Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Δυναμική είσοδος των μονόωρων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο


Δυναμική είσοδος των μονόωρων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
 
 
 
 
Νέα δυναμική «είσοδος» στο αναλυτικό πρόγραμμα των Γυμνασίων αλλά και των Λυκείων της χώρας τα ...μονόωρα μαθήματα. Μονόωρα μαθήματα φυσικά πάντα υπήρχαν στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων, αλλά σε περιορισμένο αριθμό, καθώς αποτελούσαν μαθήματα στα οποία κανείς εκπαιδευτικός τελικά δεν εμβάθυνε (και πως να το κάνει άραγε με μια ώρα διδασκαλίας κάθε εβδομάδα;)


Πλέον τα μονόωρα μαθήματα γίνονται 6 στην Α΄Γυμνασίου (καθώς στα τέσσερα παλαιά, προστίθενται δύο νέα, η Φυσική και το μάθημα του πρότζεκτ). Στη Β΄Γυμνασίου γίνονται 8, πριν ήταν πέντε (ένα μάθημα που διδασκόταν δύο ώρες γίνεται τώρα μονόωρο, η οικιακή οικονομία, και προστίθεται η Βιολογία και το μάθημα του πρότζεκτ). Στην Γ΄Γυμνασίου γίνονται έξι συνολικά (4 παλαιά, η βιολογία από δίωρο γίνεται μονόωρο και προστίθεται η τεχνολογία).

Τα περισσότερα μονόωρα μαθήματα δεν προβλέπεται από το υπουργείο να εξετάζονται γραπτά στο τέλος της χρονιάς στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις, οπότε μπαίνουν αυτομάτως σε μία «υποδεέστερη» κατηγορία.

Εφέτος με το «κόψε-ράψε» στα μαθήματα των σχολείων και προφανέστατα λόγω της ανάγκης να μετριαστούν κάποιες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και επιστημονικών ενώσεων, τα μαθήματα αυτά αυξήθηκαν θεαματικά.

«Είμαι καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τυχαίνει το μάθημα που διδάσκω να ανήκει στην κατηγορία των μονόωρων μαθημάτων» δηλώνει καθηγητής δημόσιου σχολείου στην περιοχή της Ηλιούπολης που καταθέτει την εμπειρία του στο «Βήμα».

«Στις τυπικές μου υποχρεώσεις ανήκει και η αξιολόγηση των μαθητών, στο τέλος του τριμήνου μου ζητείται να συμμετέχω στη συνεδρίαση του συλλόγου και να έχω λόγο για τους μαθητές μου, αμέσως μετά απαιτείται η παράδοση της βαθμολογίας μου και στην επίδοση των ελέγχων με περιμένουν στη σειρά οι γονείς των μαθητών μου, για να τους μιλήσω για τα παιδιά τους, να τους πω τι βλέπω σε αυτά, τι δυνατότητες διακρίνω, ποιες αδυναμίες επισημαίνω και να κάνουμε μία συζήτηση με επίκεντρο αυτά» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Έπιασα όμως πέρυσι τον εαυτό μου να εύχεται - ιδιαίτερα στο πρώτο τρίμηνο - να μην έρθουν σε μένα όλοι οι γονείς των μαθητών μου, να προτιμήσουν καλύτερα τη γνώμη του φιλόλογου, του μαθηματικού, του φυσικού που έχουν την 'πολυτέλεια' να βλέπουν τα παιδιά περισσότερες από 1 ώρες την εβδομάδα» λέει.

«Την σχολική χρονιά που μας πέρασε τα μαθήματα με διαταγή του υπουργείου Παιδείας έληξαν την Τετάρτη 15 Μαίου. Ωστόσο στο βιβλίο ύλης του δικού μου μαθήματος το καλοκαίρι μου έφτασε δύο μήνες νωρίτερα, στις 15 Μαρτίου».

Όπως αναφέρει λόγω των αργιών αλλά και της διαμόρφωσης του ωραρίου στα σχολείου τελικά πέρυσι στο τελευταίο τρίμηνο (Μάρτιος Απρίλιος Μάιος) έκανε μάθημα μόνο μια φορά και έβαλε βαθμό στους μαθητές του κατά προσέγγιση και κατά φαντασία! «Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για την ύλη που σκόπευα να ολοκληρώσω. Ούτε η πραγματικότητα ούτε η φαντασία με βοήθησαν να την προσεγγίσω» αναφέρει χαρακτηριστικά.


Αντιγραφή απο το alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου