Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Διαλυτική κατάσταση δημιουργεί η ΔΟΕ


 6 Ιουνίου 2014

Διαλυτική κατάσταση δημιουργεί η ΔΟΕ
Δήλωση υποτέλειας η εισήγησή της για την αυτοαξιολόγηση


Πριν ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των σταυρών των ψηφοδελτίων, η κυβέρνηση (που δεν έφυγε) σκλήρυνε την πολιτική της και η ΔΟΕ κατέγραψε μια πολυσέλιδη δήλωση υποτέλειας.
Θαυμάσαμε για μια ακόμη φορά το πόσο γελοίοι και επικίνδυνοι μπορούν να γίνουν αυτοί οι τύποι του ΔΣ της ΔΟΕ που, ενώ στέλνουν το πόνημά τους σε όλα τα σχολεία, ζητούν από τα σωματεία να μην αναρτηθεί!!! Κινήθηκαν στο παρά πέντε γιατί δε θέλουν να αφήσουν περιθώριο συλλογικής στάσης. Επιδιώκουν είτε να αποδεχτούμε την αξιολόγηση απαντώντας στους δείχτες κατά το δοκούν είτε να αποδεχτούμε την αξιολόγηση απαντώντας στους δείχτες σύμφωνα με τις υποδείξεις τους.
Το κείμενο της ΔΟΕ, γεμάτο «μαργαριτάρια» και «μπανανόφλουδες», υποδεικνύει πώς θα απαντήσουμε στους δείχτες της ΑΕΕ, λες και το πρόβλημα είναι ότι ο κλάδος δεν ήξερε τι να γράψει. ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ το προωθούν γιατί και οι δυο συμφωνούν με την αξιολόγηση. Γνωρίζουν τι κάνουν.
Για τους… καλοπροαίρετους που υιοθετούν τη λογική του κειμένου, ισχύει η ρήση ότι «ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις». Βουτηγμένοι στην ηττοπάθεια κι έχοντας εμπεδώσει την αντιδραστική προπαγάνδα πως «ο κόσμος δεν τραβάει», αποφαίνονται πως η γραμμή της καθολικής άρνησης συμμετοχής δεν θα συσπειρώσει τη βάση. Τι ήθελαν τις υπογραφές;
Το κείμενο-έκθεση ρεφορμιστικών ιδεών, πηγάζει από τη λαθεμένη πολιτική εκτίμηση πως η κυβέρνηση θα αναδιπλωθεί ή πως μετά το εκλογικό αποτέλεσμα θα δρομολογηθούν εξελίξεις που θα μας επιτρέψουν να την ξεγελάσουμε ή να την μπερδέψουμε. Όμως, όπως όλοι ξέρουμε, την κυβέρνηση δεν τη νοιάζει τι θα γράψουμε, ούτε πρόκειται να ντραπεί αν «της τα σούρουμε», της αρκεί να μπούμε στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.
Στη ΔΟΕ, με ομοψηφία, υιοθετήθηκε η λογική της «ανυπακοής» που κατέληξε σε ναυάγιο. Αμέσως μετά το κυβερνητικό «εντέλλεσθε» μετατράπηκε σε «υπακοή» και στο «εκτελώ και βγαίνω παραπονούμενος». Στη συνέχεια εξαφανίστηκαν ΟΛΟΙ στο δρόμο προς τις κάλπες. Από τότε ως σήμερα, μέσα σε συνδικαλιστική σιωπή, με τον χρόνο να κυλάει υπέρ της κυβέρνησης που δεν ανέστειλε ούτε λεπτό πολιτική και πιέσεις, κατάφεραν να μετατρέψουν αυτό το σπουδαίο ζήτημα της αξιολόγησης, που αποτελεί κεντρική επιλογή στου συστήματος, σε ζήτημα ατομικής στάσης κάθε εκπαιδευτικού. Οι παρατάξεις του ΔΣ, (της αριστεράς τώρα θυμήθηκαν να διαφοροποιηθούν), έχουν σοβαρές ευθύνες, που δε θα συγκαλυφθούν επειδή προσπαθούν να τις μετακυλήσουν στη βάση του κλάδου.
Μήνες τώρα η ΔΟΕ έχει αποσυρθεί από τα εγκόσμια του συνδικαλιστικού κινήματος. Δεν ρωτά, δεν βλέπει, δεν ακούει. Ούτε συνελεύσεις καλεί ούτε ολομέλειες προέδρων. Διαλύει συστηματικά τη συνδικαλιστική δομή του κλάδου. Σε αυτή την πορεία συνδικαλιστικού θανάτου σέρνονται τα πρωτοβάθμια. Κάποιες προσπάθειες σωματείων να κινηθούν σε αγωνιστική γραμμή ήταν αποσπασματικές και αστήριχτες. Ο κανόνας είναι πως η ΔΟΕ περίμενε να κυλήσουν ο χρόνος και οι εκλογές και τα πρωτοβάθμια περίμεναν τη ΔΟΕ.
Η σκέψη συγκρότησης αγώνα δείχνει να είναι μακριά όχι μόνο από τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές που πλέον δεν εκφράζουν τίποτα, αλλά και από την αριστερά της ήττας και του συμβιβασμού που έδωσε το «αγωνιστικό» ραντεβού στις κάλπες για την ιμπεριαλιστική – ληστρική ΕΕ και τους καλλικρατικούς Δήμους. Για όλους αυτούς, η λέξη «απεργία» τείνει να γίνει απαγορευμένη.
Όχι μόνο στο θέμα της αξιολόγησης, αλλά και στα υπόλοιπα που έχουν προκύψει (συγχωνεύσεις, ειδική αγωγή, εργασιακά, απολύσεις κ.λπ.), η συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου φαίνεται «λίγη». Οι εκπαιδευτικοί τους τελευταίους μήνες νοιώθουν ότι είναι εγκαταλειμμένοι από αυτή. Μετά το τελευταίο κείμενο της ΔΟΕ νοιώθουν πουλημένοι. Έχει τεθεί σοβαρό ζήτημα για το ρόλο της ομοσπονδίας και της συνδικαλιστικής ηγεσίας, που έχουν την ευθύνη για τις ήττες και το κλίμα διάλυσης και που δεν μπορούν και δε θέλουν να στηρίξουν στοιχειωδώς τον κλάδο στην επίθεση που δέχεται. Το ΔΣ της ΔΟΕ είναι ένας άταφος νεκρός.
Σε αυτό το άσκημο συνδικαλιστικό κλίμα, εκατοντάδες σχολεία εξακολουθούν να μη συνεδριάζουν, ως τελευταία γραμμή αντίσταση, για να αποφύγουν να καταθέσουν εκθέσεις και προγραμματισμό. Οι εκπαιδευτικοί αναζητούν τη συλλογικότητα (να κάνουμε κάτι όλοι μαζί, λένε), αλλά βλέπουν πως η ηγεσία τους τραβάει το χαλί.
Ποτέ δεν είναι αργά τα πρωτοβάθμια να παίξουν το ρόλο τους και να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους προκειμένου ο κλάδος να δράσει συντεταγμένα. Η μόνη γραμμή που αντιστέκεται και ανατρέπει την αυτοαξιολόγηση είναι η μη συμμετοχή και η καταψήφιση εισηγήσεων και εκθέσεων.
Το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης δεν έκλεισε. Συνεχίζεται με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας αυτοαξιολόγησης από τους διευθυντές, όπου ζητείται, εκτός από την κωδικοποίηση της έκθεσης του συλλόγου διδασκόντων, να καταγραφεί ο τρόπος που εργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί για την ΑΕΕ. Ακολουθεί η εξωτερική αξιολόγηση. Έρχονται διαθεσιμότητες και απολύσεις. Θα έρθουμε αντιμέτωποι με επίθεση στρατηγικού χαρακτήρα που θα επιχειρήσει να ξεθεμελιώσει ότι έχει μείνει όρθιο. Οι πολιτικές εξελίξεις που παρακολουθούμε (νέες πιέσεις από τα ξένα αφεντικά, ανασχηματισμός, κλείσιμο βουλής κ.λπ.) προαναγγέλλουν προγκρόμ δικαιωμάτων.
Η γραμμή της κοινωνικής ειρήνης, της ταξικής συνεργασίας, της συνδιοίκησης μέσα από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, των εικονικών μαχών, του «κινήματος» των συναντήσεων με τη διοίκηση, των κοινοβουλευτικών επερωτήσεων, των φαεινών, των «μαχών» χωρίς κόστος, της «ανυπακοής», έχει ηττηθεί.
Μπροστά μας υπάρχει μόνο μία γραμμή. Αυτή που πάντα χάριζε τις νίκες στους εργαζόμενους. Η γραμμή της ταξικής ενότητας, του αγώνα, της απεργίας και της διαδήλωσης.

  • Τα σωματεία να καλέσουν καθαρά να μην ΕΓΚΡΙΝΟΥΜΕ - ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ, ΕΙΣΗΓΗΣΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
  • Ενάντια στη μοιρολατρία και τη διάλυση – ενάντια στη νέα αναμονή για αλλαγή κυβέρνησης, να οργανώσουμε απεργιακό αγώνα ενάντια σε αξιολόγηση – διαθεσιμότητες - απολύσεις.

deltioake.blogspot.com                                                                                                           Ιούνιος 2014

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου