Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ....


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ....

ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ “ΚΑΛΟΘΕΛΗΤΩΝ”

Από τα μέσα του Δεκέμβρη το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το υπουργείο είναι ξεκάθαρο: η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι το πρώτο στάδιο της Α.Ε.Ε. (Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου) και έχει ως στόχο για φέτος την εισαγωγή “πνεύματος” αυτοαξιολόγησης - και φυσικά αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι η αξιολόγηση είναι μια διαδικασία που θα οδηγήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, η πραγματικότητα και όλο το νομικό οπλοστάσιο που τη συνοδεύει, άλλα μαρτυρούν. Η αξιολόγηση έρχεται για να επιβάλλει κλίμα τρομοκρατίας, αυταρχισμού και ανταγωνισμού στην εκπαίδευση, να υποσκάψει κάθε δυνατότητα συλλογικής δράσης, να διαμορφώσει ένα εργαλείο για τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να οδηγήσει σε απολύσεις. Γι' αυτό και την απορρίπτουμε πλήρως και παλεύουμε να μην εφαρμοστεί κανένα στάδιό της, είτε είναι η αυτοαξιολόγηση τής σχολικής μονάδας, είτε αυτή του εκπαιδευτικού.

Σε ό,τι αφορά την αυτοαξιολόγηση επισημαίνουμε τα εξής: το Υ.ΠΑΙ.Θ.στο υπ' αριθμ. 1900089/Γ1/10 -12 -2013 έγγραφο του ορίζει ότι η αυτοαξιολόγηση είναι υποχρεωτική. Παρακάτω επισημαίνει ότι η διαδικασία “πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων”. Πουθενά δεν ορίζεται ότι η συμμετοχή κάποιου συναδέλφου είναι υποχρεωτική σε αυτές, ούτε ορίζονται περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκρότησή τους. Γι' αυτό και επιχειρεί να εκβιάσει και να φοβίσει τους συναδέλφους όποιος [διευθυντής εκπαίδευσης, σχολικός σύμβουλος, διευθυντής σχολείου] πιέσει τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας.

Δυστυχώς πληροφορούμαστε ότι, μετά από παραμαζώξεις, διευθυντές σχολείων , προφανώς μετά από «συμβουλές» του Διευθυντή εκπαίδευσης και «προθύμων» σχολικών συμβούλων ή άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, απειλούν -ανοιχτά ή καλυμμένα- συναδέλφους ότι θα απολυθούν[!] αν δεν συναινέσουν στις «ομάδες εργασίας» και αν υπογράψουν το πρακτικό που προτείνει η ΟΛΜΕ. Τους προειδοποιούμε ότι η απάντηση του οργανωμένου εκπαιδευτικού κινήματος και της ΕΛΜΕ  θα είναι αμείλικτη. Θα παρθούν όσα συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και νομικά μέτρα κριθούν σκόπιμα ώστε να προστατευθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί από την αυθαιρεσία της διοίκησης. Και ας έχουν υπ’ όψη τους ότι η πρώτη ενέργεια των ΕΛΜΕ θα είναι ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΤΟΥΣ ΟΣΟΙ/ΕΣ δράσουν σαν παραμάγαζα του Αρβανιτόπουλου.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων συλλογικά  και κάθε συνάδελφο ατομικά να παλέψουμε ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και να μην υποκύψουμε στις όποιες πιέσεις για την εφαρμογή της.

1] Να υιοθετηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων το κείμενο της ΟΛΜΕ. 2) Σε κάθε περίπτωση να μη συμμετάσχουν οι συνάδελφοι σε ομάδες εργασίας. Αυτή η υποχρέωση δεν αναφέρεται πουθενά  και αν η διοίκηση θέλει να υποχρεώσει κάποιον, οφείλει να επικαλεστεί συγκεκριμένες διατάξεις. 3) Σε περίπτωση που επιχειρηθεί παρά τη θέληση του συλλόγου διδασκόντων η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (πχ. συνεδρίαση για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας), να ενημερωθεί η ΕΛΜΕ ώστε να παρέμβει με όλους τους πρόσφορους τρόπους (στάση εργασίας, παράσταση διαμαρτυρίας κλπ).

Πάνω απ' όλα η συσπείρωση στο σωματείο και η επικοινωνία με τις  ΕΛΜΕ είναι το όπλο μας. Με συλλογικό αγώνα η αξιολόγηση δε θα περάσει! ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!

24/1/2014

ΕΠΕΙΔΗ  ΠΟΛΛΟΙ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ  ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ  ΤΗ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ  ΤΗ  ΣΧΕΤΙΚΗ  ΜΕ  ΤΟ  ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Ν. 1566/85, άρθρο 11 Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα. ΣΤ’ Σύλλογοι διδασκόντων.

«1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων. 2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται  μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων. 3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπουΜπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων. 4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

----------------------------------------------

Παρατήρηση 1η .: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν υποχρεούται «να αποφασίσει χωρισμό των μελών του σε τομείς» ή αλλιώς «ομάδων εργασίας» σε κανένα άλλο ζήτημα εκτός «σε τομείς γνώσεων», «καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας» και «εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων». Οι ομάδες εργασίας σε άλλα θέματα, όπως για «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας κλπ, ευρίσκονται πέραν του Νόμου πλαισίου, ενώ οι ΥΑ είναι κατώτερες των Νόμων, αλλά και των ΠΔ. Μόνο αν αυτοχειριαστεί ένας σύλλογος μπορεί να το κάνει. Μπορεί όμως η Διοίκηση, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο Δ/ντής του σχολείου ή ακόμα και πλειοψηφικά ο Σύλλογος Διδασκόντων να υποχρεώσει συλλογικά ή ατομικά μέλη του να κάνουν πράγματα που δεν επιβάλλει ο Νόμος (πλαίσιο) χωρίς να κάνουν «παράβαση καθήκοντος»;

Παρατήρηση 2η.: Ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί ο ίδιος να συνεδριάσει έξω από το ωράρια εργασίας το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί τις 6 ώρες. Π.χ. Εάν ένα σχολείο αρχίζει την πρωινή αναφορά στις 8.00 πμ δεν μπορεί να υποχρεωτικά να συνεχίσει πέραν των 2..00μμ ή αν αρχίζει 8.15 πμ, δεν μπορεί πέραν των 2.15μμ, αφού «…οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων». Πόσο μάλλον να ορίσει συμμετοχή μελών του υποχρεωτικά και μάλιστα μη σύννομες (σ’ αυτή τουλάχιστον τη φάση) και για τις οποίες δεν ορίζεται υπερωριακή αμοιβή (όπως π.χ. στις πανελλαδικές εξετάσεις): «… μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας…». Γι’ αυτό τα τελευταία περίπου 30 χρόνια είχε επιβληθεί και καθιερωθεί η περικοπή του διδακτικού χρόνου του ωρολογίου προγράμματος. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια σε ορισμένα σχολεία παρατηρείται παραβίαση του Νόμου χωρίς σθεναρές κα συλλογικές διαμαρτυρίες. Τώρα όμως και με πρόσθετο φόρτο εργασίας απλήρωτο;

Παρατήρηση 3η: Με ποια επιστημονική μέθοδο θα χωριστούν οι ομάδες της «Εγκυκλίου Σ. Κεδίκογλου», δηλ. της υπ. αρ. πρωτ. 190089/Γ1/10-12-2013) ; Ποιος θα ορίσει την μέθοδο; Ποιοι τους σκοπούς; Πόσο χρόνο θα εργαστούν;

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου