Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015

ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ


Οι θέσεις μας

 Όσο περνούν οι μέρες από τις εκλογές και την πολιτική αλλαγή της 25ης Ιανουαρίου, που η κοινωνία  ξεπέρασε το φόβο και την τρομοκρατία, δείχνοντας τη θέλησή της να σταματήσουν τα μνημόνια, η λιτότητα, ο αυταρχισμός, η κοινωνική καταστροφή και απαιτώντας να μπει τέρμα στον στραγγαλισμό του λαού μέσω του ληστρικού χρέους, γίνεται φανερό ότι ο πόλεμος συνεχίζεται, σκληρότερος και καθοριστικός για όλες τις γενιές και το μέλλον τους.

 Στη διαπραγμάτευση που συντελείται, οι λεγόμενοι  δανειστές, δηλαδή οι επικυρίαρχοι (ΕΕ-ΔΝΤ), εκβιάζουν και  με τη στήριξη των ντόπιων μνημονιακών συνεργατών τους, προεξαρχόντων των Τραπεζιτών, εργολάβων, εφοπλιστών, καναλαρχών και άλλων πολιτικών «πατριωτικών δυνάμεων», μετατοπίζουν την Κυβέρνηση  όλο και πιο πολύ σε θέσεις πλήρους παράδοσης.

 Οι μνημονιακές δυνάμεις, εντός κι εκτός Ελλάδας, παραμένουν ενωμένες, αποφασισμένες και αδίστακτες. Επιζητούν την αποτυχία της διαπραγμάτευσης (αφού γι’  αυτούς δεν υπάρχει θέμα συζήτησης)  και μέσω αυτής, την υποταγή του λαού και το ξεπούλημα της χώρας. Οι συζητήσεις δεν γίνονται με όρους σεβασμού και ισοτιμίας και  έχουν στόχο την πλήρη και ολοκληρωτική ευθυγράμμιση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (και μάλιστα με παραδειγματικό τρόπο) στα μνημονιακά πλαίσια.

 Ο Λαός όμως δεν χρωστάει τα δάνειά τους, δεν ξεπουλάει την πατρίδα του και δεν θα πληρώσει το λογαριασμό της χρεωκοπίας τους. Με τους αγώνες του πρέπει να θέσει τα πραγματικά διλήμματα που είναι: ανεξαρτησία ή υποταγή, εργασιακός μεσαίωνας ή αξιοπρεπής διαβίωση.

 Στην εκπαίδευση τώρα, η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών, μαρτυρεί την ατολμία του εγχειρήματος. Θα ήταν προτιμότερο και πιο έντιμο, να ορισθούν  ως πολιτικές επιλογές κομματικά πρόσωπα για μια μεταβατική περίοδο και αμέσως μετά να καταργηθεί ο θεσμός. Αντ’ αυτού επιλέχτηκε η υποκριτική επιλογή τους.  Παράλληλα, παραμένουν σε ισχύ μνημονιακοί νόμοι που (και πριν το μνημόνιο) την οδήγησαν σε αλλοίωση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών στη διάλυση, τους μισθούς στην καθήλωση, την ασφάλιση, περίθαλψη και σύνταξη, σε προνόμιο για λίγους. Τα  σχολεία κατηγοριοποιούμενα (παραμένει η ΑΔΙΠΔΕ) οδηγούνται στην απαξίωση, προσφέροντας τα φιλέτα της δημόσιας εκπαίδευσης στους ιδιώτες. Το αυταρχικό εκπαιδευτικό μοντέλο παραμένει (παρά τις επιμέρους και ασύνδετες  αλλαγές). Η εκπαίδευση με την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ προσαρμόζεται στις ανάγκες του εργασιακού και κοινωνικού μεσαίωνα που κυριαρχεί.

 Οι επιμέρους παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο πλαίσιο (πάγωμα αξιολόγησης, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, επαναπρόσληψη των απολυμένων καθηγητών, επανίδρυση των καταργημένων ειδικοτήτων, οι αλλαγές στα ΑΕΙ, το πανεπιστημιακό άσυλο, η αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου των Δ.Υ, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών-εργαζομένων), αποτελούν ιστορικής σημασίας νίκες της μαχόμενης εκπαίδευσης, υπό την έννοια ότι δικαιώνουν σκληρούς αγώνες, κατοχυρώνουν δικαιώματα, κρατούν ενεργό και διευρύνουν το πεδίο της μάχης  για την ανατροπή.

 Δυστυχώς, το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν άγγιξε ζητήματα που άπτονται των δημοσιονομικών και μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας. Δεν έδωσε καμιά απάντηση για τα  κενά και τους χιλιάδες αναγκαίους διορισμούς που δε φαίνονται στον ορίζοντα, την ειδική αγωγή, τα νηπιαγωγεία, την επιβεβλημένη μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Ούτε νύξη βέβαια για την αποκατάσταση των δραματικών μισθολογικών και ασφαλιστικών περικοπών της τελευταίας πενταετίας.

  Όσο κι αν είναι ένα θετικό βήμα, η κατάργηση διατάξεων της αξιολόγησης θαμπώνει, γιατί δε συνοδεύεται από το ξεκλείδωμα του βαθμολογίου και την ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Οι φραστικές αναφορές στα κείμενα του Υπουργείου σε μια άλλη αξιολόγηση στο μέλλον, που θα τη λέμε «αποτύπωση», είναι αποτέλεσμα πιέσεων συγκεκριμένων κύκλων και δε μας επιτρέπει να εφησυχάζουμε, την ίδια στιγμή μάλιστα που η πρασινογάλαζη ηγεσία της ΔΟΕ κάνει το «λαγό» για μια τέτοια εξέλιξη, με εκδηλώσεις ανά τη χώρα!

  Μετά τις αρχικές παλινωδίες, οι τελικές ανακοινώσεις σε σχέση με τον τρόπο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης δείχνουν καθαρά ότι στην πράξη ευνοείται η μεγάλη σχολή των προθύμων αξιολογητών, η μεγάλη πλειοψηφία των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης, αλλά και ορισμένων Διευθυντών σχολείων που μετήλθαν κάθε μέσου, για να υλοποιηθεί ένα ολοκληρωτικής έμπνευσης σύστημα αξιολόγησης, την ώρα που ο κλάδος αγωνιζόταν και ΜΑΤ-ωνε για το ιστορικό διακύβευμα του δημοκρατικού σχολείου. Είναι φανερό ότι η μαχόμενη εκπαίδευση, που  απαιτεί να αποκαθηλωθεί εδώ και τώρα όλος ο διοικητικός μηχανισμός των προθύμων της αξιολόγησης, δε θα επιτρέψει την εκ νέου «νομιμοποίησή» του.

 Μόνη λύση, οι εργαζόμενοι να ανατρέψουν τον δυσμενή συσχετισμό. Αυτή την αγωνιστική ενότητα προτείνει και υπηρετεί η Ενωτική Δράση. Αυτό το δρόμο θα ακολουθήσει με συνέπεια και εντιμότητα. Πρώτος σταθμός  τα εκπαιδευτικά συνέδρια του Ιουνίου όπου θα δώσει μάχη για να γίνουν τα σωματεία εργαλεία αλληλεγγύης και αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.  Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας μαχόμαστε για την αφαίρεση των «συνδικαλιστικών προνομίων» που συνέτειναν στη διαμόρφωση πελατειακών σχέσεων και στην γραφειοκρατικοποίηση των συλλόγων.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Τούτη την ώρα καμιά πολιτική ή συνδικαλιστική δύναμη του κινήματος δε συγχωρείται να αγνοεί την ανάγκη μαζικών ενωτικών λαϊκών κινητοποιήσεων, να αρκείται στην καθαρότητα και την περιχαράκωση, να μην εργάζεται για έναν μεγάλο ξεσηκωμό που θα επιβάλλει το δίκιο μας, ενάντια στο Τείχος των εκβιασμών της Ε.Ε., των Αγορών και των εγχώριων εκφραστών και υποστηρικτών τους.  Μόνο έτσι  θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα των μαθητών μας στη μόρφωση και τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Τα αιτήματά μας συνοπτικά.

Ø Εκπαιδευτικά  και εργασιακά :

·        Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης (Ν. 2986/2002, Ν. 3848/2010, Ν. 4024/2011, Ν. 4142/2013 και Π.Δ. 152/2013).  Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Επαναλειτουργία των Διδασκαλείων, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση για όλους τους εκπαιδευτικούς

·        Άμεση κάλυψη όλων των κενών  θέσεων εκπαιδευτικών – Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Θεσμοθέτηση των αναγκαίων οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτ. σχολείου – Άρση των αδικιών που προέκυψαν από τις   μνημονιακές-εκβιαστικές μετατάξεις Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου τόσο για τους συναδέλφους της α/θμιας που στερήθηκαν το δικαίωμα της μετάθεσης, όσο και για τους συναδέλφους από τη β/θμια που πρέπει να έχουν το δικαίωμα ή της ανάκλησης ή της παραμονής τους στο ΠΥΣΠΕ που μετατάχθηκαν.

·        Ίδρυση και στήριξη των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής  και μονιμοποίηση των εκπ/κών της.

·        Κατάθεση αίτηση συνταξιοδότησης, όπως και των άλλων υπαλλήλων, σε ελεύθερη ημερομηνία, επιλογής του υπαλλήλου.

·        Αύξηση των δαπανών για την παιδεία – Ενίσχυση του ενιαίου δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, κόντρα στο σχολείο της αγοράς.

·        Κατάργηση όλου του αντιασφαλιστικού νομοθετικού πλαισίου. Καμιά “αξιοποίηση” των αποθεματικών των ταμείων για την πληρωμή του χρέους.

ΙΙΙ. Για το συνδικαλιστικό κίνημα

·        Άμεση παύση κάθε δίωξης και ανάκληση αργιών και ποινών που επιβλήθηκαν με βάση το ισχύον αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. το οποίο και πρέπει να καταργηθεί.

 

·         Μείωση της ετήσιας συνδρομής μας.

·        Δύο το πολύ θητείες στα όργανα του κλάδου και επαναφορά στην τάξη.

 

 

ΕΝΩΤΙΚΗ  ΔΡΑΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Για την 84η ΓΣ της ΔΟΕ και για το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ

Γκαραγκάνη Αγγελική

Γκαραγκάνης Αναστάσιος

Ζαγανάς Κωνσταντίνος

Ζιάκα Άννα

Καφρίτσας Θανάσης

Κουτσιούμπα Ζωή

Λιάκου Χαρά

Παπαντώνης Μιχάλης

Παπασακελλαρίου Ηλίας

Παρασκευά Τασία

Σακελλαρίου Γεώργιος

Τσιτσιμπής Γεώργιος

Τσουπαροπούλου Αντωνία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου