Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Εκπαιδευτικοί Ηρακλείου -Ρεθύμνου: «Γιατί αντιδράμε σ’ αυτήν την αξιολόγηση»


Εκπαιδευτικοί Ηρακλείου -Ρεθύμνου: «Γιατί αντιδράμε σ’ αυτήν την αξιολόγηση»
Οι πρόεδροι των διδασκαλικών συλλόγων Ηρακλείου και Ρεθύμνου, Γιώργος Μακράκης και Γιώργος Τρούλης, μιλούν στην Ελίνα Φαρσάρη
Απόλυτα επιτυχημένη ήταν η κινητοποίηση που διοργάνωσε η εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης στο Ηράκλειο, ενάντια στο σύστημα της αξιολόγησης που ευαγγελίζεται και ετοιμάζεται να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς. Με αφορμή την κινητοποίηση το Irakliolive, μίλησε με τους προέδρους των Διδασκαλικών Συλλόγων του Ηρακλείου και του Ρεθύμνου, Γιώργο Μακράκη από το Σύλλογο «Δ. Θεοτοκόπουλο» και Γιώργο Τρούλη από το Σύλλογο Δασκάλων –Νηπιαγωγών Ρεθύμνου.
Ο κ. Γιώργος Μακράκης
Οι δύο εκπαιδευτικοί εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους εναντιώνονται στην αξιολόγηση με τη μορφή που έχει προαποφασίσει το Υπουργείο Παιδείας, ενώ δήλωσαν κατηγορηματικά ότι η αντίδρασή τους δεν αφορά στη μη αξιολόγηση, αλλά στο σύστημα που επιλέγεται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Ο κ. Γιώργος Τρούλης
- Εκπροσωπείτε τους εκπαιδευτικούς φορείς που διοργάνωσαν την κινητοποίηση στο Κέντρο Επιμόρφωσης Ηρακλείου ενάντια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και πετύχατε την ακύρωση της διαδικασίας. Πιστεύετε ότι το μήνυμα από την Κρήτη θα έχει αντίκτυπο στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας;
«Σήμερα η δυναμική και μαζική παρουσία των Εκπαιδευτικών απ΄ όλη την Κρήτη έδωσε την ηχηρή απάντηση στην αυταρχική αξιολόγηση που πέρασε με το Προεδρικό Διάταγμα. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε και με άλλες μορφές κινητοποίησης αν χρειαστεί».
- Ποιοι είναι οι λόγοι που σας κάνουν να αντιδράτε στη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης του κλάδου σας;
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι με τη συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης στην ουσία θα οδηγηθούμε σε κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, και με προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Για να λειτουργήσει στοιχειωδώς το δημόσιο σχολείο θα καταλήξουμε να αναζητάμε πόρους εκτός του τακτικού προϋπολογισμού, διαμορφώνοντας μια εκπαίδευση με προφίλ ελεύθερης αγοράς. Αντιδράμε επειδή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει και εμάς αλλά και τους μαθητές μας ως αριθμητικά και ποσοτικά μεγέθη. Δεν θα κουραστούμε να το λέμε: ΄΄Δεν είμαστε αριθμοί΄΄».
- Η φετινή σχολική χρονιά έχει χαρακτηριστεί ως η δυσκολότερη των τελευταίων δεκαετιών, από πολλές απόψεις. Ζώντας την κατάσταση εκ των έσω, ποια νομίζετε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σήμερα;
«Είναι προφανές ότι τα προβλήματα μας δεν περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο στην κάλυψη των κενών θέσεων στα σχολεία, που ειδικά φέτος έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Στο δημόσιο σχολείο διαμορφώνονται συνθήκες τέτοιες, που αν κριθεί απαραίτητο από την τρόικα και από την κυβέρνηση, ανά πάσα στιγμή μπορούμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με νέες απολύσεις εκπαιδευτικών. Λέμε ότι το δημόσιο σχολείο συρρικνώνεται και πράγματι έτσι είναι. Δείτε τι έχουμε αντιμετωπίσει φέτος στην Κρήτη. Καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, πρακτική που είναι και αντιπαιδαγωγική αλλά και επικίνδυνη πολλές φορές όταν μιλάμε για μαθητές τόσο μικρών ηλικιών και υποχρεωτικές μετακινήσεις παιδιών σε όμορα σχολεία. Αν αυτό δεν είναι συρρίκνωση, τότε τι είναι; Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί παραμένουν σε στασιμότητα, και μισθολογική αλλά και βαθμολογική. Πιστεύουμε ότι το παιδαγωγικό και δημοκρατικό περιβάλλον της σχολικής μονάδας, μετατρέπεται σε ένα άκρως ανταγωνιστικό πεδίο, σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς, γεγονός που θα έχει αναπόφευκτα συνέπειες στη μόρφωση και την κουλτούρα των ίδιων των μαθητών αλλά και της κοινωνίας ευρύτερα».
- Τι θα λέγατε σε όλους όσοι ισχυρίζονται ότι προσπαθείτε να αποφύγετε την αξιολόγηση;
«Το επιχείρημα αυτό είναι ανυπόστατο. Η επιμόρφωσή μας, αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου εδώ και δεκαετίες. Ο εκπαιδευτικός κόσμος είχε και έχει πρόταση για την αξιολόγηση με βασικά χαρακτηριστικά την ανατροφοδότηση και τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Εμείς επιδιώκουμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αναβάθμιση της ποιοτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, κάτι που δυστυχώς η ίδια η πολιτεία αντιστρατεύεται. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εδώ και τρία χρόνια έχει αναστείλει τη λειτουργία της μοναδικής δομής επιμόρφωσης που υπήρχε, δηλαδή τα Διδασκαλεία και δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση επαναλειτουργίας τους».
- Σε όλες τις κινητοποιήσεις σας, το αίτημα που κυριαρχεί αφορά στο δημόσιο, δωρεάν σχολείο. Γιατί πιστεύετε ότι οδηγούμαστε σε απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης;
«Εσείς έχετε ενδείξεις για το αντίθετο; Οι σχολικές μονάδες υποχρηματοδοτούνται συνεχώς, την ώρα που είναι εμφανής η προσπάθεια υποβάθμισης των δομών αντισταθμιστικής αγωγής, όπως είναι η ειδική αγωγή, το ολοήμερο σχολείο, η λειτουργία των τμημάτων ένταξης, υποδοχής κ.λ.π. ΄΄θεσμοί΄΄ που αγκάλιασε η κοινωνία με ενθουσιασμό. Η υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι δυστυχώς μια πραγματικότητα. Σ' αυτό το πλαίσιο το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να βάλει τον επίλογο στο σχέδιο διάλυσης του δημόσιου δωρεάν σχολείου.
Η σημερινή μέρα, όμως, αποδεικνύει την αποφασιστικότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Κρήτη, να σταματήσει τα σχέδια της κυβέρνησης και να προασπίσει το δημόσιο σχολείο και την ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Δείτε εδώ αναλυτικό ρεπορτάζ του Irakliolive από τη σημερινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στο Ηράκλειο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου