Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου 2014

Οι τελευταίες μέρες του διαδικτύου;


Αγαπητές φίλες και φίλοι,



ΕΕ και ΗΠΑ ετοιμάζονται να επιτρέψουν σε μεγάλες πολυεθνικές να ελέγχουν το τι βλέπουμε στο Διαδίκτυο. Είναι οι τελευταίες μέρες του Διαδικτύου στη μορφή που το ξέρουμε. Όμως, υπέρμαχοι της ελευθερίας του λόγου και εταιρίες του Διαδικτύου αντεπιτίθενται. Κάνε κλικ για να συμμετέχεις στη μεγαλύτερη έκκληση για ελεύθερο και δημοκρατικό Διαδίκτυο που υπήρξε ποτέ:

SIGN THE PETITION
Το πλουσιότερο 1% του παγκόσμιου πληθυσμού θα μπορεί πλέον να ελέγχει και το τι βλέπουμε στο Διαδίκτυο. Θα είναι το τέλος του Διαδικτύου στη μορφή που το ξέρουμε. Η δημοκρατική αποστολή του να παρέχει ελεύθερη πληροφόρηση σε όλους, όπως την είχαν συλλάβει οι ιδρυτές του World Wide Web, θα σβήσει για πάντα.

Το κίνημά μας έχει δημιουργηθεί πάνω σ’αυτό το όραμα και χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο για να πολεμήσουμε τη διαφθορά, να σώσουμε ζωές και να παρέχουμε βοήθεια σε χώρες οι οποίες βρίσκονται σε κρίση. Όμως η ΕΕ και οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να δώσουν τη δυνατότητα στις ισχυρότερες πολυεθνικές να εμφανίζουν τις σελίδες τους με μεγάλες ταχύτητες, ενώ όλες οι υπόλοιπες σελίδες είτε θα επιβραδύνονται, είτε θα γίνονται διαθέσιμες μόνο αν ο χρήστης πληρώσει. Αυτό σημαίνει πως και οι δράσεις του Avaaz, όπως η μετάδοση αποκλειστικών πλάνων ακτιβιστών απ’τη Συρία ή η οργάνωση εκστρατειών για τη διάσωση του πλανήτη μας, απειλούνται!

Αυτή τη στιγμή λαμβάνονται αποφάσεις και στις δύο μεριές του Ατλαντικού. Όμως, υπέρμαχοι της ελευθερίας του λόγου, εταιρίες του Διαδικτύου και ειδικοί αντεπιτίθενται. Αν εκατομμύρια από εμάς σταθούμε στο πλευρό τους, μπορούμε να δημιουργήσουμε τη μεγαλύτερη έκκληση για δημοκρατικό και ελεύθερο Διαδίκτυο που υπήρξε ποτέ. Υπόγραψε τώρα και διάδωσέ το στους πάντες:

http://www.avaaz.org/en/internet_apocalypse_pa_eu_greek/?btLcIgb&v=35000

Μέχρι τώρα, κάθε καινοτομία στο Διαδίκτυο ωφελούσε όλους μας. Αν για παράδειγμα ο Ρούπερτ Μέρντοχ και το υπερ-συντηρητικό κανάλι του Fox News έχει στη διάθεσή του μια τεχνολογία για να μεταδίδει βιντεάκια, την ίδια τεχνολογία μπορούν να χρησιμοποιήσουν και ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης για να δείξουν τι πραγματικά συμβαίνει στην Ουκρανία, τη Συρία και την Παλαιστίνη. Οι πολιτικοί ονόμασαν αυτό το χαρακτηριστικό «Ουδετερότητα του Δικτύου» και μάλιστα υπήρχαν νόμοι στις ΗΠΑ για την προστασία του, μέχρι που ένα δικαστήριο τους κατάργησε. Τώρα, το Ευρωκοινοβούλιο απειλεί να περάσει νόμο ο οποίος δίνει στους παρόχους υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) το δικαίωμα να μοιραστούν το Διαδίκτυο μεταξύ τους και να αρχίσουν να χρεώνουν ή να επιβραδύνουν τις ιστοσελίδες που δεν πληρώνουν.

Μπορούμε όμως να το σταματήσουμε αυτό. Πρώτα θα εμφανιστούμε με ένα τεράστιο ψήφισμα στην ανοιχτή συνεδρίαση που γίνεται αυτή την εβδομάδα στις ΗΠΑ όπου συζητείται η επαναφορά προστατευτικών μέτρων για το Διαδίκτυο. Στη συνέχεια θα αναθέσουμε σε μια υψηλής απόδοσης ομάδα λόμπι να διασφαλίσει ότι οι απόψεις των πολιτών πάνω στο θέμα λαμβάνονται υπόψη από τις επιτροπές της ΕΕ. Αυτά θα είναι τα πρώτα βήματα για να κερδίσουμε αυτό το σημαντικό αγώνα μέσα στους επόμενους μήνες.

Πάροχοι Διαδικτύου όπως η Vodafone και η Verizon πιέζουν ασφυχτικά για ένα δίκτυο που θα επωφελεί τους πλούσιους. Χωρίς αντίδραση απ’τους απλούς πολίτες, μπορεί να κερδίσουν και να βλάψουν έτσι και τη δράση του κινήματός μας. Το μεγαλύτερο μέρος του Διαδικτύου βρίσκεται στις ΗΠΑ και την ΕΕ γι’αυτό και μας αφορά όλους. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο. Κάνε κλικ παρακάτω για να συμμετέχεις τώρα:

http://www.avaaz.org/en/internet_apocalypse_pa_eu_greek/?btLcIgb&v=35000

Όταν το κίνημά μας είχε τα μισά μέλη απ’ότι έχει τώρα, αγωνιστήκαμε και βοηθήσαμε να σταματήσουμε τη συνθήκη ACTA και τους νόμους λογοκρισίας του Διαδικτύου SOPA/PIPA. Σήμερα είμαστε πιο ισχυροί από ποτέ. Ας ενώσουμε τις φωνές μας για να προστατεύσουμε την ελευθερία αυτού του μέσου που μας έφερε κοντά.

Με ελπίδα,
Pascal, Emma, Dalia, Luis, Emilie, Luca, Sayeeda και η υπόλοιπη ομάδα του Avaaz

ΠΗΓΕΣ

Τέλος στην Ουδετερότητα του Δικτύου στις ΗΠΑ - Τι συμβαίνει στην Ευρώπη (in.gr)
http://tech.in.gr/analysis/article/?aid=1231287274

Οι 5 τρόποι με τους οποίους θα αλλάξει το Διαδίκτυο χωρίς την Ουδετερότητα του Δικτύου - 5 Major Ways the Internet Will Change Without Net Neutrality (ABC News)
http://abcnews.go.com/Business/major-ways-internet-change-net-neutrality/story?id=21541399

Έτσι μπορεί ακόμη να επιβιώσει η Ουδετερότητα του Δικτύου - Here’s how net neutrality can still survive (Washington Post)
http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2014/01/15/heres-how-net-neutrality-can-still-survive/

Ευρωπαϊκές ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπερασπιστούν την Ουδετερότητα του Δικτύου - European civil rights groups join forces to defend net neutrality (PC World)
http://www.pcworld.com/article/2087660/european-civil-rights-groups-join-forces-to-defend-net-neutrality.html

Ξεκαθάρισμα για την Ουδετερότητα του Δικτύου - Coming Clean on Net Neutrality (The Huffington Post)
http://www.huffingtonpost.com/timothy-karr/coming-clean-on-net-neutr_b_4679346.html

Μεταρρύθμισες στην αγορά τηλεπικοινωνιών της ΕΕ απειλούν την Ουδετερότητα του Δικτύου και την προστασία δεδομένων - EU telecoms market reforms threaten net neutrality and privacy (Wired)
http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-11/19/eu-telecoms-reform-concerns

Προστατεύστε το Διαδίκτυο - Save the Internet
http://savetheinternet.eu/en/

Ουδετερότητα του Δικτύου - Network Neutrality (EDRI papers)
http://edri.org/wp-content/uploads/2013/10/paper08_20131023_web.pdf


Αλί π' τον δέρνουν δώδεκα και δεν τον δέρνει ο νους του !!!


Για τους έχοντες κάποιον "σκεπτικισμό", προσθέτω το παρακάτω δεδομένο:

 
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Υμηττού συμμετείχε κανονικά στο πιλοτικό πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης, έφτιαξε την ιστοσελίδα όπου μπορείτε να δείτε εδώ:

 


 

Με τα ερωτηματολόγιά τους, τα στατιστικά τους, με τα όλα τους.

Κάποιοι συνάδελφοι, που ψάχνουν υλικό για να στρωθούν στη δουλειά "συμμορφούμενοι προς τας υποδείξεις" το επικαλούνται για να "βοηθήσουν" και να πείσουν πως δεν είναι τίποτα σπουδαίο το να κάνουμε το έργο της αυτοαξιολόγησης.  

Αποτέλεσμα: απολύθηκε ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής, το μισό προσωπικό και το 70% των μαθητών δεν έχει καθηγητή της απαιτούμενης ειδικότητας φέτος μετά το θερινό οδοστρωτήρα.

Άρα : το επιχείρημα μιας μικρής μερίδας συναδέλφων στα σχολεία ότι με την αξιολόγηση τουλάχιστον δεν θα μας απολύουν χωρίς κριτήρια (ναι, το ακούσαμε κι αυτό!) δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

 

Ισχύει κι εδώ η παροιμία (μιας σοφής αγράμματης γιαγιάς) για τους ... δεν ξέρω πως να τους αποκαλέσω.

 

Αλί π' τον δέρνουν δώδεκα 

και δεν τον δέρνει ο νους του !!!

 
Ελένη Γκαραγκάνη
Μέλος της Κοινής Δράσης Εκπ/κών Καρδίτσας

Συλλαλητήριο 31/1/2014 στην κεντρική πλατεία Καρδίτσας.


Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»


Ο "Οδυσσέας" χρειάζεται και οικονομική υποστήριξη πέρα από την αλληλεγγύη μας. Η Ε΄ ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης έχει πάρει απόφαση για στήριξη 300 ευρώ και συμμετοχή στον αγώνα των συναδέλφων.

 

Στις 10:11 μ.μ. Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014, ο/η Antonis Gazakis <gazakas1@gmail.com> έγραψε:

Σας αποστέλλω το Δελτίο Τύπου για τη Συνέντευξη τύπου του "Οδυσσέα" -προωθήστε κατά βούληση σε μέσα και δημοσιογράφους (το έχω κάνει ήδη σε κάποιους, αλλά μια επανάληψη δεν βλάπτει). Είναι πολύ σημαντική η παρουσία κάποιου ή κάποιων από τη συλλογικότητά σας στη συνέντευξη τύπου και ακόμη πιο σημαντική η μαζική παρουσία στη διαμαρτυρία στην Α' ΔΟΥ που θα ακολουθήσει!

ΥΓ, Το κείμενο του ψηφίσματος μπορείτε να το βρείτε επικαιροποιημένο με τις υπογραφές που προστίθενται εδώ: http://sxoleioodysseas.weebly.com/3/post/2014/01/1.html Αν υπάρχουν και άλλες υπογραφές, ενημερώστε με για να τις συμπεριλάβω!


 

---------- Προωθημένο μήνυμα ----------
Από: Odisseas <odisseasmet@yahoo.com>
Ημερομηνία: 28 Ιανουαρίου 2014 - 7:11 μ.μ.
Θέμα: 4/2, Συνέντευξη τύπου του Σχολείου Αλληλεγγύης "Οδυσσέας" για τις πρόσφατες διώξεις εναντίον του
Προς: "gazakas1@gmail.com" <gazakas1@gmail.com>


ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»

ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΕΔΡΑ: ΑΙΣΩΠΟΥ 24 -Τ.Κ. 54627


 

                                                          ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θεσσαλονίκη, 28/01/2014

Το Σχολείο Αλληλεγγύης "Οδυσσέας" και οι φορείς, συλλογικότητες και οργανώσεις που το στηρίζουν, σας καλούν σε Συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου, ώρα 11:00 το πρωί, στα γραφεία του σχολείου (Αισώπου 24, στο κτίριο του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ όπου στεγάζεται και το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης) με θέμα τις πρόσφατες διώξεις που αντιμετωπίζει ο "Οδυσσέας." 

 

Στη συνέντευξη θα παρευρεθούν μέλη και μαθητές του "Οδυσσέα", καθώς και εκπρόσωποι των φορέων που τον στηρίζουν.

 

Θα ακολουθήσει μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Α΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης (Ταντάλου 30).

 

Για το ΔΣ του "Οδυσσέα"

Ο Πρόεδρος του ΔΣ

Αντώνης Γαζάκης

 

Τον "Οδυσσέα" στηρίζουν μέχρι στιγμής οι παρακάτω:

«Αλληλεγγύη για όλους», «Ανοιχτή Πόλη» -δημοτική παράταξη Δ. Θεσσαλονίκης, ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης, «Αντιγόνη - Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία», Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης, Αντιφασιστική Συνέλευση Αλληλεγγύης (ΑΣΑ), ΑΡΣΙΣ, Δήμος Θεσσαλονίκης, Δημοτική παράταξη Δ. Θέρμης “ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ”, Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, «Δράση για την Άγρια Ζωή», "Εκτός Τάξης" - ομάδα μαθημάτων Στεκιού Μεταναστών, Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Ένωση εκπαιδευτικών της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, Ένωση μεταναστών από τη Σενεγάλη και άλλες αφρικανικές χώρες, “Θεσσαλονίκη Πράσινη Πόλη” Δημοτική παράταξη Δ. Θεσσαλονίκης, Κίνηση «Απελάστε το Ρατσισμό» (ΚΑΡ), Κοινωνικό Εργαστήρι, Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης, Κοινωνικό Κέντρο/Στέκι Μεταναστών, Κουζίνα Αλληλεγγύης Κοινωνικού Κέντρου/Στεκιού Μεταναστών, Moment Drama, NAFTHANazi-Free Thessaloniki Assembly, ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση, νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση, “Ξεκίνημα” - Σοσιαλιστική Διεθνιστική Οργάνωση, Ομάδα νομικών για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων προσφύγων και μεταναστών, “Οικόπολις” - μια παράλληλη πόλη, "Πολύδρομο", Σύλλογος Αλβανών Μεταναστών «Μητέρα Τερέζα», SYMβIOSIS




--
And in the end
The love you take
Is equal to the love you make.
--
http://antifasepelmeth.blogspot.gr/

Η εργολαβία στην εκπαίδευση...


Δεν "κομίζω γλαύκα εις Αθήνας", αλλά να τα λέμε για τους δήθεν καλόπιστους και αντιπαρατιθέμενους διαρκώς με τους "λαϊκιστές" και "στείρους αρνητές"
Επιπλέον πληροφορίες παραθέτω για την αυτοαξιολόγηση που περιέχονται στον οδηγό διαχείρισης του έργου.
Επί παραδείγματι, υπάρχει η βεβαίωση καλής εκτέλεσης εργασιών από τον διευθυντή για τον εκπαιδευτικό.
Να τη, ολοφάνερη, η μήτρα της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή του, απάντηση σε όσους έλεγαν πως η αυτοαξιολόγηση δεν είναι κάτι σοβαρό.
Περιλαμβάνονται και κάτι ψιλά για αμοιβή.
Ακόμα και η αξιοπρέπειά μας έχει τιμή το πολύ 300 ευρώ για το υπουργείο, εφόσον βεβαίως δουλέψουμε τις σωστές ώρες. Δεν μας έχει και για παραπάνω. Μας θεωρούν πολύ φτηνούς. Θα μπορούσαν και με λιγότερα να κάνουν τη δουλειά τους. Άλλωστε δεν δείξαμε μέχρι τώρα πως την υπερασπιζόμαστε αυτή τη ρημάδα την αξιοπρέπεια. 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΛΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 

Ο/Η Διευθυντής/τρια ......................... της Σχολ. Μονάδας ........................................., στα πλαίσια του έργου «Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου- Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» με κωδικό 295381,

Βεβαιώνω ότι (ονοματεπώνυμο δικαιούχου) ……………………………….. εκτέλεσε καλώς τις ακόλουθες εργασίες που του/της είχαν ανατεθεί στο πλαίσιο των συμβατικών του/της υποχρεώσεων κατά το χρονικό διάστημα ……………………………………………………………. και κατέθεσε τα εξής παραδοτέα:

α) …………………………………………………….

β) …………………………………………………….

Ο/Η Διευθυντής/τρια

…………………………………………..(υπογραφή)

 

 

Εύλογες ερωτήσεις συναδέλφου που διάβασε τον οδηγό και έπεσαν στην αντίληψή μου:

1. Δικαιούται ο διευθυντής, σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων για τις ομάδες εργασίας, να ζητάει να καταγραφεί η άποψη του κάθε συναδέλφου χωριστά και να επιχειρηματολογήσει ο συνάδελφος  που είναι ενάντια στην αυτοαξιολόγηση;

2. Αν ένας μικρός αριθμός από κάθε σύλλογο διδασκόντων δεχτεί να κάνει ομάδες εργασίας θεωρείται ότι υλοποιείται η αυτοαξιολόγηση στη σχολική μονάδα ή απαιτείται η σύμφωνη γνώμη όλου του συλλόγου;

3.Ο οδηγός διαχείρισης της ΑΕΕ ισχύει και για το τρέχον έτος; Γιατί στην ενότητα για την οικονομική διαχείριση του έργου (σελ.13) αναφέρεται: 

3.3 Αμοιβές Διευθυντών, Εκπαιδευτικών και συνεργατών Σχεδίων δράσης. Απαιτούμενα παραστατικά.

α. Αμοιβές διευθυντή - εκπαιδευτικών που υλοποιούν το έργο

Για την καταβολή της αμοιβής των εκπαιδευτικών, η οποία γίνεται σε δύο δόσεις, απαιτείται:

1. Πρακτικό του Συλλόγου που βεβαιώνει τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών στο έργο. (Πρόκειται για το πρακτικό με το οποίο αποφασίσθηκε η συμμετοχή της μονάδας στο έργο. Κατά το δεύτερο έτος υλοποίησης και εφόσον υπάρχουν μεταβολές στους συμμετέχοντες στο έργο, απαιτείται νέο πρακτικό).

2. Κατάσταση με τα ονόματα των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο έργο υπογεγραμμένη από το Διευθυντή του Σχολείου, η οποία υποβάλλεται πριν από την καταβολή κάθε δόσης (έντυπο Ε5).

3. Ατομικά Στοιχεία δικαιούχου (έντυπο Ε1).

 

Οι αμοιβές ορίζονται σε 450 ευρώ για τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και 300 ευρώ για τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με βάση τις ώρες εργασίας και τα παραδοτέα. 

Δηλαδή, όποιος συμμετέχει στην ΑΕΕ πληρώνεται; 
Και τα 300 ευρώ είναι για τον κάθε εκπαιδευτικό;

Διαβάστε όλον τον οδηγό.
Θα ανατριχιάσετε από το πως μπάζει την αγορά, σαν σίφουνα, απ' όλες τις μπάντες μέσα στο σχολείο.
Αποδεχόμενοι το πακέτο "αυτοαξιολόγηση" δεν θα έχουμε δικαίωμα πια να γκρινιάζουμε για τίποτα απ' όσα θα δούμε στο σχολείο από "τούδε και στο εξής".
Εμένα σώθηκε το σάλιο μου να μιλάω (σε κουφούς καθ' έξιν).
Το έστειλε η Λένα

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Η συφωνία είναι συμφωνία....


Πρόγραμμα κινητοποιήσεων


Στη σύσκεψη που κάλεσε η ΕΛΜΕ Καρδίτσας την Παρασκευή 24/1 και συμμετείχαν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, το σωματείο εργαζομένων ΟΤΑ, το συνδικάτο οικοδόμων, το σωματείο ιδιωτικών υπαλλήλων, το σωματείοχειριστών μηχανημάτων, η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας, το Εργατικό Κέντρο  και το ΝΤ ΑΔΕΔΥ αποφασίστηκαν οι παρακάτω κινητοποιήσεις:

 

ΠΕΜΠΤΗ 30/1 ΣΤΙΣ 11πμ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ  ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Ø  Για δωρεάν ιατρική περίθαλψη των μαθητών και των οικογενειών τους

Ø  Κανείς μαθητής και η οικογένειά του χωρίς στέγη, φαγητό, ρεύμα και περίθαλψη.

Ø  Κανένα κλείσιμο σχολείων, νοσοκομείων, κοινωνικών δομών.

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/1 ΣΤΙΣ 7μμ
ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

 

Ø   Ενιαίο μέτωπο πάλης ενάντια στις απολύσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Ø   Ανατροπή των απολύσεων και των διαθεσιμοτήτων

Ø   Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους

 

ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ -ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ -ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Ένας για όλους, όλοι για έναν, όλοι για όλους

ΜΑΖΙ  ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για

ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΉ

ΚΥΒEΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – Δ.Ν.Τ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ....


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ....

ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ “ΚΑΛΟΘΕΛΗΤΩΝ”

Από τα μέσα του Δεκέμβρη το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το υπουργείο είναι ξεκάθαρο: η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι το πρώτο στάδιο της Α.Ε.Ε. (Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου) και έχει ως στόχο για φέτος την εισαγωγή “πνεύματος” αυτοαξιολόγησης - και φυσικά αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που θα οδηγήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, η πραγματικότητα και όλο το νομικό οπλοστάσιο που τη συνοδεύει, άλλα μαρτυρούν. Η αξιολόγηση έρχεται για να επιβάλλει κλίμα τρομοκρατίας, αυταρχισμού και ανταγωνισμού στην εκπαίδευση, να υποσκάψει κάθε δυνατότητα συλλογικής δράσης, να διαμορφώσει ένα εργαλείο για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να οδηγήσει σε απολύσεις. Γι' αυτό και την απορρίπτουμε πλήρως και παλεύουμε να μην εφαρμοστεί κανένα στάδιό της, είτε είναι η αυτοαξιολόγηση τής σχολικής μονάδας, είτε αυτή του εκπαιδευτικού.

Σε ό,τι αφορά την αυτοαξιολόγηση επισημαίνουμε τα εξής: το Υ.ΠΑΙ.Θ.στο υπ' αριθμ. 1900089/Γ1/10 -12 -2013 έγγραφο του ορίζει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Παρακάτω επισημαίνει ότι η διαδικασία “πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων”. Πουθενά δεν ορίζεται ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική σε αυτές, ούτε ορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκρότησή τους. Γι' αυτό και επιχειρεί να εκβιάσει και να φοβίσει τους συναδέλφους όποιος [διευθυντής εκπαίδευσης, σχολικός σύμβουλος, διευθυντής σχολείου] πιέσει τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας.

Δυστυχώς πληροφορούμαστε ότι, μετά από παραμαζώξεις, διευθυντές σχολείων , προφανώς μετά από «συμβουλές» του Διευθυντή εκπαίδευσης και «προθύμων» σχολικών συμβούλων ή άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, απειλούν -ανοιχτά ή καλυμμένα- συναδέλφους ότι θα απολυθούν[!] αν δεν συναινέσουν στις «ομάδες εργασίας» και αν υπογράψουν το πρακτικό που προτείνει η ΟΛΜΕ. Τους προειδοποιούμε ότι η απάντηση του οργανωμένου εκπαιδευτικού κινήματος και της ΕΛΜΕ  θα είναι αμείλικτη. Θα παρθούν όσα συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και νομικά μέτρα κριθούν σκόπιμα ώστε να προστατευθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί από την αυθαιρεσία της διοίκησης. Και ας έχουν υπ’ όψη τους ότι η πρώτη ενέργεια των ΕΛΜΕ θα είναι ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΤΟΥΣ ΟΣΟΙ/ΕΣ δράσουν σαν παραμάγαζα του Αρβανιτόπουλου.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων συλλογικά  και κάθε συνάδελφο ατομικά να παλέψουμε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και να μην υποκύψουμε στις όποιες πιέσεις για την εφαρμογή της.

1] Να υιοθετηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων το κείμενο της ΟΛΜΕ. 2) Σε κάθε περίπτωση να μη συμμετάσχουν οι συνάδελφοι σε ομάδες εργασίας. Αυτή η υποχρέωση δεν αναφέρεται πουθενά  και αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις. 3) Σε περίπτωση που επιχειρηθεί παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (πχ. συνεδρίαση για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας), να ενημερωθεί η ΕΛΜΕ ώστε να παρέμβει με όλους τους πρόσφορους τρόπους (στάση εργασίας, παράσταση διαμαρτυρίας κλπ).

Πάνω απ' όλα η συσπείρωση στο σωματείο και η επικοινωνία με τις  ΕΛΜΕ είναι το όπλο μας. Με συλλογικό αγώνα η αξιολόγηση δε θα περάσει! ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

24/1/2014

ΕΠΕΙΔΗ  ΠΟΛΛΟΙ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ  ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ  ΤΗ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ  ΤΗ  ΣΧΕΤΙΚΗ  ΜΕ  ΤΟ  ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Ν. 1566/85, άρθρο 11 Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα. ΣΤ’ Σύλλογοι διδασκόντων.

«1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων. 2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται  μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. 3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπουΜπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων. 4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

----------------------------------------------

Παρατήρηση 1η .: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν υποχρεούται «να αποφασίσει χωρισμό των μελών του σε τομείς» ή αλλιώς «ομάδων εργασίας» σε κανένα άλλο ζήτημα εκτός «σε τομείς γνώσεων», «καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας» και «εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων». Οι ομάδες εργασίας σε άλλα θέματα, όπως για «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας κλπ, ευρίσκονται πέραν του Νόμου πλαισίου, ενώ οι ΥΑ είναι κατώτερες των Νόμων, αλλά και των ΠΔ. Μόνο αν αυτοχειριαστεί ένας σύλλογος μπορεί να το κάνει. Μπορεί όμως η Διοίκηση, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο Δ/ντής του σχολείου ή ακόμα και πλειοψηφικά ο Σύλλογος Διδασκόντων να υποχρεώσει συλλογικά ή ατομικά μέλη του να κάνουν πράγματα που δεν επιβάλλει ο Νόμος (πλαίσιο) χωρίς να κάνουν «παράβαση καθήκοντος»;

Παρατήρηση 2η.: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί ο ίδιος να συνεδριάσει έξω από το ωράρια εργασίας το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί τις 6 ώρες. Π.χ. Εάν ένα σχολείο αρχίζει την πρωινή αναφορά στις 8.00 πμ δεν μπορεί να υποχρεωτικά να συνεχίσει πέραν των 2..00μμ ή αν αρχίζει 8.15 πμ, δεν μπορεί πέραν των 2.15μμ, αφού «…οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Πόσο μάλλον να ορίσει συμμετοχή μελών του υποχρεωτικά και μάλιστα μη σύννομες (σ’ αυτή τουλάχιστον τη φάση) και για τις οποίες δεν ορίζεται υπερωριακή αμοιβή (όπως π.χ. στις πανελλαδικές εξετάσεις): «… μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας…». Γι’ αυτό τα τελευταία περίπου 30 χρόνια είχε επιβληθεί και καθιερωθεί η περικοπή του διδακτικού χρόνου του ωρολογίου προγράμματος. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια σε ορισμένα σχολεία παρατηρείται παραβίαση του Νόμου χωρίς σθεναρές κα συλλογικές διαμαρτυρίες. Τώρα όμως και με πρόσθετο φόρτο εργασίας απλήρωτο;

Παρατήρηση 3η: Με ποια επιστημονική μέθοδο θα χωριστούν οι ομάδες της «Εγκυκλίου Σ. Κεδίκογλου», δηλ. της υπ. αρ. πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013) ; Ποιος θα ορίσει την μέθοδο; Ποιοι τους σκοπούς; Πόσο χρόνο θα εργαστούν;

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (25/1/2014)


   Ο.Λ.Μ.Ε.                                                         

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 33 11 338                          

www.olme.gr                                                             

e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 27/1/2014

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (25/1/2014)

 

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΑΙΧΜΗΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

 

  • Όχι στη διαθεσιμότητες - καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Επαναφορά των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ στα σχολεία τους.
  • Κατάργηση ν.4142/13, ν.3848/10 και ΠΔ 152/13 για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων. Επιβεβαιώνεται και ενσωματώνεται στο πλαίσιο η απόφαση του Δ.Σ. για την αυτοαξιολόγηση της σχολ. Μονάδας (8/1/14: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=6796)
  • Αύξηση  των δαπανών για την εκπαίδευση (5% ΑΕΠ ή 15% προϋπολ.)
  • Κατάργηση  ν.4186/13 (όχι στον εξεταστικό μαραθώνιο, στην ιδιωτικοποίηση, στην πρόωρη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στη μαθητεία, επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στην ΤΕΕ). Να μην εφαρμοστεί καμία πλευρά του νόμου στους μαθητές της Α΄ Λυκείου.
  • Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.
  • Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
  • Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου στην προηγούμενη κατάσταση. Κατάργηση του νόμου 4152/13.
  • Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών.
  • Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ειδικά των νεώτερων. Κατάργηση του ν. 4024/11
  • Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ)
  • Κατοχύρωση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για την επιστράτευση απεργών και εργαζομένων. Να σταματήσει άμεσα κάθε δίωξη για συνδικαλιστική και πολιτική δράση, να απαλλαγούν οι διωκόμενοι συνάδελφοι.
  • Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν.4093/12 και 4057/12).
  • Παιδεία, υγεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό για όλο το λαό!
  • Όχι στη διάλυση – συρρίκνωση – ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών.
  • Άμεσα μέτρα ανακούφισης για την ανεργία, την εξαθλίωση και τη μαζική φτώχεια.
  • Να ανατραπεί η πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ  με μαζικούς κοινωνικούς αγώνες.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

(Με κεντρική αιχμή την αποτροπή των απολύσεων εκπαιδευτικών)

 

1.        Στάση εργασίας και συλλαλητήριο την ημέρα συνάντησης της τρόικας με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

2.        Συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις την Παρασκευή 31/1/14

3.        24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 7/2/14, ημέρα που εκδικάζεται η υπόθεση της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

4.        Νέες ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων μέσα στο Φλεβάρη για εκτίμηση της κατάστασης και την κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων με ένταση και διάρκεια, από κοινού με άλλους κλάδους εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με γονείς και μαθητές.

5.        Οι ΕΛΜΕ σε συντονισμό με τα σωματεία εργαζομένων στα νοσοκομεία να οργανώσουν παρεμβάσεις σε κεντρικά νοσοκομεία των νομών για τη δωρεάν ιατρική περίθαλψη των μαθητών και των οικογενειών τους μέχρι τις 7/2/14. Κανείς μαθητής και η οικογένειά του χωρίς στέγη, φαγητό, ρεύμα και περίθαλψη.

6.        Την ίδια περίοδο θα πραγματοποιηθούν περιοδείες και συνεντεύξεις τύπου σε όλη τη χώρα.

7.        Η ΟΛΜΕ θα συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις της ώστε η αγωνιστική πορεία του Φλεβάρη να οδηγήσει αρχές του Μάρτη σε ένα γενικό ξεσηκωμό σε όλο το χώρο του δημοσίου με Γενική Απεργία μέχρι την αποτροπή των απολύσεων.

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ

 

Εγκρίθηκε η διαγραφή από τη δύναμη της ΟΛΜΕ της ΕΛΜΕ Προτύπων.

 

Τα αποτελέσματα της ονομαστικής ψηφοφορίας μπορείτε να τα δείτε στο: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=6951


 

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Ακόμα κι αυτοί αναγκάζονται να ζητήσουν την απόσυρση της εγκυκλίου.

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΈΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. με αφορμή την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.  με Αρ. Πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013, που αφορά στην Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας κατά το σχολικό έτος  2013-2014, και λαμβάνοντας υπόψη: α. τη μη υλοποίηση των σεμιναρίων επιμόρφωσης, β. το   συγκρουσιακό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις σχολικές μονάδες, γ. το ξεπερασμένο και ασαφές πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων το οποίο, ειδικά στις σχολικές μονάδες με ΕΑΕΠ, δεν επιτρέπει ούτε καν τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων και των ομάδων εργασίας εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, δ. τη σύνδεση της αυτοαξιολόγησης μέσω του Π.Δ. 152/2013 με την εξατομικευμένη αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού, η οποία αλλοιώνει τον πραγματικό χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης, επιτείνει τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών και διαταράσσει το κλίμα συνεργασίας στις Σχολικές Μονάδες, ενώ θα μπορούσε, ως αυτόνομο μοντέλο, να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και βελτίωση των Σχολικών Μονάδων με βάση τις δικές τους δυνάμεις θεωρεί προβληματική την εφαρμογή της παραπάνω εγκυκλίου και ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙΘ. την απόσυρσή  της. Το Διοικητικό Συμβούλιο υπενθυμίζει  ότι με την με Αρ. Πρωτ.  12/22-11-2013 ανακοίνωσή του, έκρινε συνολικά το ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ως αντιεπιστημονικό, και επαναφέρει την πρότασή του για έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, με στόχους: 1ον. Τη θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου και σαφούς πλαισίου λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπου οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας θα είναι καθορισμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, ώστε να οδηγηθούμε σε πιο ποιοτική λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και σε αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, και 2ον. Τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος αξιολόγησης όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, θα έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και θα αποβλέπει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μέσω της ανάληψης βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, μακριά από κατηγοριοποιήσεις, ποσοστώσεις και ανταγωνισμούς και μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας και συλλογικότητας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα το δημόσιο σχολείο. Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 Ο Πρόεδρος                                                              Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Ανδριάς                                                  Νικόλαος  Μακεδών

 

 

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

Εδώ το καλό σχολείο! Περάστε!


Είσαι έτοιμος για τέτοια αποτελέσματα;

Συνάδελφοι, ας αναλογιστούμε πού μπορούν να φτάσουν τα πράγματα, με την δική μας συνέργεια, όχι στο απώτερο μέλλον αλλά στο εγγύτατο. Σας παρουσιάζουμε μία παράμετρο μόνο, του  πόσο ανταγωνιστικά, ίσως, εξελιχτούν τα σχολεία και μάλιστα για θέματα στα οποία δεν έχει καμία δυνατότητα παρέμβασης ο σύλλογος διδασκόντων, όπως λόγου χάρη η κτηριακή υποδομή ή η σύνθεση του διδακτικού προσωπικού.

Όσοι ξεκινήσατε τη διαδικασία συγκρότησης ομάδων εργασίας, είστε σίγουροι ότι το μετρήσατε σωστά; Αν ανοίξει η πόρτα, δεν υπάρχει επιστροφή… Το παράδειγμα που ακολουθεί είναι σε πραγματικό χρόνο (συνέβη) και μία μόνο παράμετρος των εξελίξεων για τις οποίες θα είμαστε συνυπεύθυνοι.

 Ακυρώνουμε τη συμμετοχή μας,ΤΩΡΑ,στις διαδικασίες«βάζω τα χεράκια μου και
  βγάζω τα ματάκια μου!».

Μόνο όλοι μαζί μπορούμε.

 

                           Εδώ το καλό σχολείο! Περάστε!

 

 


Στην εποχή του μνημονίου που οι συνειδήσεις πωλούνται και η αξιοπρέπεια γίνεται εξαγοράσιμο είδος, κάποιοι αποφάσισαν να βγάλουν και τη δημόσια Παιδεία στη βιτρίνα. Έτσι, πλάι στις διαφημίσεις ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που διαλαλούν τα «καλούδια» τους εμφανίστηκε πρόσφατα και διαφήμιση σε τοπική εφημερίδα του Αιγίου που προτρέπει τους γονείς της πόλης να προτιμήσουν μια συγκεκριμένη σχολική μονάδα έναντι των άλλων.
Στο δημοσίευμα, που έχει τίτλο «Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ενημερώνει και καλεί τους γονείς να προτιμήσουν το 4ο δημοτικό» και υπότιτλο «Ανακοίνωση ενόψει εγγραφών στα σχολεία», αναφέρονται τα εξής:
«Με την ευκαιρία των εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία ο Σύλλο­γος Γονέων & Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αιγί­ου ενημερώνει τους γονείς του Αιγίου ότι σε πρόσφατη σύσκεψη των Διευθυντών των κεντρικών Σχολείων της πόλης (1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 9ο), αποφασίστηκε ότι δεν θα γίνει ανακαθορισμός των ορίων των σχολικών περιφερειών της πόλης, αλλά ότι οι ενδιαφερόμενοι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να μετεγγράφουν ή να εγγράφουν τα παιδιά τους σε οποιοδήποτε Σχολείο τους εξυπηρετεί και βρίσκεται κοντά στην κατοικία τους, ανεξάρτητα από τα γεωγραφικά όρια.
Κατόπιν τούτου, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, προτρέπει τους γονείς που διαμένουν κοντά στα γεωγραφικά όρια του Σχολείου και κυρίως στις οδούς Στράτώνος, Π. Χα­ραλάμπους, Σωτ. Λόντου, Ρωμανιώλη, Μητροπόλεως, Κλ. Οικονόμου, Αγίου Ανδρέα, Μιχαλοπούλου, Ζωοδόχου Πηγής (12 βρύσες), καθώς και στα τετράγωνα που περικλείουν οι συγκε­κριμένοι δρόμοι, να φέρουν τα παιδιά τους στο Σχολείο μας, καθώς είναι πιο κοντά στις κατοικίες τους και θα τους παρέχει μεγάλη διευκόλυνση στις μετακινήσεις τους. Επίσης καλεί και τους γονείς που διαμένουν σε δημο­τικά διαμερίσματα και για διαφόρους λόγους (π.χ. επαγγελματικούς) διευκο­λύνονται να γράψουν τα παιδιά τους σε κάποιο Σχολείο του Κέντρου.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα σχολεία, το οποίο δραστηριοποιεί­ται και εξελίσσεται συνεχώς και σε όλους τους τομείς. Διαθέτει άριστο εκπαιδευτικό προσωπικό και επιπλέον έχει εκπαιδευτικούς σε όλες τις ειδικό­τητες (3 ξένες γλώσσες, γυμναστική, μουσική) καθώς και τμήμα Ολοήμε­ρου Σχολείου. Ειδικά μάλιστα για το σχολικό έτος 2012-13 το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου και των ειδικοτήτων υλοποιεί μαζί με τα παιδιά μας δύο προγράμματα Αγωγής Υγείας, τέσσερα Πολιτιστικά και ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαί­δευσης του Ολοήμερου τμήματος, τα οποία έχουν υποβληθεί επίσημα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευ­σης Αχαΐας.
Επιπλέον, όπως γνωρίζουν όλοι οι γονείς, το Σχολείο μας είναι πλήρως εξοπλισμένο από εποπτικό υλικό (μεταξύ άλλων διαθέτει διαδραστικό πίνακα, ασύρματη σύνδεση ίντερνετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κλιματισμό σε όλες τις αίθουσες), διαθέτει αίθουσες υψηλής αντισεισμι­κής προστασίας ενώ δεν έχει καθόλου σκάλες οι οποίες ελλοχεύουν πάντα κινδύνους για τα παιδιά. Τέλος πραγ­ματοποιεί ποικίλες δραστηριότητες (ενδοσχολικές και εξωσχολικές) τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων».
***

Ας ξεκαθαρίσουμε αμέσως κάποια πράγματα.

Πρώτο. Απ’ όσο γνωρίζουμε η διαφήμιση αυτή δεν είναι παράνομη. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει δημόσια τις σκέψεις του είτε προφορικά είτε έντυπα. Θα θυμίσουμε όμως το γνωστό διαχωρισμό ανάμεσα στο νόμιμο και το ηθικό, δυο έννοιες που –τις περισσότερες φορές- δεν είναι στην ίδια πλευρά της ζυγαριάς.
Δεύτερο. Πρόκειται για διαφήμιση Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων που, τυπικά, δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν την εκφράζει. Σωστά. Όμως, αν και πέρασε αρκετός καιρός από τη δημοσίευση της, κανένας φορέας της εκπαίδευσης δεν έσπευσε, με ανακοίνωση του στην ίδια εφημερίδα, να υπερασπιστεί την ισονομία των σχολικών μονάδων, τόσο εκείνων που διαθέτουν «διαδραστικό πίνακα, ασύρματη σύνδεση ίντερνετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κλιματισμό σε όλες τις αίθουσες» όσο κι εκείνων που δεν διαθέτουν. Να υποθέσει κανείς πως η διαφήμιση τους εκφράζει; Γιατί, αν δεν τους εκφράζει, είναι εκ της θέσεως τους υποχρεωμένοι να βροντοφωνάξουν πως η δημόσια και (όσο ακόμα γίνεται) δωρεάν Παιδεία δεν έχει «παιδιά» και «αποπαίδια».
Τρίτο. Ένας Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων εκφράζει άποψη για το «άριστο εκπαιδευτικό προσωπικό» του σχολείου. Από πού κι ως πού; Άρχισε ήδη η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων από το Αίγιο; Και με ποια κριτήρια ένας μη εκπαιδευτικός φορέας συμμετείχε σ’ αυτήν βαθμολογώντας με «άριστα» τους εκπαιδευτικούς του συγκεκριμένου σχολείου, προσβάλλοντας όλη την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα που προφανώς είναι κάτω του «άριστα» (γιατί αν δεν ήταν, στη λίστα με τα «καλά σχολεία με άριστο προσωπικό» θα υπήρχαν κι άλλα σχολεία της πόλης). Ούτε εδώ η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να πάρει θέση;
Τέταρτο. Με την ευκαιρία, ας μιλήσει κάποιος αρμόδιος για τους περίφημους διαδραστικούς πίνακες και τα άλλα «εποπτικά μέσα». Πώς και με ποια κριτήρια δόθηκαν σε κάποιες σχολικές μονάδες και όχι σε όλες; Γιατί αυτή η διάκριση που μετατρέπει τα σχολεία σε «πρώτης», «δεύτερης» και «τρίτης» κατηγορίας;
Πέμπτο. Τι θα γίνει αν –παρ’ ελπίδα- η πλειοψηφία των γονέων του Αιγίου ανταποκριθεί στη διαφήμιση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και εγγράψει τα παιδιά της στο συγκεκριμένο σχολείο; Θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο εκεί ενώ τα άλλα θα μείνουν άδεια; Και τότε; Με ποια κριτήρια θα διαχωριστούν οι «τυχεροί» μαθητές που θα διδαχθούν από τους «αρίστους» από τους «ατυχήσαντες» που θα διδαχθούν από τους «κάτωθεν του αρίστου» εκπαιδευτικούς; Μήπως με κριτήρια χρώματος, υπηκοότητας, θρησκεύματος ή, μήπως, με κριτήρια οικονομικής επιφάνειας; Να πού οδηγεί η άρση της χωροταξικής κατανομής ως μία λογική συνέπεια της δήθεν «αυτοαξιολόγησης».
***

ΕΝΩΤΙΚΗ  ΔΡΑΣΗ