Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Η μακέτα για το πως θέλουν να μετατρέψουν το Ελληνικό ο Λάτσης και οι Άραβες συνεταίροι του


Του Κωνσταντίνου Κωνσταντινίδη από τη Ρήξη φ. 106



Η μακέτα για το πως θέλουν να μετατρέψουν το Ελληνικό ο Λάτσης και οι Άραβες συνεταίροι του

Στα θερινά τμήματα της Βουλής προτίθεται να περάσει η κυβέρνηση το σχέδιο νόμου για την «οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας». Ένα σχέδιο που, φυσικά, όχι μόνο δεν διασφαλίζει την προστασία των ακτών, αλλά αντίθετα ανοίγει τον δρόμο στη δόμηση και εν πολλοίς την καταστροφή των παραλιών της χώρας, αφού, παρά τις επαναδιατυπώσεις του υπουργείου, τίποτα δεν αλλάζει στην ουσία του.
Συγκεκριμένα, στο Άρθρο 10 (παρ. 1) αναφέρεται ότι …επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού, κοινόχρηστης παραλίας, όχθης, κοινόχρηστης παρόχθιας ζώνης, πυθμένα και υδάτινου τμήματος θάλασσας, λίμνης και ποταμού της παρ. 2 του άρθρου 2, με σκοπό την οικονομική τους αξιοποίηση ή την εκτέλεση έργων…
Η ρύθμιση αυτή εξειδικεύεται ακόμη περισσότερο στο Άρθρο 12, όπου στην πρώτη παράγραφο αναγράφεται ότι, Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης παραχωρείται η χρήση αιγιαλού, κοινόχρηστης παραλίας, παρακείμενης στον αιγιαλό ζώνης θάλασσας ή λιμνοθάλασσας πλάτους μέχρι πεντακοσίων (500) μέτρων, όχθης, παρόχθιας ζώνης και υδάτινου στοιχείου ποταμών ή λιμνών του άρθρου 2 παρ. 2, σε φορείς του δημόσιου τομέα και ιδιωτικές επιχειρήσεις, για την εκτέλεση έργων που εξυπηρετούν δημόσιους, κοινωφελείς, ερευνητικούς ή επιχειρηματικούς σκοπούς, όταν η παραχώρηση κρίνεται απολύτως απαραίτητη για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού. Να σημειωθεί εδώ ότι ο γενικός γραμματέας Α.Δ. είναι μη αιρετός, γεγονός που σημαίνει ότι δεν υπόκειται σε κανέναν δημόσιο έλεγχο.
Το σκάνδαλο ολοκληρώνεται στο Άρθρο 13 (παρ.5), το οποίο προβλέπει ότι: «Επιτρέπεται η επιχωμάτωση θαλάσσιου χώρου, για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που ασκούν σε όμορη με τον αιγιαλό έκταση επιχειρηματική δραστηριότητα τουριστικών μονάδων η οποία έχει ενταχθεί στο θεσμικό πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων ή για την οποία έχει εγκριθεί ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ. Για κάθε κλίνη που διαθέτει η όμορη τουριστική μονάδα , μπορούν να επιχωματωθούν μέχρι πέντε (5) τετραγωνικά μέτρα θαλάσσιου χώρου. Ολόκληρη η έκταση που προκύπτει από τις επιχωματώσεις οριοθετείται υποχρεωτικά ως αιγιαλός και για την παραχώρηση της χρήσης τους εφαρμόζεται το άρθρο 16 του παρόντος… Σε αυτό το άρθρο το υπουργείο προχώρησε σε ορισμένες αλλαγές, ωστόσο, σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, επιχειρείται να εμφανιστεί ότι απαλείφεται από το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου η περιβόητη ρύθμιση για τις επιχωματώσεις των ακτών σε «στρατηγικές επενδύσεις», ενώ στην πραγματικότητα διατηρείται η ίδια ρύθμιση, με τον μανδύα έργων επιχωμάτωσης με στόχο δήθεν την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση της πρότερης κατάστασης του αιγιαλού. Πρόκειται για ρύθμιση η οποία, όπως έχει αποκαλύψει η «Ε», εξυπηρετεί φωτογραφικά και κατά προτεραιότητα το σχέδιο της Lamda Development, του Ομίλου Λάτση, το οποίο προβλέπει περίπου 1 εκατομμύριο κυβικά μέτρα μπάζα από το παλιό αεροδρόμιο να γίνουν επιχωματώσεις στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού.
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει τα παραθαλάσσια φιλέτα όλης της χώρας σε ιδιώτες. Η ρύθμιση μάλιστα αυτή έρχεται να συμπληρώσει το πρόσφατο χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό, το οποίο επιτρέπει τη δημιουργία τεράστιων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων σε ακατοίκητα νησιά του Αιγαίου. Όλα αυτά με πρόσχημα, φυσικά, την περιβόητη ανάπτυξη και ενώ είναι ήδη αποδεδειγμένο ότι αυτό το μοντέλο δεν συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, παρά μόνο στον περαιτέρω πλουτισμό των επιχειρηματιών.
Η υπερψήφιση αυτού του νόμου θα οδηγήσει σε άναρχη δόμηση των ακτών, ιδιωτικοποιήσεις παραλιών, αποκλεισμό των πολιτών από αυτές και υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος, όπως ακριβώς συνέβη και στην Ισπανία. Είναι λοιπόν χρέος όλων μας να αποτρέψουμε με κάθε τρόπο το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Να σταματήσουμε εδώ και τώρα τη μετατροπή της χώρας σε αποικία.

*Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης είναι Μηχανικός Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης
Πηγές:

http://www.opengov.gr/minfin/wp-content/uploads/downloads/2014/04/aigialos.pdf

http://www.opengov.gr/minfin/?p=4692

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=436641

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου