Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Το έγκλημα των συγχωνεύσεων


Διαρκές το έγκλημα των συγχωνεύσεων…

Μετά από το περσινό προγκρόμ των συγχωνεύσεων των σχολείων, όλων των βαθμίδων, ζούμε τώρα τη συνέχισή του. Τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά, πέρα από τον οποιοδήποτε εξορθολογισμό θέλουν να παρουσιάσουν οι υπεύθυνοι. Για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία για τους σκοπούς των ενεργειών που καλούνται να υλοποιήσουν οι διοικήσεις των υπουργείων, η Κοινή Υπουργική Απόφαση βασίζεται στο άρθρο 35 του ν. 4024/2011 περί πλεονάζοντος προσωπικού και μεταφοράς του σε άλλο οργανισμό ή κατάργησης των οργανικών θέσεων. Εντυπωσιακή είναι και η ημερομηνία έκδοσης: 1/1/2012.

Σε αυτό το σχεδιασμό εντάσσεται και η εγκύκλιος 10112 /Δ4 του Υπουργείου παιδείας που καλεί έως 10/2/2012 τους Διευθυντές εκπαίδευσης και έως 2/3/2012 τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να κάνουν νέες εισηγήσεις για συγχωνεύσεις.

Όλα αυτά σημαίνουν πως οι φετινές συγχωνεύσεις καταργήσεις θα είναι πολύ πιο επώδυνες από τις περσινές. Οι δε παρενέργειες, σε επίπεδο κοινωνίας, πολυτροπικές:

• εγκατάλειψη αξιόλογων, άρτιων σχολικών υποδομών (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γήπεδα, αίθουσες εκδηλώσεων), τις οποίες έχουν πληρώσει οι φορολογούμενοι

• μαρασμός και πλήρης ερήμωση στα χωριά με ταυτόχρονη συρρίκνωση της αγροτικής παραγωγής, τη στιγμή που η περιφεριεακή ανάπτυξη θα έπρεπε να είναι πυλώνας στήριξης

• μετακύλιση του οικονομικού βάρους μεταφοράς των παιδιών στους γονείς αφού οι Καλλικρατικοί δήμοι δεν διαθέτουν τους πόρους

• αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για χιλιάδες παιδιά και διάρρηξη της συναισθηματικής σχέσης του μαθητή με το σχολείο και τους δασκάλους του την ίδια ώρα που τα ελληνικά σχολεία στερούνται υποστήριξης από το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικές/-ούς λειτουργούς κ.λπ.)

• δημιουργία πολυδύναμων μεγάλων απρόσωπων σχολικών μονάδων με απαράδεκτες έως ανύπαρκτες υποδομές, πολυπληθή τμήματα, όξυνση των φαινομένων βίας.

• υποχρέωση των παιδιών να μετακινούνται καθημερινά σε μικρές ή μεγάλες αποστάσεις, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση του φαινομένου της μαθητικής διαρροής,

• μείωση των οργανικών θέσεων που σημαίνει κατάργηση της μόνιμης θέσης εργασίας των εκπαιδευτικών και υποχρέωση καθημερινής ή μόνιμης μετακίνησης στον τόπο του παραμένοντος σχολείου, αύξηση των αδιόριστων εκπαιδευτικών (ακόμα και των διοριστέων με ΑΣΕΠ) κ.λπ. "

Ενδεικτικές παράμετροι του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-τραπεζιτών με τις ευλογίες και τη σύμφωνη γνώμη ΕΕ-ΔΝΤ, σε έναν εξαθλιωμένο ήδη πληθυσμό, μιας ανάλγητης πολιτικής.


Λιγότερα σχολεία – διευθυντές σε ρόλο εργοδότη – αξιολόγηση


Το ότι σχεδιάζουν απολύσεις φαίνεται και από το ότι ήδη έχουν χτίσει ή χτίζουν όλο το απαραίτητο οικοδόμημα: Την αξιολόγηση, όπου όποιος «δεν κουμπώνει στις απαιτήσεις μας θα απολύεται» (τάδε έφη Διαμαντοπούλου!) και τις λιγότερες θέσεις εργασίας για να προκύψει ο αριθμός εκπαιδευτικών που θα είναι αναλώσιμος στο μύλο της ανεργίας.

Θέλουν να πλασάρουν το παραμύθι πως μόνο οι «ακατάλληλοι» εκπαιδευτικοί απολύονται για να αναγκάσουν όσους παραμείνουν να έχουν μόνιμα σκυμμένο το κεφάλι στις επιλογές του κεφαλαίου για το σχολείο που χρειάζεται η αγορά

Ο δε γραφειοκρατικός κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ διαμαρτύρεται «έντονα και θα αντιδράσει ακόμη πιο έντονα αν αυτή η διαδικασία εξελιχθεί σε βάρος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών». Το λύκο τον βλέπουμε, τον ντορό ψάχνουμε.


Κανένας εφησυχασμός


Γι αυτό όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές, κόντρα στις ανέξοδες περσινές κορώνες τοπαρχών που δήθεν θα ξεσηκώνανε το νομό για να μην περάσει το άδικο, να πάρουμε στα χέρια μας την οργάνωση της αντίστασης, ώστε να μην προχωρήσει καμιά συγχώνευση, καμιά κατάργηση σχολείου στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Όλοι μαζί να κινηθούμε, με σκοπό να υπάρξει συντονισμός δράσης και κινητοποιήσεις, παράσταση στις διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και Πανθεσσαλικός συντονισμός με στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.


ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου