Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 28Η ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1940

24-10-2013 Διακήρυξη για την 28η Οκτωβρίου 1940

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 28Η ΟΚΤΩΒΡΗ ΤΟΥ 1940
Μαθητές και μαθήτριες, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, αγαπητοί γονείς,
Στις 28 του Οκτώβρη ο λαός μας τιμά μια μεγάλη επέτειο. Σαν σήμερα, πριν από 74 χρόνια, η πατρίδα μας δέχτηκε μια ιταμή πρόκληση. Ο ιταλικός φασισμός, έχοντας πίσω του την υποστήριξη του γερμανικού ναζισμού, απαίτησε την παράδοση της χώρας. Απαίτησαν να τους παραδοθεί ο πλούτος που με ιδρώτα και αίμα είχε δημιουργήσει αυτός ο τόπος: τα σπίτια, τα χωράφια, οι μονάδες παραγωγής, οι φυσικοί πόροι, τα ιστορικά μνημεία. Ζητούσε κάτι παραπάνω: την ανεξαρτησία μιας χώρας και την αξιοπρέπεια των κατοίκων της.
Η επίθεση αυτή και ο πόλεμος, που ξεκίνησε από το 1939, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Ήταν προσπάθεια των ιμπεριαλιστικών χωρών να ξαναμοιράσουν τις αγορές και τις σφαίρες επιρροής, να αλλάξουν συνολικά το συσχετισμό των δυνάμεων στην Ευρώπη και τον κόσμο, να ξεπεράσουν τη μεγάλη κρίση του 29 – 34, και να εξασφαλίσουν την κυριαρχία και την κερδοφορία των μεγάλων μονοπωλίων, που ανέβασαν στην εξουσία και στήριξαν με κάθε μέσο τους φασίστες του Μουσολίνι και τους ναζιστές του Χίτλερ.
Χωρίς κανέναν δισταγμό, ο ελληνικός λαός βροντοφώναξε το «ΟΧΙ». Όχι, δε θα περάσετε! Και ο ανθός της νιότης της πατρίδας βρέθηκε στην πρώτη γραμμή. Όλος ο λαός ενωμένος, μια γροθιά, σήκωσε το ανάστημά του. Κι όταν οι λαοί ορθώνεται, λυγίζουν τα σίδερα.
Και νίκησε το δίκιο! Οι μεραρχίες του Μουσσολίνι καθηλώθηκαν και αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν. Και χρειάστηκε να ενωθούν μαζί τους οι ναζιστικές ορδές του Χίτλερ, για να πατήσουν πόδι στην Ελλάδα. Αλλά και στις δύσκολες συνθήκες της τριπλής κατοχής, όταν με φωτιά και σίδερο οι κατακτητές προσπάθησαν να υποτάξουν τον ελληνικό λαό, δεν τα κατάφεραν. Πυρήνες αντίστασης οργανώθηκαν παντού, σε πόλεις και χωριά, στη στεριά και στη θάλασσα.
Η Εθνική Αντίσταση απλώθηκε σε όλη τη χώρα και σύντομα στα βουνά άρχισε να ριζώνει και να απλώνει τα κλαδιά της η Ελεύθερη Ελλάδα. Μαθήτριες και μαθητές, φοιτητές και φοιτήτριες, εργάτριες και εργάτες, αγρότες και αγρότισσες εντάχθηκαν στον αγώνα.
Αμέτρητες οι θυσίες σ’ αυτό τον ξεσηκωμό. Αλλά και η ζωή των κατακτητών έγινε πολύ δύσκολη. Δεν μπορούσαν να σταθούν πουθενά. Τα νέα για την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου έκαναν το γύρο του κόσμου. Ο ανυπότακτος λαός μας οργάνωσε την αντίσταση του. Έσωσε τον κόσμο από την πείνα. Οργάνωσε όσο μπορούσε την υγεία, την παιδεία, την περίθαλψη των αρρώστων και των αναπήρων.
Και κράτησε ζωντανή την ελπίδα για όλους τους κατακτημένους λαούς. Με χιλιάδες θύματα. Με Καλάβρυτα, με Δίστομο, με τραγικά ολοκαυτώματα σε όλη τη χώρα. Και νίκησε! Και έδιωξε τον κατακτητή, γράφοντας μια από τις πιο φωτεινές σελίδες στην ιστορία του, την Εθνική Αντίσταση. Υπήρχαν όμως, δυστυχώς, και κάποιοι βολεμένοι που απείχαν από αυτόν τον παλλαϊκό αγώνα και αναζήτησαν την προσωπική τους ασφάλεια μακριά από τη χώρα, σε πιο ήρεμες περιοχές. Και το χειρότερο, υπήρξαν και οι ελάχιστοι που δε δίστασαν να συνεργαστούν με τους κατακτητές στελεχώνοντας τις κατοχικές κυβερνήσεις ή οργανώνοντας τα περιβόητα Τάγματα Ασφαλείας ή άλλες παρεμφερείς οργανώσεις.
Αλλά και σήμερα, 74 χρόνια μετά, ο λαός μας, ο κόσμος του μόχθου και της δημιουργίας, δέχεται μια σκληρή επίθεση σε ό,τι έχει δημιουργήσει με κόπους και θυσίες. Η οικονομική κρίση που προκάλεσαν οι ισχυροί του χρήματος και οι πολιτικοί εκφραστές τους, για να κερδοσκοπήσουν χωρίς ντροπή σε βάρος των λαών του κόσμου, οδήγησε τη χώρα μας σε μεγάλη δοκιμασία.
* Στο όνομα της κρίσης καταργούνται κατακτήσεις και δικαιώματα που χρειάστηκαν πολύχρονοι, σκληροί κοινωνικοί αγώνες για να διασφαλιστούν.
* Με πρόσχημα την κρίση υπονομεύονται και διαλύονται βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και δημόσια αγαθά, όπως η υγεία, η εκπαίδευση, η κοινωνική ασφάλιση.
* Την κρίση επικαλούνται οι ισχυροί στη χώρα μας, όπως κι αλλού, για να μειώσουν τους μισθούς και τις συντάξεις και να οδηγήσουν εργαζομένους στην εργασιακή εφεδρεία, στη διαθεσιμότητα και τελικά στην ανεργία, και τις οικογένειές τους στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
* Για την αντιμετώπιση, τάχα, της κρίσης ξεπουλιέται εθνικός πλούτος, παραδίδονται στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο πολύτιμες δημόσιες υπηρεσίες, υποβαθμίζεται και εγκαταλείπεται το περιβάλλον.
* Στο βωμό της κρίσης περιορίζεται ασφυκτικά η δημοκρατία, συρρικνώνεται η εθνική κυριαρχία και δίνεται το δικαίωμα σε όργανα και μηχανισμούς της ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας πλουτοκρατίας να διαφεντεύουν τη ζωή μας.
* Στην κρίση που πλήττει τη χώρα μας αναζητούν την ευκαιρία για να ξαναβγούν στο προσκήνιο και οι βρικόλακες της ιστορίας. Πρόκειται για εγκληματικές συμμορίες που έχουν για πρότυπά τους το ναζισμό και το φασισμό, και δεν διστάζουν να φτάσουν και στις δολοφονίες, για να προωθήσουν τα άνομα και αντιδημοκρατικά σχέδιά τους. Αλλά αυτές οι ιδέες είναι που οδήγησαν στις εκατόμβες των νεκρών και τα ολοκαυτώματα του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, και βύθισαν και τη δική μας χώρα στο αίμα και στον όλεθρο. Και επανέρχονται σήμερα οι θλιβεροί απόγονοί τους επιχειρώντας να ταυτίσουν τους θύτες με τα θύματα, τα ναζιστικά αποβράσματα με τους αγωνιστές της ελευθερίας και της κοινωνικής προόδου. Τους λαούς που ηγήθηκαν στην αντιφασιστική πάλη και έδωσαν εκατομμύρια νεκρούς, με τους φασίστες και τους ναζιστές, με εκείνους δηλαδή που αιματοκύλισαν την ανθρωπότητα και οδήγησαν σε εκατόμβες νεκρών και σε φριχτά ολοκαυτώματα. Τους δωσίλογους και τους συνεργάτες των κατακτητών με τους χιλιάδες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που ως αναγνώριση της προσφοράς τους οδηγήθηκαν στις φυλακές και στις εξορίες της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Γι’ αυτό και έχουν καταδικαστεί οριστικά και αμετάκλητα στη συνείδηση του λαού μας.
Είναι, λοιπόν, χρέος μας σε αυτή τη δύσκολη περίσταση να ορθώσουμε πάλι το ανάστημά μας. Να αναλογιστούμε την ευθύνη που έχουμε, ιδίως εμείς οι μεγαλύτεροι, να μην παραδώσουμε στην επόμενη γενιά μια κοινωνία χειρότερη από αυτή που παραλάβαμε.
Πρέπει να ξανασηκωθούμε! Δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε να σβήσει το γέλιο από τα πρόσωπα των παιδιών μας. Δεν είναι δυνατόν να μετατραπούμε σε έναν λαό χωρίς μέλλον. Όσο δύσκολο κι αν φαίνεται πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας. Να πούμε ξανά ΟΧΙ! Δεν θα περάσουν!
Κάθε γενιά και κάθε εποχή καλείται να διακηρύξει και να υπερασπιστεί τα δικά της «ΟΧΙ». Το δικό μας «ΟΧΙ» είναι το όχι στην εξαθλίωση, όχι στην καταρράκωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, όχι στην ανεργία, όχι στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, όχι στην κατάργηση των εργασιακών και κοινωνικών κατακτήσεων, όχι στην ανεργία, όχι στο φασισμό. Είναι το όχι σε κάθε πολιτική που στηρίζει εκμεταλλευτικές σχέσεις και άνομα συμφέροντα.
Στο ιδρυτικό κείμενο του ΕΑΜ, της μεγαλύτερης αντιστασιακής οργάνωσης της Κατοχής, υπήρχε και αυτή η φράση: “Ο αγώνας δεν θα είναι εύκολος, μα το έπαθλό του αξίζει κάθε θυσία. Και το έπαθλο αυτό θα είναι μια Νέα Ελλάδα, ελεύθερη και ανεξάρτητη, κτήμα του λαού της”..”
Το μήνυμα αυτό απευθύνεται και σε μας σήμερα. Φωτίζει το δρόμο για μια Νέα Ελλάδα, ανεξάρτητη, δημοκρατική, μια Ελλάδα της ειρήνης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης της προόδου και της ευημερίας.
Αθήνα, 22/10/13
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Ρίχνουν ξανά «μαύρο» εκεί όπου δώσαμε φως και χρώμα

Από απόψε 24 του Οκτώβρη στις 6 το απόγευμα η φωνή και η εικόνα της ΕΡΤ θα πάψει να μεταδίδεται στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας.

Η κυβέρνηση του «μαύρου» σε μια νέα επιχείρηση εναντίον της Ελεύθερης ΕΡΤ «ρίχνει» και τον 2ο δορυφόρο που χρησιμοποιούσαμε για τη μετάδοση του προγράμματος.

Ρίχνουν ξανά «μαύρο» εκεί όπου δώσαμε φως και χρώμα πάνω από 4 μήνες τώρα. Προσπαθούν και πάλι να μας φιμώσουν. Θα κάνουμε τα πάντα για να μην τα καταφέρουν.

Κρατήστε τα ραδιόφωνα σας συντονισμένα στην συχνότητα των μεσαίων. Επικοινωνήστε με τους περιφερειακούς σταθμούς της ΕΡΑ που βρίσκονται στην περιοχή σας.

Και το σπουδαιότερο,

Συντονιστείτε με το ertopen.com, το thepressproject.gr αλλά και όποιο άλλο ιστότοπο προσφέρει το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό πρόγραμμα της Ελεύθερης Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης διαδικτυακά.

Είναι πλέον εξαιρετικά πιθανό η επιχείρηση του «μαύρου» να συνοδευτεί με μια επιχείρηση εκκένωσης του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής αλλά και όλων των άλλων εγκαταστάσεων της ΕΡΤ στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα.

Σας καλούμε σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Επικοινωνήστε με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Συμβάλετε στην περιφρούρηση και στην πληροφόρηση, στην ενημέρωση.

Σταθείτε στο πλευρό μας. Για να συνεχίσει να ακούγεται η αδέσμευτη φωνή του λαού από τις συχνότητες της ΕΡΤ.
Η ΕΡΤ είμαστε όλοι εσείς.
Αγωνιζόμενοι Εργαζόμενοι ΕΡΤ

Spiegel: Αν ο Σημίτης κατέβει για πρόεδρος θα ωφεληθεί η «Κίνηση των 58»


22/10/13

Τι γράφει για το ενδεχόμενο να θέσει υποψηφιότητα για τις προεδρικές εκλογές του 2015 - Spiegel: Αν ο Σημίτης κατέβει για πρόεδρος θα ωφεληθεί η «Κίνηση των 58»

Χαρακτηρίζει «νέα δύναμη από αριστερά» την Κίνηση για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς



Χαρακτηρίζοντας την «Κίνηση των 58» για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς ως τη νέα δύναμη από αριστερά, το γερμανικό περιοδικό «Spiegel» εκτιμά σε σημερινό δημοσίευμά του ότι έάν ο πρώην πρωθυπουργός της Ελλάδας, κ. Κώστας Σημίτης κατέβει για πρόεδρος της Δημοκρατίας, ίσως ωφελήσει ιδιαίτερα την Κίνηση.

Το «Spiegel» αναφέρεται στη δήλωση του κ. Σημίτη πως «η κίνηση αυτή μπορεί να βγάλει την Ελλάδα από το πολιτικό αδιέξοδο» και σχολιάζοντας το ενδεχόμενο να θέσει υποψηφιότητα για τις προεδρικές εκλογές του 2015 γράφει ότι ο ίδιος θεωρείται ένας εκ των υποστηρικτών της νέας σοσιαλιστικής-φιλελεύθερης Κίνησης, η οποία μπορεί να «ωφεληθεί από αυτόν εάν όπως λένε, θέσει υποψηφιότητα».

«Τώρα το σοσιαλιστικό ΠΑΣΟΚ στις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περίπου το 6% και ο πρόεδρος του κόμματος και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος, πρέπει να "καλωσορίσει" την δημιουργία της Κεντροαριστεράς», προσθέτει το «Spiegel».

Mεταξύ άλλων, το «Spiegel» επισημαίνει ότι «για πρώτη φορά από το τέλος της δικτατορίας των συνταγματαρχών το 1974, δημιουργείται μία ευρεία κίνηση της κοινωνίας των πολιτών», ενώ αναφερόμενο στις επιδιώξεις της κίνησης αναφέρει ότι 58 καθηγητές, συγγραφείς και ηθοποιοί ίδρυσαν την «Κεντροαριστερή Συμμαχία», «η οποία θέλει να είναι υποψήφια στης ευρωεκλογές και δημοτικές εκλογές της επόμενης χρονιάς».

Τέλος, όσον αφορά στον Νίκο Μπίστη, ένα από τα μέλη της Κίνησης, το περιοδικό αναφέρει ότι «ο πάλαι ποτέ υφυπουργός του σοσιαλιστικού ΠΑΣΟΚ επιθυμεί να ακολουθήσει έναν τρίτο δρόμο μεταξύ του ριζοσπαστικού ΣΥΡΙΖΑ και των κυβερνώντων δεξιών συντηρητικών» και ότι «η ελληνική πολιτική δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στις υπέρ ή κατά της λιτότητας θέσεις. Η χώρα χρειάζεται μία νέα πολιτική ταυτότητα».

http://www.protothema.gr/politics/article/321656/spiegel-an-o-simitis-katevei-gia-proedros-tha-ofelithei-i-kinisi-ton-58/

Αυτόνομη Παρέμβαση: Διαλύουν την κοινωνική ασφάλιση, οδηγούν σε συντάξεις πείνας


Αυτόνομη Παρέμβαση: Διαλύουν την κοινωνική ασφάλιση, οδηγούν σε συντάξεις πείνας


·          

Η επιχείρηση του μαύρου μετώπου της μνημονιακής συγκυβέρνησης, να διαλύσει και ουσιαστικά να καταργήσει την Κοινωνικής Ασφάλιση, με δραματική μείωση των παροχών, μέχρι του σημείου εξαφάνισης, δεν έχει τελειωμό.

Οι δηλώσεις Στουρνάρα, σε συνδυασμό με τις διαρροές στον τύπο, για δραματική μείωση των κύριων συντάξεων, ουσιαστική κατάργηση των επικουρικών και του εφάπαξ, σε συνδυασμό με την αύξηση των ορίων ηλικίας και τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών, οδηγούν σε συντάξεις πείνας που θα τις «απολαμβάνουν» οι εργαζόμενοι, όταν θα βρίσκονται στα βαθιά γεράματα.

Η συγκυβέρνηση και η εργοδοσία, αφού κατέκλεψαν τα ασφαλιστικά ταμεία, οδηγούν σε συντάξεις που δεν ανταποκρίνονται ούτε στις εισφορές, που για χρόνια έχουν καταβάλλει, στα ασφαλιστικά ταμεία οι εργαζόμενοι.

Καταργώντας στη πράξη, την επικουρική ασφάλιση και το εφάπαξ, ληστεύοντας τις εισφορές των εργαζομένων, ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο, στα επαγγελματικά ταμεία και την ιδιωτική ασφάλιση.

Η κατάργηση ώριμων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, με την κατάργηση των μεταβατικών διατάξεων, των ρυθμίσεων για τις μητέρες και τα βαρέα και ανθυγιεινά, αποτελούν πρόκληση που δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσει.

Τα προβλήματα του ασφαλιστικού δεν αντιμετωπίζονται με τη μείωση των παροχών αλλά με την οικονομική στήριξη της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Όσο η ανεργία αυξάνεται, όσο οι μισθοί μειώνονται, συνεχίζονται οι χαριστικές ρυθμίσεις στο κεφάλαιο, η εισφοροδιαφυγή μεγαλώνει, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη, τόσο θα μειώνονται τα έσοδα και θα μεγεθύνεται το πρόβλημα.

Ο αγώνας για να μην περάσουν τα νέα αντιασφαλιστικά μέτρα της Κυβέρνησης πρέπει να πάρει πανεργατικά και παλλαϊκά χαρακτηριστικά. Η Γενική Απεργία στις 6 Νοέμβρη να έχει στην προμετωπίδα των αιτημάτων, την απόκρουση των νέων κυβερνητικών αντιασφαλιστικών μνημονιακών ρυθμίσεων, την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και της κυβέρνησης.

 

Στοιχεία απο ΕΛΜΕ 2013

 
Α/Α ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΕΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1 Α’ ΑΘΗΝΑΣ 57 Πολλά ΕΠΑΛ στον τομέα υγείας - πρόνοιας δεν έχουν εκπαιδευτικούς ειδικότητας
2 Β’ ΑΘΗΝΑΣ 10  
3 Γ’ ΑΘΗΝΑΣ 50 925 ώρες
4 ΕΛΜΕ Ζ’ ΑΘΗΝAΣ   Κανείς καθηγητής στον τομέα υγείας στο ΕΠΑΛ Υμηττού, Καθολική έλλειψη ΕΕΠ και ΕΒΠ
5 ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 26  
6 ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 26  
7 ΠΕΙΡΑΙΑ Β (Σχολεία Κορυδαλλού) 6  
8 ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ 3  
9 ΑΙΤ/ΝΙΑΣ  24  
10 ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 7 Στους τομείς υγείας και πρόνοιας των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ δεν γίνεται σχεδόν καθόλου μάθημα, ενώ στο Μουσ. Σχολ. Αργολίδας λείπουν 400 περίπου ώρες μουσ. Οργάνων
11 ΑΡΤΑΣ   Κενά σε Μουσικά σχολεία και σε Ειδικής Αγωγής
12 ΑΧΑΙΑΣ Α   Υπάρχουν κενά σε μαθηματικούς, βιολόγους, οικονομολόγους
13 ΑΧΑΙΑΣ Β 12  
14 ΒΟΙΩΤΙΑΣ 13  
15 ΔΡΑΜΑΣ 31  
16 ΔΩΔΕΚ/ΣΟΥ Β 35  
17 ΕΒΡΟΥ Β 21  
18 ΕΥΒΟΙΑΣ   92 ώρες κενά σε εκπ/κό προσωπικό ΣΜΕΑΕ
19 ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 12  
20 ΖΑΚΥΝΘΟΥ   Οι χαμένες ώρες/εβδομάδα ανέρχονται στις 552. Επιπλέον 312 ώρες χάνονται στο Μουσικό σχολείο Ζακύνθου
21 ΗΛΕΙΑΣ 43  
22 ΗΜΑΘΙΑΣ 9  
23 ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 111  
24 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 5 Στη Γ Λυκείου που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα δεν κάνουν βιολογία 2 σχολεία
25 ANAT. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 97 Στο Μουσικό σχολείο 290 ώρες
26 ΔΥΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 30 Τα 30 κενά είναι χωρίς να υπολογίσουμε τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, 100 ώρες στην παράλληλη στήριξη
27 ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 8  
28 ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 16  
29 ΚΕΡΚΥΡΑΣ 15  
30 ΚΙΛΚΙΣ 12  
31 ΚΟΖΑΝΗΣ 30 Τα μουσικά σχολεία δεν έχουν ούτε έναν μουσικό
32 ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ  25  
33 ΚΥΚΛΑΔΩΝ  62  
34 ΛΑΡΙΣΑΣ   200 ώρες μουσικών οργάνων
35 ΛΑΣΗΘΙ 13  
36 ΛΕΣΒΟΥ 18  ΕΕΕΕΚ: Σοβαρή αδυναμία λειτουργίας -ΜΟΥΣΙΚΟΣΧΟΛΕΙΟ:λειπουν 5 ολοκληροι καθηγητές σε μουσικά οργανα και 50ώρες σε διαφορα άλλα μουσικά όργανα.                                                                                       ΕΠΑΛ ΓΕΡΑΣ -25ώρες σε μαθηματα στο Υγείας Πρόνοιας(δε διδασκεται στηΓ΄ταξη μαθημα ειδικότητας στους Βρεφονηπιοκομους-πανελλλαδικώς εξεταζόμενο)
37 ΛΗΜΝΟΥ 5 Κυρίως τεχνικών ειδικοτήτων.
38 ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α   582 ώρες κενά στα Μουσικά σχολεία
39 ΠΕΛΛΑΣ Β 34  
40 ΠΙΕΡΙΑΣ 20 382 ώρες στο Μουσικό
41 ΠΡΕΒΕΖΑΣ 11 Δεν υπάρχουν μουσικοί στο μουσικό σχολείο
42 ΣΕΡΡΩΝ 13 Κενά σε Μουσικά σχολεία και σε Ειδικής Αγωγής
43 ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 17  
  ΣΥΝΟΛΟ 927  

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (19/10/2013)


Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 33 11 338


e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 21/10/2013

 

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (19/10/2013)

 

 

          Η Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων το επόμενο διάστημα:

 

α.         31/10/2013:: Πανεκπαιδευτικά Συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές οργανώσεις.

 

β.         6/11/2013: Συμμετέχουμε στη γενική πανεργατική απεργία. Παίρνουμε όλα εκείνα τα μέτρα για τη στήριξή της, όπως: Περιοδείες στα σχολεία, έκδοση υλικού (αφίσσας, κ.λπ.), πανώ στα σχολεία, κ.ά. Οργανώνουμε τα απεργιακά συλλαλητήρια και τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτά.

 

γ.         Επιδιώκουμε το συντονισμό της δράσης με όλα τα σωματεία για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιτυχία των κινητοποιήσεων σε κάθε περιοχή. Αξιοποιούμε τις Επιτροπές Αγώνα των ΕΛΜΕ.

 

δ.         Νέες Γ.Σ. ΕΛΜΕ και Γ.Σ. Προέδρων μετά τις 6/11 για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.

         

 

ΚΕΊΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ (21-10-13)


ΟΛΜΕ

ΚΕΊΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ (21-10-13)

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

 ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

·                     Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και κατά 47% μέχρι το 2006. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.

·                     30.000  λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνη του 2010. (15.000 από αυτούς μέσα στο καλοκαίρι του 2013). Από 102.360 το 2010, 72.428 το 2013.

·                     Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσλήφθηκαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 3757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5527 το 2011-12 (94 % μείωση).

·                     Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική, ΠΔΣ, Συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές ΣΕΠ κ.λπ). Πάνω από 1200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ από το 2011 και, προσφάτως, 102 ΕΠΑΣ έκλεισαν.

·                     Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής) με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση 2122 εκπαιδευτικούς και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.

·                     Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών έως και 45% για τους  νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ από 1070 και καταληκτικός 1400 ευρώ από 1600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.

·                     Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.

·                     Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2  ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή τους.

·                     Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.

·                     Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών και θα οδηγεί στη χειραγώγηση αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

·                     Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.

Νέος νόμος για την εκπαίδευση (λύκειο-ΤΕΕ)

Η κυβέρνηση ψήφισε το νέο νόμο 4186/13 χωρίς διάλογο, εγκαθιστώντας ένα σκληρό, εξετασιοκεντρικό σύστημα με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις τόσο στο γενικό όσο και το επαγγελματικό λύκειο, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής και των φροντιστηρίων και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση (με τη δημιουργία των ΣΕΚ μετά των Γυμνάσιο). Παραχωρείται ένα μέρος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  στους ιδιώτες και εισάγεται η μαθητεία δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ακόμα και ανηλίκων η οποία θα αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται


Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 33 11 338


e-mail: olme@otenet.gr                                                                                   Αθήνα, 16/10/2013

 

 

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται

όσο και οι ευρωπαίοι συνάδελφοί τους,

αλλά κάτω από πολύ πιο δύσκολες συνθήκες,

ενώ αμείβονται πολύ λιγότερο από εκείνους

(ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΚΕΜΕΤΕ)

 

Με απανωτά δημοσιεύματα και δηλώσεις παραγόντων της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας έγινε φανερή η επιδίωξή τους να προχωρήσουν σε αύξηση του χρόνου της υποχρεωτικής παρουσίας των εκπαιδευτικών στο χώρο του σχολείου και στην ενίσχυση των μέτρων ελέγχου της παρουσίας τους στο σχολείο. Υποστηρίζουν, γι αυτό το λόγο, ότι δήθεν οι έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται λιγότερο από τους συναδέλφους τους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς και ότι αυτοί είναι η αιτία της αναποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι ισχυρισμοί αυτοί του Υπουργείου Παιδείας είναι ανυπόστατοι και δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Αυτή η θέση μας τεκμηριώνεται από τα στοιχεία που παραθέτουμε στη συνέχεια.

 

Δουλειά στο σπίτι: ένα δεύτερο ωράριο για τους εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο

 

Στις χώρες της Ευρώπης οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν στις τάξεις τους κατά μέσο όρο από 18 ως 20 ώρες την εβδομάδα. Είναι μήπως τεμπέληδες και φυγόπονοι; Κανένας δεν το λέει αυτό. Απλώς, θεωρείται διεθνώς δεδομένο ότι μια ώρα διδασκαλίας στην τάξη απαιτεί πίσω της αρκετό χρόνο για προετοιμασία, για έλεγχο των γραπτών, για να περαστούν οι βαθμολογίες κ.λπ.. Αυτός ο παραπανίσιος χρόνος, που συνήθως ξεπερνά τις 20 ώρες την εβδομάδα, χαρακτηρίζεται διεθνώς ως «δεύτερο διδακτικό ωράριο». Αυτό, άλλωστε, το ξέρει ο καθένας από τη σχολική του εμπειρία. Στο χρόνο αυτόν δεν συμπεριλαμβάνεται ούτε ο χρόνος της επιτήρησης στα διαλείμματα ούτε ο χρόνος που αφιερώνεται στην επικοινωνία με μαθητές/μαθήτριες και γονείς εκτός της τάξης.

 

Ο έλληνας καθηγητής / η ελληνίδα καθηγήτρια εργάζεται περισσότερες ώρες την εβδομάδα από τον μέσο Ευρωπαίο συνάδελφό τους

 

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία (Ν. 4152 του 2013), ο έλληνας καθηγητής / η ελληνίδα καθηγήτρια υποχρεώνεται να εργαστεί, μετά και την πρόσφατη αύξηση του διδακτικού ωραρίου που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση και την  τρόικα, διδάσκοντας στην τάξη, κατά μέσο όρο 20,5 ώρες την εβδομάδα, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο. Την ίδια στιγμή, ο αντίστοιχος μέσος όρος στις 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 19,1 για τη βαθμίδα του Γυμνασίου και 18,4 για τη βαθμίδα του Λυκείου. Επομένως, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, με τις 20,5 διδακτικές ώρες την εβδομάδα βρίσκονται σαφώς πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε., σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σε γενικές γραμμές, οι χώρες της Ευρώπης τείνουν να μειώσουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόνο η Βουλγαρία και η Ρουμανία, και φυσικά η Ελλάδα, έχουν αυξήσει τελευταία το διδακτικό τους ωράριο.

 

 

Οι έλληνες εκπαιδευτικοί φορτώνονται, επιπλέον, με εργασίες γραμματείας, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού

 

Πάντοτε υπήρχαν σοβαρά κενά και ελλείψεις στα σχολεία μας σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό. Η κατάσταση χειροτερεύει αφόρητα με την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών. Τελευταία απολύθηκαν ακόμη και οι σχολικοί φύλακες. Έτσι, οι έλληνες εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με δουλειές που θα έπρεπε να ανατεθούν σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.  Ταυτόχρονα οι αποδοχές τους έχουν υποστεί δυσβάσταχτη μείωση εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών που ακολουθεί με συνέπεια η κυβέρνηση. Αλλά και οι δαπάνες για την εκπαίδευση έχουν φτάσει ήδη στο 2,51 % ΑΕΠ, με αποτέλεσμα οι σχολικές μονάδες να μην μπορούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις δαπάνες για τη λειτουργία τους.

 

Ο διαθέσιμος χρόνος παρουσίας στο σχολείο δεν διαφέρει ουσιαστικά από τις άλλες χώρες της Ευρώπης.

 

Ο αριθμός των ωρών παρουσίας στο σχολείο την εβδομάδα αφορά στο διαθέσιμο χρόνο, πλην του διδακτικού, που αφιερώνεται στην εκτέλεση καθηκόντων τα οποία ορίζει ο διευθυντής του σχολείου. Σε γενικές γραμμές, ο χρόνος στον οποίο οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι παρόντες στο σχολείο κάθε βδομάδα δεν ξεπερνά τις 30 ώρες, εκτός από την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όσον αφορά το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο από τις χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία, ο μέσος όρος είναι 27,5 ώρες και για τη βαθμίδα του Γυμνασίου και για τη βαθμίδα του Λυκείου, ενώ για την Ελλάδα είναι 30 ώρες.

 

Συνολικός χρόνος απασχόλησης: Επιβαρύνεται στην περίπτωση της Ελλάδας και από τις εξωδιδακτικές εργασίες.

 

Σε 17 χώρες προσδιορίζεται ο συνολικός χρόνος απασχόλησης σε ώρες την εβδομάδα για τις ανάγκες του σχολείου. Αυτός ο χρόνος αφορά τον αριθμό των διδακτικών ωρών, τον αριθμό των διαθέσιμων ωρών στο σχολείο και το χρόνο που αφιερώνεται για την προετοιμασία και βαθμολόγηση, και μπορεί να αφορά ώρες εκτός σχολείου. Ο χρόνος αυτός κυμαίνεται από 35-40 ώρες. Για την Ελλάδα δεν υπάρχουν αντίστοιχα στοιχεία, μια και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών στο σπίτι, η βαθμολόγηση κ.ά. δεν υπολογίζονται. Όμως ειδικά για την Ελλάδα είναι σημαντικός ο χρόνος που αφιερώνουν οι καθηγητές και καθηγήτριες για εξωδιδακτικές εργασίες, λόγω των σοβαρών ελλείψεων σε γραμματειακή υποστήριξη και βοηθητικό προσωπικό.

 

Ο ετήσιος αριθμός ημερών και ωρών διδασκαλίας στην Ελλάδα δεν διαφέρει ουσιαστικά.

 

Οι έλληνες εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, εργάζονται συνολικά  στο σχολείο 1.170 ώρες το έτος στο γυμνάσιο και το λύκειο. Αντίστοιχα,  ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 για την βαθμίδα του Γυμνασίου και 1.166 για τη βαθμίδα του Λυκείου, ενώ για την Ευρωπαϊκή Ένωση (των 19 χωρών) είναι 1.133 και 1.108 αντίστοιχα.

Σχετικά με τον αριθμό ημερών διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του έτους, για την Ελλάδα υπολογίζεται σε 158 ημέρες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Είναι γεγονός ότι ο αριθμός αυτός βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, που είναι 186/184) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (των 19 χωρών), που είναι 181. Αυτή η διαφορά, όμως, οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι στην Ελλάδα περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες το χρόνο αφιερώνονται στη διεξαγωγή των εξετάσεων (επιτηρήσεις, βαθμολογήσεις κ.λπ.), και όχι στο ότι δήθεν οι εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται.

 

Έναρξη και λήξη του σχολικού έτους, διακοπές και αργίες: χωρίς ουσιαστικές διαφορές

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην Ευρώπη ως προς τη διάρκεια του σχολικού έτους, με βάση την έναρξη και τη λήξη του. Γενικά, υπολογίζεται σε 32 έως 48 εβδομάδες, με μέσο όρο τις 42 εβδομάδες, χωρίς να προσμετρώνται οι εβδομάδες διακοπών και οι ημέρες αργιών εντός του σχολικού έτους. Για την Ελλάδα η διάρκεια του έτους υπολογίζεται σε 40 με 41 εβδομάδες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων.  

Επίσης, σε όλες τις χώρες προβλέπονται διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα. Οι περισσότερες χώρες έχουν επίσης τις «διακοπές του Φθινοπώρου». Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα - καρναβαλιού» και σε αρκετές χώρες προβλέπονται διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου. Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 4 εβδομάδες. Η Ελλάδα έχει 4 εβδομάδες διακοπές (Χριστούγεννα, Πάσχα) και είναι ακριβώς στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 χωρών. Επίσης, όλες οι χώρες έχουν κάποιες ημέρες μεμονωμένων αργιών (εθνικές, τοπικές γιορτές, θρησκευτικές κ.ά.) που ο μέσος όρος τους είναι 10 ημέρες. Η Ελλάδα έχει 9 ημέρες τέτοιων αργιών.

Ο καθαρά εργάσιμος χρόνος για τους μαθητές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι κατά μέσο όρο στην Ευρώπη 36 εβδομάδες. Τις περισσότερες εβδομάδες έχουν η Δανία (41) και η Τσεχία και η Β. Ιρλανδία (40) και τις λιγότερες η Βουλγαρία (26/32). Η Κύπρος και η Γαλλία εμφανίζονται με 31-34 εβδομάδες και η Ελλάδα με 31 εβδομάδες, γιατί δεν περιλαμβάνονται οι εβδομάδες των εξετάσεων, που ουσιαστικά είναι εργάσιμος χρόνος για τους μαθητές. Αν συνυπολογιστούν και αυτές οι εβδομάδες, η Ελλάδα βρίσκεται στο μέσο όρο, με 35-36 εργάσιμες εβδομάδες για τους μαθητές.

Ο καθαρά εργάσιμος χρόνος για τους  εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες. Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39, λίγο πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 χωρών.

Οι θερινές διακοπές για τους μαθητές είναι κατά μέσο όρο 10 εβδομάδες. Για την Ελλάδα είναι 11. Τη μεγαλύτερη διάρκεια διακοπών έχουν η Εσθονία, η Ιταλία, η Λετονία, η Μάλτα και η Πορτογαλία με 13 εβδομάδες, ενώ τη μικρότερη έχουν η Δανία (7), η Γερμανία (6), η Ολλανδία (8), η Αγγλία και Ουαλία (6) και η Σκωτία (7).

 

Στο «διά ταύτα»

 

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ηθικά απαράδεκτη και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτη την τακτική του Υπ. Παιδείας, αλλά και κάποιων μέσων μαζικής επικοινωνίας, που επιχειρούν να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς για την αναποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης και να μειώσουν το κύρος τους ενώπιον της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας.

Δεν χρειάζονται περισσότερα μέτρα ελέγχου και καταστολής σε βάρος των εκπαιδευτικών. Από αυτά έχουν χορτάσει πλέον. Τυχόν αδικαιολόγητη απουσία από την εργασία τους είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη και μπορεί να αντιμετωπιστεί κάλλιστα από την ισχύουσα νομοθεσία. Εκείνο που χρειάζεται είναι να εμπεδωθεί  κλίμα εμπιστοσύνης και κατανόησης στο χώρο του σχολείου, προς όφελος της εκπαίδευσης. Αυτό όμως, δυστυχώς, το αποκλείει η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Επίορκοι, κοπανατζήδες, τεμπέληδες κι αδιάφοροι είναι μερικοί μόνο από τους πιο ήπιους χαρακτηρισμούς των εκπαιδευτικών από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας. Επιδιώκουν έτσι, να δικαιολογήσουν τις πολιτικές της διαθεσιμότητας και των απολύσεων, που προωθεί η κυβέρνηση.

Έρχεται όμως μια διεθνής έρευνα να ανατρέψει αυτά τα αναιτιολόγητα κλισέ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Η Ελλάδα καταλαμβάνει ανάμεσα σε 21 χώρες τη δεύτερη θέση (και μάλιστα την πρώτη στην Ευρώπη) σε ό,τι αφορά το κύρος των εκπαιδευτικών και την εμπιστοσύνη με την οποία τους/τις περιβάλλουν οι πολίτες, αφήνοντας πίσω της χώρες όπως Φιλανδία, Γερμανία, Ελβετία, Ολλανδία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Όταν όμως οι ερωτώμενοι πολίτες καλούνται να αξιολογήσουν το εκπαιδευτικό σύστημα, το βαθμολογούν με 4 στα 10, δηλαδή «κάτω από τη βάση». Η θετική  εικόνα των Ελλήνων εκπαιδευτικών που αναδύεται από αυτή την έρευνα είναι ενδιαφέρον ότι διαμορφώθηκε παρά τον πόλεμο λάσπης που έχει ξεσπάσει εναντίον τους από την κυβέρνηση και τα καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης. Και αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να προβληματίσει σοβαρά το Υπουργείο Παιδείας.

Ο ανομολόγητος στόχος της κυβέρνησης, που φαίνεται να κρύβεται πίσω από αυτές τις επιλογές τους, είναι να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, για να δημιουργήσουν τεχνητά πλεονάζον προσωπικό και να το οδηγήσουν στη συνέχεια στην απόλυση. Με αυτό τον τρόπο όμως θα συρρικνωθεί και θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η δημόσια εκπαίδευση.

Η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι οποιαδήποτε δυσμενής αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών έχει τελικά αρνητική επίδραση στα ίδια τα παιδιά. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι ταυτόχρονα συνθήκες μάθησης των μαθητριών και μαθητών μας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΚΕΜΕΤΕ.