ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
sintonistikopilotika@gmail.com
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Είμαστε συνάδελφοι που εργαζόμαστε σε πιλοτικά σχολεία. Η πρώτη επιμόρφωση μας έδωσε την ευκαιρία να γνωριστούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις και προβληματισμούς. Με την πρώτη μας επαφή διαπιστώσαμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων αντιμετωπίζει με την ίδια ανησυχία και σκεπτικισμό την πιλοτική εφαρμογή του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Έτσι πήραμε την πρωτοβουλία να συναντηθούμε και να προσπαθήσουμε να συστηματοποιήσουμε τις σκέψεις μας σχετικά με το σχολείο που σχεδιάζεται αλλά και να συντονίσουμε τις δράσεις. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο συναντήσεις αλληλοενημέρωσης και συντονισμού και έχουν συνταχθεί τρία ενημερωτικά δελτία σχετικά με το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=60143, http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=60335 και http://www.alfavita.gr/artro.php?id=57812). Θεωρούμε ότι η προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε τα κοινά μας προβλήματα με συλλογικό τρόπο καθιστά τη δράση αποτελεσματικότερη δεδομένης και της «εγκατάλειψης» μας από την Ομοσπονδία μας.
Όπως θα έχετε πληροφορηθεί έχει ήδη ξεκινήσει σε κάποια σχολεία η αξιολόγηση της κατ’ ευφημισμό πιλοτικής εφαρμογής του Νέου Σχολείου. Η αξιολόγηση αυτή επιχειρείται να γίνει με τη φιλική επίσκεψη κάποιων προωθητών που έχουν αναλάβει τα σχολεία μας. Οι προωθητές αυτοί, που μπορεί να είναι δάσκαλοι, ή σχολικοί σύμβουλοι ή συνεργάτες Πανεπιστημίων, έχουν αναλάβει να αξιολογήσουν την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να ολοκληρωθεί άμεσα διότι έτσι επιτάσσουν τα χρονοδιαγράμματα της εκτέλεσης των ενεργειών του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Ενός προγράμματος που όλοι γνωρίζουν ότι δεν έχει εφαρμοσθεί διότι ήταν αδύνατη η εφαρμογή του. Μιας αξιολόγησης που έχει σκοπό να εκταμιευθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ και να νομιμοποιήσει με επιστημονικοφανείς όρους την επιτυχία και την αποτελεσματικότητα του Νέου Σχολείου. Ενός ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που δεν αφορά το σχολείο αλλά τη χρηματοδότηση επιτροπών, συμβούλων, ειδικών και παρα-ειδικών. Σε αυτή τη φαρσοκωμωδία μιας ακόμη ψευδεπίγραφης μεταρρύθμισης δεν μπορούμε να προσφέρουμε τη συναίνεση μας. Στην παρούσα φάση, τη στιγμή που η χώρα και οι πολίτες πτωχεύουν και οδηγούνται στην εξαθλίωση εγείρεται για μας θέμα ηθικής τάξης. Τι χρειάζεται ένα ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, αν δεν είναι ένα σχολείο που να συναντάται με τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, με στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου που θα αποτελέσει το όχημα για το μετασχηματισμό της κοινωνίας στη βάση των λαικών αναγκών; Τι χρειάζεται να έχουμε αυτή την τεράστια ροή εκατομμυρίων, όταν ούτε ένα ευρώ δεν φτάνει στα σχολεία αλλά ξοδευέται σε αμοιβές ειδικών και συμβουλατόρων; Σε αυτή την διαδικασία κατασπατάλησης δημοσίων πόρων, εμείς οι δάσκαλοι δεν μπορούμε με οποιαδήποτε τρόπο να συναινέσουμε. Ιδιαιτέρως όταν καλούμαστε ως μαριονέτες να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του προγράμματος μεταμορφωνόμενοι άλλοτε σε ευτυχείς επιμορφούμενους και άλλοτε σε σκεπτόμενους αξιολογούμενους.
Καλούμε εσάς τους συναδέλφους των πιλοτικών σχολείων να πλαισιώσετε την προσπάθεια μας αλλά και τους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών ΠΕ να συμβάλλουν στη διάχυσης της πληροφόρησης σχετικά με τα πιλοτικά σχολεία και στο συντονισμό των δράσεων μας.
Όλοι μαζί να αναδείξουμε το θέμα του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και να συντονίσουμε τις δράσεις προκειμένου η ΔΟΕ να επιτελέσει επιτέλους το ρόλο της που συνίσταται στην προάσπιση του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.
Οι δάσκαλοι δεν είμαστε διεκπεραιωτές διοικητικών διαδικασιών του κράτους, δεν είμαστε συνδιαχειριστές πολιτικών που πλήττουν τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Δεν διαλύσαμε και δεν θα διαλύσουμε μαζί τη δημόσια εκπαίδευση. Αντιστεκόμαστε στη νομιμοποίηση πολιτικών που διαλύουν το δημόσιο και ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Μπορείτε να επικοινωνείτε με το συντονιστικό στην ηλεκτρονική διεύθυνση sintonistikopilotika@gmail.com. Με τον τρόπο αυτό, αλλά και με συναντήσεις που ορίζονται, μπορούμε να ενημερωνόμαστε αλλά και να συντονίζουμε τη δράση μας.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου