Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Μιχάλης Κατσαρός

" Κατά Σαδδουκαίων" (Απόσπασμα-Μιχάλης Κατσαρός-1η έκδοση το 1953)    
..........
..........
.........
Τους ύπατοuς εγώ ανάδειξα στις συνελεύσεις
κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα
φορέσαν πορφυρούν ατίθασον ένδυμα
σανδάλια μεταξωτά η πανοπλία-
εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου
η θέλησή μου που καταπατήθηκε
τόσους αιώνες.

Τους άλλους απ' την πέτρα και το τείχος μου
καθώς νερό πηγής τους είχα φέρει
η θρησκεία τους μυστηριώδης δεισιδαιμονία
τ' άλογά τους απ' τον κάμπο μου.
δε μου επέτρεψαν να δω τον Αυτοκράτορα
τους ύπατους δεν άφηναν να πλησιάσω
σε μυστικά συμπόσια και ένδοξα
τη θέλησή μου την καταπατήσανε
τόσους αιώνες.


Τώρα κι εγώ υποψιάζομαι
όλο το πλήθος των αυλοκολάκων
όλους τους ταπεινούς γραμματικούς
τους βραβευμένους με χρυσά παράσημα
λεγεωνάριους και στρατηλάτες
υποψιάζομαι τις αυλητρίδες τη γιορτή
όλους τους λόγους και προπόσεις
αυτούς που παριστάνουνε τους εθνικούς
τον πορφυρούν χιτώνα του πρίγκιπος
τους συμβουλάτορες και τους αιρετικούς
υποψιάζομαι συνωμοσία
νύκτα θα ρεύσει πολύ αίμα
νύχτα θα εγκαταστήσουν τη βασιλεία τους
νέοι πρίγκιπες με νέους στεφάνους
οι πονηροί ρωμαίοι uπάλληλοι του

του αυτοκράτορος

τοιμάζουνε κρυφά να παραδώσουν
να παραδώσουν τα κλειδιά και την
υπόκλισή τους.

Εγώ πάλι μέσα στο πλήθος διακλαδίζομαι
η θέλησή μου διακλαδίζεται μέσα στο πλήθος
μαζεύω τους σκόρπιους σπόρους μου
για την καινούρια μακρινή μου ανάσταση
μαζεύω.

.............
Κάτω
στο βάθος
τόσα πέλματα βαριά
Ακούω νάρχεται καινούριο βήμα.
Υ.Γ.Οι Σαδδουκαίοι ήταν πολιτικό ρεύμα κυρίως (με θρησκευτικό μανδύα), με τάση  προσδένονται στο άρμα των εκάστοτε δυνατών (για την εποχή τους ήταν οι Ρωμαίοι). Συντηρητικοί και ελιτιστές και ωφελιμιστές επεδίωκαν με κάθε μέσο τη διατήρηση του ιερατικού τους αξιώματος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου