Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Εδώ το καλό σχολείο! Περάστε!


Είσαι έτοιμος για τέτοια αποτελέσματα;

Συνάδελφοι, ας αναλογιστούμε πού μπορούν να φτάσουν τα πράγματα, με την δική μας συνέργεια, όχι στο απώτερο μέλλον αλλά στο εγγύτατο. Σας παρουσιάζουμε μία παράμετρο μόνο, του  πόσο ανταγωνιστικά, ίσως, εξελιχτούν τα σχολεία και μάλιστα για θέματα στα οποία δεν έχει καμία δυνατότητα παρέμβασης ο σύλλογος διδασκόντων, όπως λόγου χάρη η κτηριακή υποδομή ή η σύνθεση του διδακτικού προσωπικού.

Όσοι ξεκινήσατε τη διαδικασία συγκρότησης ομάδων εργασίας, είστε σίγουροι ότι το μετρήσατε σωστά; Αν ανοίξει η πόρτα, δεν υπάρχει επιστροφή… Το παράδειγμα που ακολουθεί είναι σε πραγματικό χρόνο (συνέβη) και μία μόνο παράμετρος των εξελίξεων για τις οποίες θα είμαστε συνυπεύθυνοι.

 Ακυρώνουμε τη συμμετοχή μας,ΤΩΡΑ,στις διαδικασίες«βάζω τα χεράκια μου και
  βγάζω τα ματάκια μου!».

Μόνο όλοι μαζί μπορούμε.

 

                           Εδώ το καλό σχολείο! Περάστε!

 

 


Στην εποχή του μνημονίου που οι συνειδήσεις πωλούνται και η αξιοπρέπεια γίνεται εξαγοράσιμο είδος, κάποιοι αποφάσισαν να βγάλουν και τη δημόσια Παιδεία στη βιτρίνα. Έτσι, πλάι στις διαφημίσεις ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που διαλαλούν τα «καλούδια» τους εμφανίστηκε πρόσφατα και διαφήμιση σε τοπική εφημερίδα του Αιγίου που προτρέπει τους γονείς της πόλης να προτιμήσουν μια συγκεκριμένη σχολική μονάδα έναντι των άλλων.
Στο δημοσίευμα, που έχει τίτλο «Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ενημερώνει και καλεί τους γονείς να προτιμήσουν το 4ο δημοτικό» και υπότιτλο «Ανακοίνωση ενόψει εγγραφών στα σχολεία», αναφέρονται τα εξής:
«Με την ευκαιρία των εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία ο Σύλλο­γος Γονέων & Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αιγί­ου ενημερώνει τους γονείς του Αιγίου ότι σε πρόσφατη σύσκεψη των Διευθυντών των κεντρικών Σχολείων της πόλης (1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 9ο), αποφασίστηκε ότι δεν θα γίνει ανακαθορισμός των ορίων των σχολικών περιφερειών της πόλης, αλλά ότι οι ενδιαφερόμενοι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να μετεγγράφουν ή να εγγράφουν τα παιδιά τους σε οποιοδήποτε Σχολείο τους εξυπηρετεί και βρίσκεται κοντά στην κατοικία τους, ανεξάρτητα από τα γεωγραφικά όρια.
Κατόπιν τούτου, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, προτρέπει τους γονείς που διαμένουν κοντά στα γεωγραφικά όρια του Σχολείου και κυρίως στις οδούς Στράτώνος, Π. Χα­ραλάμπους, Σωτ. Λόντου, Ρωμανιώλη, Μητροπόλεως, Κλ. Οικονόμου, Αγίου Ανδρέα, Μιχαλοπούλου, Ζωοδόχου Πηγής (12 βρύσες), καθώς και στα τετράγωνα που περικλείουν οι συγκε­κριμένοι δρόμοι, να φέρουν τα παιδιά τους στο Σχολείο μας, καθώς είναι πιο κοντά στις κατοικίες τους και θα τους παρέχει μεγάλη διευκόλυνση στις μετακινήσεις τους. Επίσης καλεί και τους γονείς που διαμένουν σε δημο­τικά διαμερίσματα και για διαφόρους λόγους (π.χ. επαγγελματικούς) διευκο­λύνονται να γράψουν τα παιδιά τους σε κάποιο Σχολείο του Κέντρου.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου, είναι ένα από τα πλέον σύγχρονα σχολεία, το οποίο δραστηριοποιεί­ται και εξελίσσεται συνεχώς και σε όλους τους τομείς. Διαθέτει άριστο εκπαιδευτικό προσωπικό και επιπλέον έχει εκπαιδευτικούς σε όλες τις ειδικό­τητες (3 ξένες γλώσσες, γυμναστική, μουσική) καθώς και τμήμα Ολοήμε­ρου Σχολείου. Ειδικά μάλιστα για το σχολικό έτος 2012-13 το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου και των ειδικοτήτων υλοποιεί μαζί με τα παιδιά μας δύο προγράμματα Αγωγής Υγείας, τέσσερα Πολιτιστικά και ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαί­δευσης του Ολοήμερου τμήματος, τα οποία έχουν υποβληθεί επίσημα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευ­σης Αχαΐας.
Επιπλέον, όπως γνωρίζουν όλοι οι γονείς, το Σχολείο μας είναι πλήρως εξοπλισμένο από εποπτικό υλικό (μεταξύ άλλων διαθέτει διαδραστικό πίνακα, ασύρματη σύνδεση ίντερνετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κλιματισμό σε όλες τις αίθουσες), διαθέτει αίθουσες υψηλής αντισεισμι­κής προστασίας ενώ δεν έχει καθόλου σκάλες οι οποίες ελλοχεύουν πάντα κινδύνους για τα παιδιά. Τέλος πραγ­ματοποιεί ποικίλες δραστηριότητες (ενδοσχολικές και εξωσχολικές) τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων».
***

Ας ξεκαθαρίσουμε αμέσως κάποια πράγματα.

Πρώτο. Απ’ όσο γνωρίζουμε η διαφήμιση αυτή δεν είναι παράνομη. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει δημόσια τις σκέψεις του είτε προφορικά είτε έντυπα. Θα θυμίσουμε όμως το γνωστό διαχωρισμό ανάμεσα στο νόμιμο και το ηθικό, δυο έννοιες που –τις περισσότερες φορές- δεν είναι στην ίδια πλευρά της ζυγαριάς.
Δεύτερο. Πρόκειται για διαφήμιση Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων που, τυπικά, δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν την εκφράζει. Σωστά. Όμως, αν και πέρασε αρκετός καιρός από τη δημοσίευση της, κανένας φορέας της εκπαίδευσης δεν έσπευσε, με ανακοίνωση του στην ίδια εφημερίδα, να υπερασπιστεί την ισονομία των σχολικών μονάδων, τόσο εκείνων που διαθέτουν «διαδραστικό πίνακα, ασύρματη σύνδεση ίντερνετ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κλιματισμό σε όλες τις αίθουσες» όσο κι εκείνων που δεν διαθέτουν. Να υποθέσει κανείς πως η διαφήμιση τους εκφράζει; Γιατί, αν δεν τους εκφράζει, είναι εκ της θέσεως τους υποχρεωμένοι να βροντοφωνάξουν πως η δημόσια και (όσο ακόμα γίνεται) δωρεάν Παιδεία δεν έχει «παιδιά» και «αποπαίδια».
Τρίτο. Ένας Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων εκφράζει άποψη για το «άριστο εκπαιδευτικό προσωπικό» του σχολείου. Από πού κι ως πού; Άρχισε ήδη η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων από το Αίγιο; Και με ποια κριτήρια ένας μη εκπαιδευτικός φορέας συμμετείχε σ’ αυτήν βαθμολογώντας με «άριστα» τους εκπαιδευτικούς του συγκεκριμένου σχολείου, προσβάλλοντας όλη την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα που προφανώς είναι κάτω του «άριστα» (γιατί αν δεν ήταν, στη λίστα με τα «καλά σχολεία με άριστο προσωπικό» θα υπήρχαν κι άλλα σχολεία της πόλης). Ούτε εδώ η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να πάρει θέση;
Τέταρτο. Με την ευκαιρία, ας μιλήσει κάποιος αρμόδιος για τους περίφημους διαδραστικούς πίνακες και τα άλλα «εποπτικά μέσα». Πώς και με ποια κριτήρια δόθηκαν σε κάποιες σχολικές μονάδες και όχι σε όλες; Γιατί αυτή η διάκριση που μετατρέπει τα σχολεία σε «πρώτης», «δεύτερης» και «τρίτης» κατηγορίας;
Πέμπτο. Τι θα γίνει αν –παρ’ ελπίδα- η πλειοψηφία των γονέων του Αιγίου ανταποκριθεί στη διαφήμιση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και εγγράψει τα παιδιά της στο συγκεκριμένο σχολείο; Θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο εκεί ενώ τα άλλα θα μείνουν άδεια; Και τότε; Με ποια κριτήρια θα διαχωριστούν οι «τυχεροί» μαθητές που θα διδαχθούν από τους «αρίστους» από τους «ατυχήσαντες» που θα διδαχθούν από τους «κάτωθεν του αρίστου» εκπαιδευτικούς; Μήπως με κριτήρια χρώματος, υπηκοότητας, θρησκεύματος ή, μήπως, με κριτήρια οικονομικής επιφάνειας; Να πού οδηγεί η άρση της χωροταξικής κατανομής ως μία λογική συνέπεια της δήθεν «αυτοαξιολόγησης».
***

ΕΝΩΤΙΚΗ  ΔΡΑΣΗ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου