Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Υπουργείο Παιδείας, ΕΑΠ και τα Μόρια του Εμπορίου


Υπουργείο Παιδείας, ΕΑΠ και τα Μόρια του Εμπορίου

Αρθρογράφος:

Γιώργος Μαυρογιώργος

 

Αν όλα πηγαίνουν καλά, αυτή την εποχή τρέχει ένα Επιμορφωτικό πρόγραμμα που έχει ειδικό ενδιαφέρον, για τη νέα αριστερή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Τη στιγμή που ανακοινώνονται αναστολές και κατάργηση εκπαιδευτικών μέτρων νεοφιλελεύθερης κοπής, όπως τα Συμβούλια Ιδρύματος, η Τράπεζα θεμάτων, οι εισαγωγικές εξετάσεις στα πρότυπα-πειραματικά σχολεία, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, ορισμένες προσωπικές στρατηγικές συνεργατών του Υπουργείου Παιδείας είναι άκρως προβληματικές και δε μπορεί να διαιωνίζονται. Για να γίνουμε συγκεκριμένοι:
Σε ανακοίνωση διαφημιστικού χαρακτήρα διαβάζουμε ότι «Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο διοργανώνει εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για μαθηματικούς με πρωτοποριακό υλικό (sic)(κείμενα, παραδείγματα, βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες, έργα τέχνης) και με τις προδιαγραφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα διαρκεί από 9 Φεβρουαρίου έως 24 Μαΐου 2015. Περιλαμβάνει 150 ώρες (16 ώρες συναντήσεις που παρακολουθούνται διά ζώσης ή on-line και 134 ώρες μελέτη υλικού, καθώς και εκπόνηση δραστηριοτήτων και εργασίας). Οι συνολικά τέσσερις (4) συναντήσεις διεξάγονται Σαββατοκύριακα και ένα απόγευμα καθημερινής.
Στόχοι
Στο τέλος του Προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που αφορούν: α) στον σχεδιασμό και την προετοιμασία της διδασκαλίας, β) στη διεξαγωγή της διδασκαλίας με σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές, γ) στην αντιμετώπιση προβλημάτων που παρουσιάζονται στην τάξη, δ) στη χρήση καινοτομικών πρακτικών, όπως είναι η εκπαίδευση μέσα από την τέχνη και η ανάπτυξη των οριζοντίων (βασικών) ικανοτήτων των μαθητών, ε) στις μεθόδους και πρακτικές της Δια Βίου Μάθησης/ Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Για να δείτε την αναλυτική ανακοίνωση του Επιμορφωτικού Προγράμματος για Εκπαιδευτικούς Μαθηματικών πατήστε εδώ
Υπεύθυνοι
Οι υπεύθυνοι του Προγράμματος Αλέξης Κόκκος, Καθηγητής στο ΕΑΠ, και Δημήτρης Χασάπης , Καθηγητής-Σύμβουλος / Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) στο ΕΑΠ, είναι καταξιωμένοι και με διεθνή εμπειρία εκπαιδευτές εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων (sic). Διευκρίνιση(μέχρι που να το εμπεδώσουμε): Πρόκειται για το νέο γ. γ. του Υπουργείου Παιδείας!
Σε ποιους απευθύνεται:
• Ενεργούς Εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Κλάδου ΠΕ03)
• Αποφοίτους Πανεπιστημιακών Τμημάτων Μαθηματικών Σχολών
Στο πρόγραμμα δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής εγγεγραμμένοι φοιτητές σε οποιοδήποτε Πρόγραμμα Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Moριοδότηση
Το Πρόγραμμα διαρκεί 150 ώρες (σεμινάρια, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εκπόνηση δραστηριοτήτων και εργασίας). Βάσει της Υ.Α. 19975 (ΦΕΚ 1592/τ.Β/30-9-2010), οι ανωτέρω ώρες επιμόρφωσης αντιστοιχούν σε 21 μόρια, που αφορούν στα κριτήρια επιλογής Προϊσταμένων Διεύθυνσης Τμήματος ή Αυτοτελούς Γραφείου ή αντιστοίχων οργανικών μονάδων του Δημοσίου Τομέα (Ν. 3839/2010). Επίσης, βάσει του Π.Δ. 152/2013, η παρακολούθηση του Προγράμματος προσμετράται στα κριτήρια επαγγελματικής ανάπτυξης των αξιολογουμένων εκπαιδευτικών. Διευκρινίζεται πως σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με βάση το Π.Δ.152/2013 με τίτλο " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" (Άρθρο 14 παρ.5, Άρθρο 10 παρ.5, Άρθρο 6 παρ.4), το ΕΑΠ παρέχει βεβαίωση τρίμηνης επιμόρφωσης (150 ωρών), η οποία περιλαμβάνεται στα κριτήρια επαγγελματικής ανάπτυξης (υποκριτήριο επιμόρφωσης). Στο συγκεκριμένο ΠΔ δεν υπάρχει αριθμητική κλίμακα μορίων.
Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο επιμορφωτικό πρόγραμμα από 1/12/14 μέχρι 31/12/14 ή μέχρι συμπλήρωσης του αριθμού των θέσεων. Λόγω συγκεκριμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Κόστος συμμετοχής Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο ποσό των 280 ευρώ ανά εκπαιδευόμενο.
Τα ερωτήματα
Ώστε, μπορεί να συμβαίνει και αυτό; Το περίφημο «Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας» αποτελεί πηγή εσόδων για διδάσκοντες εξ αποστάσεως; Ποιος έκανε πιστοποίηση ώστε οι διδάσκοντες να παρουσιάζονται ως «καταξιωμένοι και με διεθνή εμπειρία εκπαιδευτές εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων»; Αυτά τα μόρια του Π.Δ.152/2013 με τίτλο " Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης" (Άρθρο 14 παρ.5, Άρθρο 10 παρ.5, Άρθρο 6 παρ.4), ποιος θα τα δώσει για να τα βάλουν πού; Δε θα ανασταλεί το συγκεκριμένο Π.Δ.; Ζητούνται δίδακτρα από καθημαγμένους εκπαιδευτικούς σε περίοδο ανθρωπιστικής κρίσης; Δεν είπαμε ότι η Αριστερά θα κόψει με το «μπαλτά» αυτά τα μαραφέτια με την εμπορευματοποίηση των μορίων, την αγορά «πιστοποιητικών διδακτικής επάρκειας», και τις πρωτοποριακές μεθόδους; Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει αρκετά εκφυλιστεί τα τελευταία 40 χρόνια. Μήπως είναι ώρα να την προστατέψουμε από το θανάσιμο εναγκαλισμό με πρακτικές της αγοράς; Δε θα αναχαιτίσουμε την ολοκληρωτική δοξασία των μετρήσιμων μορίων υπέρ μιας δημιουργικής και απελευθερωτικής επιμόρφωσης που αφυπνίζει; Πληρωμένη επιμόρφωση για να υποβιβάζεται η διδασκαλία σε σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές! Πώς, άραγε, μπορεί το υλικό, κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, να είναι και «Πρωτοποριακό»;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου