτουργών, αν και η ίδια είναι ΠΕ 18.09, αν και σύμφωνα με άλλη διακήρυξη του ΙΕΠ είναι νομότυπο, αφού οι σοφοί συνταξιούχοι και μη του Δ.Σ. του, είχαν ορίσει ως βασικό πτυχίο για την συγκεκριμένη θέση το πτυχίο “Κοινωνικής Εργασίας (ΠΕ 18.09), κλάδο που σύμφωνα με το εγκεκριμένο Μητρώο Ειδικών Επιστημόνων κατέχει μόνο η κ. Μαστοράκη, απ' όλους όσους συμπεριλαμβάνονται σ' αυτό. Είδατε η ΔΕΗ, συγνώμη ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς και οι υπόλοιποι του Δ.Σ. του ΙΕΠ; Αξιοκρατικά, σύμφωνα με τους νόμους και με υγιή ανταγωνισμό. Για το καλό της εκπαίδευσης πάντα, θα λέγαμε εμείς.
Το περίεργο είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες, αλλά και καταγγελίες στο Vukentra.gr, η κ. Μαστοράκη α) δεν παρουσιάζεται στην υπηρεσία στην οποία έχει τοποθετηθεί ως διοικητικός υπάλληλος (Δ/νση Β/θμιας Γ΄ Αθήνας) και δεν έχει πάρει την προβλεπόμενη Άδεια Άσκησης Ιδιωτικού Έργου, κάτι που ορίζεται ως υποχρεωτικό για όσους “πολλαπλασιαστές – επιμορφωτές” εργασθούν στα σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, από τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου, δάσκαλο στην ειδικότητα, κ. Λολίτσα.
Παρατήρηση: Μακριά από εμάς, εάν εσείς σκεφτείτε ότι πρόκειται για ειδική φωτογράφηση και μάλιστα από πολύ μεγάλους καλλιτέχνες. Σε ότι αφορά την κ. Μαστοράκη θα υπάρξει ειδική αναφορά σε άλλο σημείωμα μας.
3). Ορίσθηκαν για τις Ομάδες Εργασίας 6 ζεύγη Συντονιστών (3 την πρώτη και 6 τη δεύτερη ημέρα), παρότι, όπως φαίνεται από το πρόγραμμα του επιμορφωτικού σεμιναρίου, αυτό μπορούσε να γίνει μόνο με έναν ανά ομάδα και θέμα επιμόρφωσης. Το Vukentra.gr, απλοϊκά σκεπτόμενο, θεωρεί ότι αυτό έγινε για να μην υπάρξει κανένας παραπονούμενος Συντονιστής, αφού η αμοιβή για τον καθένα από αυτούς και για τις 12 συνολικά ώρες που διήρκεσε το σεμινάριο ήταν 4.000 ευρώ, δηλαδή μόνο 333.4 ευρώ την ώρα.
4). Εγκρίθηκε ποσό 5.500 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 1.265 ευρώ) για υπηρεσίες διαμονής και διατροφής των επιμορφονούμενων, όχι όμως και για την μετακίνηση τους (για όσους προέρχονταν από τη Θεσσαλονίκη). Δεν έχουμε γνώση πόσο ήταν τελικά το ποσό που καταβλήθηκε για τον σκοπό αυτό, αλλά κάνοντας ως υπόθεση εργασίας ότι αφορούσε μόνο τους μισούς από τους συμμετέχοντες, το ποσό των 340 ευρώ περίπου είναι ιδιαίτερα υψηλό για κάθε συμμετέχοντα, έστω και σαν πρόβλεψη. Εκτός εάν το ξενοδοχείο για την μία διανυκτέρευση ήταν Α΄ κατηγορίας ή υπήρξε και κυλικείο για τα δύο διαλείμματα της κάθε ημέρας, οπότε θα έπρεπε να υπάρξει μέριμνα και για τους συντονιστές. Για το συγκεκριμένο θέμα θα επανέλθουμε, όταν φθάσουν σ' εμάς τα οικονομικά στοιχεία υλοποίησης του σεμιναρίου, όπως μας υποσχέθηκε μία πολύ καλή φίλη.
Αυτά, συνολικά προς το παρόν. Εάν είχατε την υπομονή να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, βγάλτε τα συμπεράσματα σας. Το Vukentra.gr, ομολογεί, ότι τόση αξιοκρατία, δίκαιη πρόβλεψη, απόλυτα διαφανή διακήρυξη, δίκαιη αξιολόγηση στελεχών, σωστή διαχείριση πόρων του δημοσίου και του ΕΣΠΑ και ευλαβή και συμπονετική μεταχείριση συνταξιούχων, δεν έχει γνωρίσει και αντιληφθεί σε κανένα άλλο τομέα του Δημόσιου Τομέα.
Εύγε στους συνταξιούχους του ΙΕΠ και τα άλλα πολύ σημαντικά στελέχη του Υπουργείου Παιδείας που στελεχώνουν την διοίκηση του.
Όπως λένε και τα νάματα των αρχαίων ημών προγόνων μας, “Αιδώς Αργείοι”. Εκτός αν όλα αυτά έχουν την έγκριση του κ. Αντώνη Σαμαρά, όπως λένε οι “φήμες”, φήμες που, όμως δεν μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε.
Σε ότι αφορά την “εκπληκτική” κ. Ελένη Μαστοράκη, τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθεί το “ανάγνωσμά” της, τις θέσεις που κατέχει τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα, τις σχέσεις της με τις εκπαιδευτικές ΜΚΟ, και.... Μην απομακρυνθείτε, τα καλύτερα έρχονται...για όλους και όλα... και δεν μιλάμε για την κ. Μπότσιου που κοσμεί διαφημιστικό φυλλάδιο παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου ως Ειδικός Συνεργάτης, ούτε για τις καταγγελίες περί ανάθεσης προγραμμάτων ΕΣΠΑ δια περιφοράς σε ιδιωτικές επιχειρήσεις,έστω εκπαιδευτικές, από συγκεκριμένα στελέχη του ΙΕΠ...
Vukentra.gr
Σχετικά άρθρα:
Αναπαραγωγή απο www.vukentra.gr