Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

Ποιος δικαιούται να αξιολογήσει;


Ποιος δικαιούται να αξιολογήσει;

Απλά ερωτήματα προς επίδοξους αξιολογητές,

(διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές σχολείων και προϊσταμένες νηπιαγωγείων)
 
Ας μας πουν τις απαντήσεις τους στα παρακάτω ερωτήματα, οι όσοι φιλόδοξοι αξιολογητές καλούνται να κατηγοριοποιήσουν τους συναδέλφους και φυσικά να επιλέξουν και τους στάσιμους και τους υποψήφιους διαθέσιμους:

ü  Πότε συνειδητοποίησαν ότι σπούδασαν και διορίστηκαν ως αξιολογητές και όχι ως εκπαιδευτικοί;
ü  Πόσα χρόνια καθαρής διδακτικής εμπειρίας έχουν οι ίδιοι; (διδασκαλία σε τάξη, όχι  συμπλήρωση ωραρίου κάποιων ωρών)
ü  Πόσοι και πόσο «ίδρωσαν τη φανέλα» οι ίδιοι ως μάχιμοι δάσκαλοι στην τάξη και έρχονται τώρα ως κριτές;
ü  Πόσοι από τους σημερινούς φιλόδοξους «αξιολογητές»,  θα ήταν ήδη «διαθέσιμοι», αν βρίσκονταν κάποιοι, σαν τους ίδιους σήμερα, να τους κατηγοριοποιήσουν;
ü  Πόσο κριτικά στάθηκαν στις γενικευμένες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και τι πρακτικά μέτρα πήραν για την αποφυγή τους;
ü  Πόσοι και πόσες από τους επίδοξους αξιολογητές υπήρξαν συνεπείς  στο διοικητικό ή παιδαγωγικό έργο κατά τη διάρκεια της άσκησης των καθηκόντων τους και θέλουν τώρα να γίνουν  τιμητές των άλλων; 
ü  Πόσο αντέδρασαν (χειροπιαστά) στην υποβάθμιση των υποστηρικτικών δομών της περιοχής μας; (κλειστά ΤΕ, κλειστά τμήματα υποδοχής, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας κλπ);
ü  Πόσο και πώς αντέδρασαν, στην για δεύτερη χρονιά απαξίωση του ΚΕΔΔΥ, αφού δεν έχει εκπαιδευτικό ΠΕ για τις αξιολογήσεις αλλά ούτε και ψυχολόγους για μεγάλα χρονικά διαστήματα;
ü  Πόσο και πώς αντέδρασαν στην ελλιπέστατη και αντιεπιστημονική εφαρμογή της παράλληλης στήριξης, όταν αυτή μοιράζεται σε πάνω από έναν μαθητή;
ü  Τι κάνανε και πόσο εισακούστηκαν ενδεχομένως (απ’ αυτούς που θέλουν να υπηρετήσουν) σχετικά με τα διαπολιτισμικά προβλήματα των σχολείων; (εκπαίδευση τσιγγανοπαίδων, αλλοδαπών κλπ)
ü  Πώς συνέβαλε ο καθένας τους και απ’ τη θέση του, με συγκεκριμένο τρόπο, στην άμβλυνση της εντατικοποίησης στην όλο και περισσότερο συμπίεση από πάνω προς τα κάτω, της παιδικής ηλικίας;
ü  Ας μας πουν, πώς θα αντιμετωπίσουν το ανήθικο αποτέλεσμα της «αξιολόγησής» τους, όταν αυτοί θα διαπιστώνουν την επάρκεια κάποιων συναδέλφων και συγχρόνως θα πρέπει να δεχτούν ότι ορισμένοι απ’ αυτούς τους επαρκείς, δεν θα πρέπει να προαχθούν, υλοποιώντας την ποσόστωση;
ü  Ας μας πουν, πώς θα μας  ξανααποκαλέσουν  συνΑδέλφους, αφού οι ίδιοι ανοίγουν το χορό του αλληλοσπαραγμού;
ü  Πόσο διαμαρτυρήθηκαν για όλα τα παραπάνω και πόσο πίεσαν για τη βελτίωσή τους, για να ρθούνε τώρα να αξιολογήσουν τους άλλους;

Ο κατάλογος, δυστυχώς,  παραμένει απελπιστικά ανοιχτός…

 
Όσοι συνεργήσουν σ’ αυτό το έκτρωμα, είναι συνειδητά απέναντί μας.

«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους», είχε πει ο Κολοκοτρώνης.



ΚΟΙΝΗ  ΔΡΑΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου