Ευτυχώς
υπάρχουν άοκνοι συνάδελφοι που διαβάζουν τα σχέδια του ΟΟΣΑ απ' το πρωτότυπο
και μας απαλλάσσουν από ένα επίπονο ψάξιμο. Αναρωτιούνται οι εγκέφαλοι του ΟΟΣΑ
αν τα Σχολεία έχουν μέλλον στο οικονομικό περιβάλλον που σχεδιάζει.....
ποιος πάλι; ο ΟΟΣΑ.
Όπως
φαίνεται ο ΟΟΣΑ τρέχει.
Εμείς
τρέχουμε όσο χρειάζεται για να σώσουμε τα παιδιά μας ;;;;;;;
Do
schools have a future?
The
story begins with the future of schools.
In
2001, the OECD suggested six potential scenarios for the future. ‘Distilling
the infinite range of possible futures into a limited number of polar “types”,
however, stimulates consideration of the strategic choices to be confronted and
the principal dimensions of change.
The
scenarios invite the questions: a) how probable, and b) how desirable, each
is.’ (OECD, 2001:77).
These
have been revisited and recast a decade later but rest on similar assumptions
and projections.
Scenario 1.a: "Bureaucratic School Systems
Continue
Scenario 1.b "Teacher exodus - The 'meltdown
scenario'
2. RE-SCHOOLING
Scenario 2.a "Schools as Core Social Centres
Scenario 2.b "Schools as Focused Learning
Organisations"
3. DE-SCHOOLING
Scenario 3.a "Learning Networks and the Network Society"
Scenario 3.b "Extending the Market Model
Τα σχολεία έχουν μέλλον;
Το θέμα μας είναι το μέλλον των σχολείων.
Το 2001 ο ΟΟΣΑ πρότεινε έξι πιθανά σενάρια για το μέλλον
τους . «Από την άπειρη ποικιλία των πιθανών μελλοντικών εξελίξεων σε έναν
περιορισμένο αριθμό πολικών "τύπων"».
Ωστόσο, εγείρεται το θέμα της εξέτασης των στρατηγικών επιλογών που
πρέπει να αντιμετωπιστούν και οι κύριες διαστάσεις της αλλαγής.
Τα σενάρια επιφέρουν τις παρακάτω ερωτήσεις:
α) πόσο πιθανός, και β) πόσο είναι επιθυμητός, κάθε
"τύπος"»(ΟΟΣΑ, 2001:77)..
Αυτά έχουν αναθεωρηθεί και να αναδιατυπωθεί μια δεκαετία αργότερα, αλλά
στηρίζονται σε παρόμοιες υποθέσεις και προβλέψεις.
Σενάριο 1.α: γραφειοκρατικά συστήματα σχολείων συνεχώς
Σενάριο 1.β "Έξοδος" Δασκάλων - Το «σενάριο της
κατάρρευσης»
2. ΕΠΑΝΑ-ΦΟΙΤΗΣΗ
Σενάριο 2.α Σχολεία ως πυρήνας Κοινωνικών Κέντρων
Σενάριο 2.β Σχολεία Εστιασμένα σε Οργανισμούς Μάθησης
3. Απο - σχολειοποίηση
Σενάριο 3.α Δίκτυα Μάθησης και Κοινωνικά Δίκτυα
Σενάριο 3.β Επέκταση του Μοντέλου Αγοράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου