Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Σχετικά με την λεγόμενη αναπλήρωση στην Καρδίτσα


Σχετικά με την λεγόμενη αναπλήρωση στην Καρδίτσα

Δύο ήταν τα βασικά ζητήματα για τα οποία οι μαθητές μας φέτος προχώρησαν σε καταλήψεις και σε αποχές, στην αρχή του σχολικού έτους, αφού πρώτα τα γνωστοποίησαν στις διευθύνσεις των σχολείων τους, αλλά, φυσικά, απάντηση στα αιτήματά τους δεν έπαιρναν.

Το πρώτο ζήτημα ήταν τα εκατοντάδες κενά καθηγητών, ακόμα και σε μαθήματα πανελλαδικά εξεταζόμενα, που σε πολλά σχολεία έφτασαν Χριστούγεννα για να καλυφθούν. Υπάρχει φυσικά και η κραυγαλέα περίπτωση Γ' Τάξης σε ΕΠΑΛ της πόλης μας, που το κενό καλύφθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου, μετά από πιέσεις γονέων, μαθητών και τοπικής ΕΛΜΕ. Τα κενά αυτά ήταν οι ώρες των καθηγητών, τους οποίους έστειλε σε διαθεσιμότητα και απόλυση το Υπουργείο Παιδείας και στη θέση τους έστειλε καθηγητές με μπλοκάκι, για να διδάξουν την ύλη, παραδίδοντας δέκα-δέκα τις σελίδες. Είχε προηγηθεί η απειλή ότι θα τους διώξουν, αν δεν ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη.

Το δεύτερο ζήτημα ήταν ο νόμος για το λεγόμενο «νέο Λύκειο» και οι εξετάσεις που προβλέπει για προαγωγή μέσα από τράπεζα θεμάτων. Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς με ανακοινώσεις που δημοσιεύσαμε, με άρθρα στον τύπο, με κάλεσμα στην ομοσπονδία γονέων νομού Καρδίτσας, και με ενημερωτικές εκδηλώσεις προσπαθήσαμε να αναδείξουμε το πραγματικό πρόσωπο του σχολείου, που η πολιτική του Υπουργείου υλοποιεί. Προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στα ψεύδη του Υπουργείου και να αποδείξουμε ότι φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, γίνεται ολοφάνερο πως η Παιδεία οδηγείται στο εκτελεστικό απόσπασμα. Φτάσαμε στις διακοπές του Πάσχα για να αποκαλυφθεί η τεράστια υποκρισία αυτών που δήθεν κόπτονται για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Δεν έχουμε μέχρι σήμερα ακούσει πιο αντιπαιδαγωγικές, πιο φλύαρες, άνευ ουσιαστικού περιεχομένου, στα όρια του γελοίου, αλλά και ταυτόχρονα πιο δημαγωγικές δηλώσεις από τον πολύ σταθερό στις απόψεις του και αδαή παράλληλα υφυπουργό. Τη μια μέρα μας πρόσταζε να κάνουμε μάθημα, γιατί αλλιώς θα διωχθούμε πειθαρχικά, θέλοντας να «σφίξει τα λουριά» στους ανυπάκουους, ενώ την άλλη υπενθύμιζε το καθήκον που έχει ο «καλός» μαθητής και ο «καλός» καθηγητής, αφού κατάλαβε το ανυπόστατο των απειλών που είχε εκστομίσει την προηγούμενη μέρα. Έτσι, παρότι η ΕΛΜΕ Καρδίτσας προκήρυξε στάσεις εργασίας και συμπορεύτηκε εγκαίρως με την ομοσπονδία γονέων, η οποία, σημειωτέον, τάχθηκε ανοιχτά με ανακοίνωσή της ενάντια στη φάρσα της αναπλήρωσης, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν.

Γνωρίζουμε πως η πρόταση της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ (που κατά πλειοψηφία έγινε δεκτή) για στάσεις εργασίας στις ημέρες της αναπλήρωσης αποτελεί αποσπασματική απάντηση στον επιθετικό καταιγισμό εγκυκλίων από το Υπουργείο, όπως επίσης γνωρίζουμε πως υπήρχε το ενδεχόμενο να μην την υιοθετήσουν οι συνάδελφοι. Παρ’ όλα αυτά ήταν αναγκαίο να καταδειχθεί η αντίθεση του σωματείου στον αυταρχισμό και στην υποκρισία του Υπουργείου και οφείλαμε να διευκολύνουμε τους συναδέλφους που είχαν αποφασίσει να μην συμμετάσχουν στη φάρσα της αναπλήρωσης.   

Τελικά η τόσο απαραίτητη «αναπλήρωση» έγινε !

ΝΑΙ, πράγματι, καλύφθηκε μέσα στις τρεις μέρες η χαμένη ύλη εκατοντάδων ωρών! Καλύφθηκε μάλιστα τόσο καλά, που ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης, σε μερικά σχολεία έδωσε την άδεια για περίπατο, ενώ άλλα έκαναν εκκλησιασμό και προβολή ταινιών. Άρα είχαμε και εδώ πλεόνασμα διδακτικού χρόνου!!! Το κυριότερο όμως είναι, ότι το Υπουργείο, δια μέσου των αντιπροσώπων του στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στο Νομό Καρδίτσας, που είναι πάντα τόσο πρόθυμοι να εκτελέσουν τις διαταγές του, ακόμα και αυτές που αφορούν στους μαθητές της ειδικής αγωγής (όλοι ξέρουμε πόσο σφιχτά, μέχρις ασφυξίας, αγκαλιάζει αυτά τα παιδιά η κεντρική πολιτική του Υπουργείου) προσπάθησε να δώσει το εξής μήνυμα: Αυτά που εμείς αποφασίσαμε θα γίνουν. Θέλουμε σχολείο για λίγους, απόλυτα πειθαρχημένους, μαθητές και εκπαιδευτικούς «με το λουρί στο σβέρκο». Όποιος αντιτίθεται, θα λοιδορείται, θα απειλείται και αν δεν υπακούσει, θα «πατάσσεται» αν χρειαστεί. Ευτυχώς δεν χρειάζεται να απειλήσει περισσότερο το Υπουργείο, αφού οι στάσεις εργασίας δεν είχαν συμμετοχή. Αντίθετα, ο λαλίστατος τις τελευταίες μέρες Υφυπουργός μας, ευχαρίστησε θερμά τους εκπαιδευτικούς για την συμμετοχή τους στην «αναπλήρωση» και χαρούμενος διαλάλησε πως η αναπλήρωση έγινε και το Δημόσιο Σχολείο σώθηκε από τα φροντιστήρια.

Έτσι οργανώθηκε μια θεατρική παράσταση που παίχτηκε στα σχολεία μας, στις 23, 24, και 25 του Απρίλη, με σκηνοθέτη το Υπουργείο Παιδείας, με την αμέριστη υποστήριξη των ΜΜ«Ε» και τη «φιλική συμμετοχή» στο θίασο όλης της διοίκησης. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν ακίνητοι την επιτυχημένη φαρσοκωμωδία, αλλά οι μαθητές «δραπέτευσαν» εγκαίρως από το θέατρο του παραλόγου και της υποκρισίας και την Παρασκευή το πρωί δόνησαν την πόλη μας με τις δυνατές και πάλλουσες φωνές τους, γιατί καταλαβαίνουν πολύ καλά, όπως κι εμείς οι εκπαιδευτικοί επίσης, πως η διάλυση του Σχολείου απειλεί την ύπαρξη όλων μας, τόσο των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών. Η κίνηση των μαθητών μας είναι η ελπίδα. Και επειδή όλα αυτά τα πυρά που δέχονται το Δημόσιο Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί δεν αντιμετωπίζονται αποσπασματικά, το ερώτημα επανατίθεται ξανά και ξανά, επίμονα και βασανιστικά, όσο η κατεδάφιση του σχολείου συνεχίζεται:

«Δάσκαλε, θα αφήσεις μόνα τα παιδιά;»

 

Για την ΕΝΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ:

Τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Αμπατζή Γεωργία, Γκαραγκάνη Λένα, Ματιάτου Διονυσία, Φυτσιλής Αλέξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου