Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2012

Πρόταση της Κοινής Δράσης στο Δ.Σ.του συλλόγου Εκπ/κών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τους ΡΟΜΑ

Tα προβλήματα ένταξης των τσιγγανοπαίδων σχετίζονται με την ως τώρα διαχείριση των προβλημάτων τους  από τη μεριά των εκάστοτε κυβερνόντων  οι οποίοι τους αντιμετώπιζαν ως δεξαμενή φτηνού /ανασφάλιστου εργατικού δυναμικού  , πρόσφορο στη εκμετάλευση ,οικονομική και πολιτική, από  πολιτικάντηδες εθνικής και τοπικής εμβέλειας.
 Σημαντικό ρόλο σʼ αυτό διαδραματίζει πολλές φορές  τόσο η ομάδα που υποτίθεται διαμεσολαβεί στην υλοποίησην προγραμμάτων ένταξης  όσο και  φορείς  υλοποίησης προγραμμάτων οι οποίοι ενδιαφέρονται κυρίως για  την επιβεβαίωση του διαμεσολαβιτικού ρόλου τους , την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων  και όχι για την αποτελεσματικότητα των δράσεων.
Η υλοποίηση προγραμμάτων ένταξης που δεν ακολουθούν τους κανόνες ένταξης αποτελούν προπέτασμα καπνού σε μια πολιτική η οποία σε ευρωπαϊκό (απελάσεις Ρομά από την Γαλλία)και εθνικό( λιτότητα, διάλυση κράτους πρόνοιας) επίπεδο αποεντάσει ολόκληρα τμήματα των κοινωνιών που  περιθωριοποιούνται στο βωμό του κέρδους και των λεγομένων αγορών  διογκώνοντας την ανεργία την ανασφάλιστη εργασία , την υποαπασχόλιση κλπ
Είναι υποκριτικό λοιπόν να προσπαθούμε να υλοποιήσουμε προγράμματα ένταξης χωρίς ένα ολοκληρωμένο σκεπτικό κοινωνικής ένταξης το οποίο θα πλαισιώνεται από αντίστοιχες υποστηρικτικές δράσεις  στο τομέα των συνθηκών διαβίωσης και του βιοτικού επιπέδου.
Η βεβιασμένη προσπάθεια να επιδειχθεί έργο χρησιμοποιώντας επιλεκτικά το ευρωπαικό κεκτημένο και διαλύοντας τα υπάρχοντα σχολεία θολώνει τα νερά για να εξυπηρετήσει επιδιώξεις οι οποίες  αντιστρατεύονται τα δικαιώματα των ΡΟΜΑ γιατί :
-Δεν λαμβάνει υπόψιν της την αρνητική εμπειρία από προηγούμενες προσπάθειες
-Μεταφέρει  το κόστος  μεταφοράς στην τοπική αυτοδιοίκηση η οποία δεν  έχει τους απαραίτητους πόρους για να αναλάβει το έργο
-Διασπείρει την  απόγνωση  αφού μεταθέτει τις συνέπειες της ανυπαρξίας ουσιαστικών δομών ένταξης σε ένα σχολείο που  διαλύεται από τις καινοτόμες παρεμβάσεις των μαθητευόμενων μάγων του υπουργείου παιδείας και καλλιεργεί το έδαφος  για την ανάπτυξη φαινομένων ξενοφοβίας και  ρατσισμού  από επιτήδειους κομματαρχίσκους  στην τοπική κοινωνία  .
Σε μια Ελλάδα που, ξεπουλιούνται πλουτοπαραγωγικές πηγές και η δημόσια περιουσία , σπρώχνονται στην εξαθλίωση οι εργαζόμενοι, που πτωχεύει ο λαός χωρίς ασφάλιση , περίθαλψη  , δημόσια δωρεάν παιδεία όλοι οι Έλληνες πολίτες είμαστε  για τους τρικομματικούς  κυβερνώντες  « Ρομά».
Η συνέχιση της λειτουργίας  και η αναβάθμιση των δύο σχολείων με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των  μαθητών που θα φοιτήσουν σε σχολεία , εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν,  είναι το πρώτο βήμα για την εκπαιδευτική ένταξη τους.
Η ενίσχυση των σχολείων υποδοχής με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και την ιδιαίτερη παιδαγωγική καθοδήγηση για την διαμόρφωση διαπολιτισμικών δομών και συμπεριφορών είναι το επόμενο.

Οι  όποιες προτάσεις  τέλος θα πρέπει να εκπονηθούν από την  κοινωνία μέσα από μια διαβούλευση που θα διασφαλίζει την άμεση συμμετοχή των ενδιαφερομένων  (Ρομά, γονέων , εκπαιδευτικών )και θα αξιοποιεί τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές δομές, τους τοπικούς επιστημονικούς φορείς καθώς επίσης και την εμπειρία από την υλοποίηση αναλόγων προγραμμάτων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Ο Σύλλογος  εκπ/κων  α/θμιας εκπ/σης Ν . Καρδίτσας :
-ζητά την αναστολή της εφαρμογής της διασποράς των μαθητών Ρομά για να ξανανοίξουν τα σχολεία και να προχωρήσουμε (εκπαιδευτικοί και  γονείς όλων μαθητών( Ρομά και μη) σʼ ένα διάλογο με στόχο την ένταξη των μαθητών Ρομά στα σχολεία της πόλης.
-διεκδικεί ένα «ανοιχτό στην κοινωνία και στη διαφορετικότητα»  σχολείο, που θα προσφέρει το αγαθό της παιδείας σʼ όλα τα ελληνόπουλα ανεξαιρέτως.
Καλεί τους εκπαιδευτικούς , τους γονείς  και τους Ρομά να αγωνιστούν  ενωμένοι :
-εναντια σʼ αυτούς που μας στρέφουν τον έναν  απέναντι στον άλλο
-ενάντια σʼ αυτούς που μας σπρώχνουν στην Βαρβαρότητα
Ενωμένοι διεκδικούμε τα δικαιώματά μας.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου